پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تدارک گسترده رسانه ملی برای ایام دهه کرامت

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 764911
در جلسه شورای معارف سیما بر گرامیداشت دهه کرامت در رسانه ملی تاکید شد.
تدارک گسترده رسانه ملی برای ایام دهه کرامت
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، در جلسه شورای معارف رسانه ملی که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت برگزار شد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی محور برنامه‌های آستان مقدس رضوی در دهه کرامت را خدمت کریمانه در حوزه‌های مختلف (اجتماعی، مادی، درمانی) و شادی مومنامه عنوان کرد و افزود: برگزاری شب شعر و مسابقه با حضور نوجوانان همراه با قسمت‌های دکلمه خوانی، مدیحه سرایی مداحان شاخص، اجرای گروه‌های سرود و هم خوانی و بخش نمایشی درباره سیره امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های آستان قدس در دهه کرامت است.

سیدمحمدرضا موسوی کیا، مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ضمن اعلام آمادگی بر پوشش برنامه‌های دهه کرامت از حرم مطهر امام رضا (ع) پیشنهاد داد: برنامه‌های کوتاه و ترکیبی متنوعی در دهه کرامت با آستان حضرت معصومه (س) به صورت مشترک تولید شود.

در بخش دیگری از جلسه شورای معارف، مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) به آیین تعویض پرچم در روز قبل از میلاد حضرت معصومه (س) به عنوان آغاز برنامه‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: مراسم خطبه خوانی در روز میلاد حضرت معصومه (س) با حضور تولیت آستان برگزار و به مناسبت گرامیداشت روز دختر برنامه ویژه‌ای به صورت مشترک در اعتاب مقدس و در آستان‌های مختلف با حضور بانوان و دختران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آمره همچنین از برگزاری محفل شعر فاطمی در شام میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد و افزود: این محفل با حضور شاعران بین المللی و ملی برگزار می‌شود.

در این جلسه معاون فرهنگی آستان مطهر احمد بن موسی علیه السلام به برنامه‌های دهه کرامت از حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام پرداخت و از رونمایی کتب، برگزاری جشنواره آوا‌ها و نوا‌ها و حضور خادمان حضرت رضا (ع) در بیمارستان‌ها در دهه کرامت خبر داد.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به شعار محوری در دهه کرامت، «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت (ع) تاکید کرد مهم‌ترین اولویت برنامه سازی معارفی در مناسبت‌ها ضرورت جاری و ساری کردن مفاهیم و ارزش ها‌ی دین در زندگی مردم است.

جواد شیخ اکبری همچنین تواصی به حق و تواصی به صبر را دو موضوع محوری برنامه‌های معارفی تا پایان سال عنوان کرد و افزود: برنامه‌های معارفی تولید شده در رسانه ملی باید به گونه‌ای باشند که منجر به اثرگذاری و جریان سازی در این دو موضوع شوند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به همزمانی دهه کرامت و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد: ضرورت دارد در این ایام شاخص‌های انتخاب درست بر اساس معارف نبوی تبیین گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *