کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمول جدید برای صعود ایران به جام جهانی

7 خرداد 1400 ساعت 10:17

پس از حذف نتایج تیم کره شمالی از گروه H مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، کره جنوبی که در گروه دوم بود اکنون صدرنشین شده است در این صورت تعیین بهترین تیم‌های دوم نیز کمی متفاوت خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز  به نقل از ورزش سه، هفته پیش بود که مسئولان فوتبال کره شمالی اعلام کردند که به دلیل پاندمی کرونا از شرکت در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی انصراف خواهند داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با این درخواست موافقت کرد و به این ترتیب تمام نتایج کره شمالی در جدول گروه H رقابت‌ها نیز پاک شد. گروهی متشکل از کره جنوبی و شمالی، لبنان، سری لانکا و ترکمنستان.

کره شمالی ۵ بازی انجام داده بود و با ۲ برد، دو تساوی و یک باخت در رتبه چهارم قرار داشت. با حذف نتایج این تیم، اکنون کره جنوبی به صدر جدول صعود کرده است. پیش از این ترکمنستان با ۵ بازی و ۹ امتیاز صدرنشین بود و کره جنوبی و لبنان با هشت امتیاز در رده‌های بعدی قرار داشتند.
 


کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از شروع مجدد بازی‌های این مرحله، جدول گروه H مسابقات مقدماتی جام جهانی و انتخابی جام ملت‌های آسیا را پس از انصراف کره شمالی بروزرسانی کرده است.

یکی از امتیازات کره جنوبی مربوط به تساوی اکتبر سال ۲۰۱۹ برابر کره شمالی بود که پاک شده و ترکمنستان که موفق شده بود با شکست کره شمالی ۳ امتیاز کسب کند، با کسر آن حالا از ۴ بازی ۶ امتیاز دارد و به رده سوم سقوط کرده است. کره جنوبی با امتیاز برابر نسبت به لبنان، ولی به دلیل تفاضل گل برتر ۱۰+ برابر ۴+ صدرنشین گروه شده است.

بازی‌ها از سال ۲۰۱۹ و پس از پاندمی کرونا به تعویق افتاده بود و قرار است ادامه کار از ماه ژوئن و به صورت مجتمع در کشور کره جنوبی برگزار شود.

شیوه صعود تیم‌ها به دور بعد، اما دست نخورده می‌ماند. هشت تیم نخست گروه‌ها و ۴ تیم برتر دوم گروه‌ها راهی دور بعد خواهند شد تا در دو گروه شش تیمی برای صعود به جام جهانی رقابت کنند.

همچنین شایان ذکر است که با حذف نتایج کره شمالی، برای رتبه بندی تیم‌های دوم، نتایج تیم‌های ۷ گروه دیگر مقابل تیم پنجم گروه شان محاسبه نخواهد شد.

کره جنوبی با مربیگری پائولو بنتو به ترتیب باید برابر ترکمنستان، سری لانکا و لبنان قرار بگیرد. همه بازی‌ها در ورزشگاه گویانگ در شمال غربی سئول برگزار خواهند شد.

ادعای خبرگزاری کره‌ای مبنی بر حذف نتایج تیم‌های دوم برابر تیم‌های پنجم گروه در حالی مطرح شده است که هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مورد اظهارنظری رسمی نداشته است.

حذف نتایج برابر تیم پنجم گروه به منظور تعیین بهترین تیم‌های دوم می‌تواند به ضرر تیم ملی کشورمان نیز تمام شود.

ایران باید به زودی در بحرین ۴ دیدار سرنوشت ساز برابر هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق انجام دهد و محکوم به پیروزی در همه آنهاست.

در حال حاضر تیم ملی کشورمان پس از ۴ بازی و کسب ۶ امتیاز پایین‌تر از عراق و بحرین ۱۱ و ۹ امتیازی قرار دارد و باید توجه داشت که این دو تیم یک بازی بیشتر انجام داده اند.

در چنین شرایطی کسب پیروزی در همه بازی‌ها و صدرنشینی اهمیت بالایی خواهد داشت و مشخص نیست که با قرار گرفتن در رده دوم ایران بتواند جزو ۴ تیم برتر دوم جای بگیرد و راهی دور بعد بشود یا خیر.

در گروه‌های هشت گانه فعلا چین با ۷، کویت با ۱۰، ازبکستان با ۹، عمان با ۱۲، تاجیکستان با ۱۰، مالزی با ۹ و لبنان با ۷ امتیاز در رده‌های دوم قرار دارند.


کد مطلب: 764773

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/764773/فرمول-جدید-صعود-ایران-جام-جهانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com