کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهادت ذوالفقار به روایت همسرش +عکس

4 خرداد 1400 ساعت 17:09

همسر شهید بدرالدین گفت: «دقایقی بعد از شهادت مصطفی، ابوزینب (حاج قاسم) بالای سر او آمد به امید اینکه بلندش کند شاید ذوالفقار شهید نشده باشد. اما همسرم آخرین نگاهش به ابوزینب بود که شهید شد.»


به گزارش جهان نیوز، خانواده شهید مصطفی بدرالدین از فرماندهان نظامی بلند پایه حزب‌الله که سال ۱۳۹۵ در سوریه توسط اسراییل به شهادت رسید، ظهر امروز با حضور در باغ موزه دفاع مقدس تعدادی از وسایل شخصی شهید بدرالدین (ذوالفقار) را به باغ موزه دفاع مقدس اهدا کردند.

در این مراسم «فاطمه حرب» همسر شهید بدرالدین دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: باغ موزه دفاع مقدس و خصوصا سراسر نمای مقاومت، تبلور روح مقاومت هست و از نزدیک این حس را لمس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی وارد این مکان شدم آنچه بر مقاومت گذشته برایم یادآوری شد، افزود: دشمنان مقاومت شب و روز در تلاش هستند بر مقاومت پیروز شوند، اما این خوابی بیش نیست.

همسر شهید بدرالدین گفت: زمان جنگ بین اسراییل و حزب‌الله در جنوب لبنان، همه فکر می‌کردند اسراییل پیروز می‌شود، اما اینطور نشد. خود ما تا وقتی تصاویر را ندیدیم، باور نمی‌کردیم در جنوب چه می‌گذرد. این جنگ برای ما مهم است و ممکن بود فراموش شود، اما در این مکان با آنچه دیدم، تاریخ زنده خواهد ماند برای جوانان و نسل‌های آینده.

وی با اشاره به اینکه راه شهدایی مثل مصطفی بدرالدین، عماد مغنیه و حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد، گفت: ۲۵ سال قبل مصطفی گفت ما روزی بر اسراییل پیروز می‌شویم و خط مقاومت آرام آرام جلو می‌رود که این حرفش را اکنون با چشمم می‌بینم.

فاطمه حرب با بیان اینکه ماموریت ما جز نابودی اسراییل نیست، اظهار داشت: مصطفی دستنوشته زیاد دارد؛ منتهی مبارک‌ترین آن قصیده ۸۶ بندی است که می‌خواهیم آن را برای نگهداری به موزه دفاع مقدس اهدا کنیم.

وی دستنوشته مهم دیگری را از همسرش رونمایی کرد و خاطرات آن را اینگونه روایت کرد: دقایقی قبل از شهادت بدرالدین، او با حاج قاسم جلسه‌ای داشت که عناوین مهمش را در برگه‌ای یادداشت کرد. وقتی مصطفی شهید شد ابوزینب (حاج قاسم) بالای سر او آمد؛ به امید اینکه بلندش کند، شاید ذوالفقار شهید نشده باشد. اما همسرم آخرین نگاهش به ابوزینب بود که شهید شد. بعد از شهادتش حاج قاسم بالای سرش نشست و گریه کرد. این برگه هم همچنان کنار مصطفی افتاده بود که برای ما آخرین دستنوشته همسرم بسیار ماندگار و باارزش است.
 

آخرین دست نوشته شهید مصطفی بدرالدین


کد مطلب: 764555

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/764555/شهادت-ذوالفقار-روایت-همسرش-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com