کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعزام ۳ بمب افکن راهبردی روسیه به سوریه

5 خرداد 1400 ساعت 14:38

وزارت دفاع روسیه از اعزام ۳ بمب افکن راهبردی به پایگاه حمیمیم سوریه خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سه فروند بمب افکن راهبردی مدل توپولف تی یو-۲۲ ام (TU-۲۲-M-۳) در پایگاه نظامی حمیمیم سوریه فرود آمده است.

این بیانیه می‌افزاید: اعزام این بمب افکن‌ها پس از توسعه باند فرودگاه نظامی این پایگاه نظامی و امکان فرود آمدن همه انواع جنگنده‌ها و بمب افکن‌های بزرگ در آن صورت گرفته است.

براساس این بیانیه این نخستین بار است که این بمب افکن‌های دوربرد در سوریه به کار گرفته می‌شود و قرار است از آن‌ها در یک رزمایش بر فراز دریای مدیترانه استفاده و سپس به روسیه بازگردانده شود.

با توسعه پایگاه نظامی حمیمیم، روسیه می‌تواند از این پایگاه به عنوان نقطه اعزام بمب افکن‌های راهبردی به مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده کند. تا پیش از این، این بمب افکن‌ها فقط از خود روسیه امکان اعزام داشتند. مسکو از پاییز ۲۰۱۵ که تصمیم به ورود به جنگ سوریه و حمایت از دولت مرکزی این کشور گرفت، فرودگاه متروکه حمیمیم را در اختیار گرفته و پس از قراردادی با دولت سوریه آن را به یک پایگاه عظیم نظامی تبدیل کرد.

روسیه در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد یک باند پرواز به طول ۴۶۰۰ متر و عرض ۱۰۰ متر در این پایگاه ساخته و تصمیم دارد یک باند دیگر نیز بسازد. در تابستان سال گذشته وزارت دفاع روسیه از توافق با سوریه برای افزودن ۸ هکتار دیگر از زمین‌های اطراف به پایگاه حمیمیم و توسعه زیرساخت‌های این پایگاه برای ساخت بیمارستان برای سربازان سوری خبر داد.

در حال حاضر ده‌ها جنگنده و بالگرد جنگی و دو سامانه دفاعی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ و موشک‌های پانتسر در پایگاه حمیمیم حضور دارد. براساس گزارش‌های نظامی، بمب افکن TU-۲۲-M-۳ از بمب افکن‌های فراصوت است که با سرعت ۲۳۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند و می‌تواند با حمل سه موشک هوا به زمین تا برد ۷ هزار کیلومتر پرواز کند. این بمب افکن همچنین امکان حمل ۱۲ تن بمب را دارد.


کد مطلب: 764643

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/764643/اعزام-۳-بمب-افکن-راهبردی-روسیه-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com