کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیت کوین یک ماهه ۵۰ درصد سقوط کرد

3 خرداد 1400 ساعت 17:09

علیرغم آنکه قیمت بیت کوین در معاملات امروز رشد نسبی را به ثبت رساند، اما به طور کلی طی چند هفته گذشته نیمی از ارزش خود را از دست داه است.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از راشا تودی، در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین حدود 36 هزار و 500 دلار بود، اما شب گذشته حتی رقم 31 هزار و 227 دلار را هم دید.

با توجه به آنکه این ارز مجازی در روز 14 آوریل، یعنی کمی بیش از یک ماه پیش رقم 64 هزار و 895 دلار را به ثبت رسانده بود، تا معاملات شب گذشته بیش از 50 درصد ارزش خود را از دست داده است.

البته در این مسیر بیت کوین تنها نبود و دیگر ارزهای مطرح جهان از جمله دوج کوین و اتر هم سقوط سنگینی را به ثبت رساندند. فقط در معاملات شب گذشته اتر 17 درصد ریخته بود و 391 دلار کاهش قیمت داشت.

درحالی که دوج کوین هم اوایل ماه جاری رقم 74 سنت را دیده بود، اما حالا با حدود 60 درصد سقوط در حال معامله در ارقامی نزدیک به 32 یا 33 سنت است.

کارشناسان می‌گویند: یکی از دلایل سقوط چند روز گذشته قیمت ارزهای مجازی عقب نشینی کارگزاری هوآبی از عرضه برخی ارزهای مجازی در بعضی از کشورها بوده که دلیل آن هم تصمیم دولت چین برای اعمال محدودیت‌های جدی در معاملات ارزهای مجازی بوده است. 

نیک مانسینی، کارشناس موسسه خرید و فروش ارز مجازی چِین می‌گوید: بلافاصله پس از انتشار این اخبار قیمت بیت کوین ریزشی را به ثبت رساند که از 19 می تاکنون بی سابقه بوده است. نگرانی‌ها نسبت به سرکوب ارزهای مجازی در چین در کنار اعمال محدودیت‌ها و قوانین بیشتر در آمریکا و از طرف دیگر اظهارات جنجالی از سوی ایلان ماسک همگی بر سقوط بازار ارزهای مجازی طی روزهای گذشته اثر گذار بوده‌اند. 

یک از مهم‌ترین عبارت‌هایی که طی هفته‌ گذشته در موتور گوگل جستجو شد این عبارت بوده است؛ «آیا من باید بیت‌کوین خود را بفروشم؟»


کد مطلب: 764426

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/764426/بیت-کوین-یک-ماهه-۵۰-درصد-سقوط

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com