جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

مقاومت روس‌ها جواب داد/ آمریکا از تحریم روسیه عقب نشینی کرد

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 764655
رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که تصمیم گرفته برخی تحریم‌ها علیه پروژه نورد استریم 2 را تعلیق کند.
آمریکا از تحریم روسیه عقب نشینی کرد
به گزارش جهان نيوز، جوبایدن رئیس جمهور آمریکا، امروز اعلام کرد که تصمیم گرفته برخی تحریم‌ها علیه شرکت‌های حاضر در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را تعلیق کند؛‌ چراکه هم این پروژه تقریبا تکمیل شده و هم تداوم اعمال تحریم‌ها می‌تواند به روابط بین آمریکا و اروپا آسیب برساند.

البته بایدن گفته که از اول هم مخالف اجرای این پروژه بوده اما از آنجایی که زمانی که وی روی کار آمده این پروژه تقریبا کامل بوده است تصمیم گرفته تحریم‌های علیه آن را لغو کند. 

بایدن می‌خواهد به زودی به اروپا سفر کرده و قرار است نخستین دیدار خود را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، طی ماه آینده داشته باشد.

بایدن در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا می‌خواهد به آلمان و روسیه اجازه دهد که این پروژه را تکمیل کنند گفت: اولا این پروژه تقریبا تمام شده و دوم اینکه شرایط این طور نیست که قرار باشد من اجازه دهم آلمان کاری را انجام دهد یا نه، از طرف دیگر ادامه اعمال تحریم‌ها در شرایط کنونی به نظر من اثر معکوس و مخرب در روابط ما با اروپا خواهد داشت. 

از آنجا که بایدن به دنبال شکل دادن یک جبهه واحد با اروپایی‌ها علیه چین و روسیه است، به سرعت در حال ترمیم روابط آمریکا با آلمان و دیگر شرکای اروپایی است. این روابط در زمان دولت ترامپ به شدت تیره و تار شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *