جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تیراندازی مرگبار در کالیفرنیای آمریکا؛ دست‌کم 8 نفر کشته شدند

پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 764711
در یک حادثه تیراندازی مرگبار، مردی مسلح به سمت افرادی در شهر «سن خوزه» ایالت کالیفرنیا تیراندازی کرد و موجب کشته شدن دست‌کم هشت نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.
تیراندازی مرگبار در کالیفرنیای آمریکا
به گزارش جهان نيوز، یک فرد مسلح در یکی از ایستگاههای قطارهای باری در شهر «سن خوزه» ایالت کالیفرنیای آمریکا با شلیک گلوله به سمت افراد، موجب مرگ دست‌کم هشت نفر شد و تعدادی را نیز زخمی کرد.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، یک فرد مسلح صبح روز چهارشنبه به وقت محلی (عصر روز چهارشنبه به وقت تهران) در یکی از ایستگاههای قطارهای باری به سمت کارکنان راه‌آهن شهر سن خوزه شروع به تیراندازی کرد و دست‌کم هشت تن از همکاران خود را کشت و حداقل یک نفر را زخمی کرد.

«روسل دیویس» معاون کلانتری شهرستان «سانتا کلارا» در خصوص این حادثه توضیح داد که فرد مسلح یکی از کارکنان «اداره حمل و نقل دره سانتاکلارا» (VTA) بوده که خود در جریان این حادثه تیراندازی کشته شده است و نام وی «سام کسیدی» بوده است.

یکی از نیروهای امنیتی سن خوزه به شبکه سی ان ان اعلام کرد که ظاهراً فرد مسلح تمامی کارکنان اداره راه‌آهن را که در حادثه تیراندازی کشته شده‌اند، می‌شناخته است و با آن ها غریبه نبوده است.

وی در این خصوص گفت: «روشن است که قربانیان و تمامی همکارانشان عامل مسلح را به خوبی می‌شناخته‌اند».

طبق این گزارش، قربانیان حادثه تیراندازی سن خوزه در بازه سنی ۲۹ تا ۶۳ سال بوده‌اند و «لوری اسمیت» کلانتر شهرستان سانتا کلارا اعلام کرد که قربانیان با یکدیگر کار می‌کردند و صبح حادثه همگی با یکدیگر در محل کار حضور پیدا کرده‌ بودند.

همسر سابق عامل مسلح به یکی از رسانه‌های شمال کالیفرنیا گفته است که کسیدی در گذشته با خشم از همکاران خود سخن می‌گفته است و از کار خود تنفر داشته است.

طبق این گزارش، بازرسان در حال تحقیق در خصوص انگیزه فرد مسلح از این اقدام هستند و آن طور که شواهد امر نشان می‌دهد، عامل مسلح بیش از یک اسلحه داشته است.

نیروهای پلیس همچنین اطلاعاتی در خصوص یک وسایل انفجاری درون ساختمان اداره حمل و نقل دریافت کرده‌اند و گروه چک و خنثی بمب در حال تحقیق در این خصوص هستند.

طبق این گزارش، حادثه تیراندازی فوق قبل از ساعت ۰۶:۳۰ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی (۱۸:۰۰ روز چهارشنبه به وقت تهران) و زمانی به وقوع پیوست که نیروهای پلیس سن خوزه، تماس‌هایی از وقوع حادثه تیراندازی در مرکز کنترل VTA دریافت کردند.
علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *