جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۴
شریعتی:

با تصویب مجلس، دولت اجازه فراهم کردن بازگشت آمریکا به برجام را دارد

يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب: 764320
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح استفساریه ماده 7 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون به تصویب رسید که براساس آن با تصویب مجلس، دولت اجازه دارد شرایط را برای بازگشت آمریکا به برجام فراهم کند در غیر این صورت چنین اختیاری ندارد.
با تصویب مجلس، دولت اجازه فراهم کردن بازگشت آمریکا به برجام را دارد
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در تشریح جلسه امروز(یکشنبه ۲ خردادماه) کمیسیون انرژی مجلس از  بررسی ۳ طرح، استفساریه ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ خبر داد، گفت: طرح استفساریه ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با اکثریت آراء در کمیسیون به تصویب رسید که براساس آن مجلس باید گزارش اقدامات دولت درباره رفع تحریم‌ها را تصویب کند به این معنی که پس از آن که رفع واقعی تحریم ها محرز شود و با تصویب مجلس، دولت اجازه دارد شرایط را برای بازگشت آمریکا به برجام فراهم کند در غیر این صورت چنین اختیاری ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس این طرح، دولت صرفا براساس نظر مجلس می‌تواند اقدامات هسته‌ای خود را انجام دهد و برای مجلس نیز رفع واقعی تحریم ها مهم است نه ادعای برداشته شدن آن ها روی کاغذ؛ لذا بحث‌های فنی و هسته‌ای این طرح در کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون فرعی مورد بحث قرار گرفت و به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیز به دلایلی همچون عدم تعیین مصادق زنجیره ارزش پتروشیمی‌ها و نحوه واگذاری اموال و دارایی‌ها با مخالفت نمایندگان کمیسیون انرژی مواجه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مالک جان ، همه میدانند تصمیم گیری برای ادامه مذاکرات وباز گشت آمریکا به برجام در مرجع بالا دستی به نام شورایعالی امنیت ملی انجام میشود و هرگونه اقدامی با مصوبه آن شورا انجام میشود
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
عجب!
مجلس حتما تصویب خواهد کرد... .
Iran, Islamic Republic of
ولی ظاهرا برجام نخواهد شد!!!
Iran, Islamic Republic of
خسارت‌های هنگفتی که دولت بر کشور وارد کرده به این زودی‌ها قابل ترمیم نیست.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
عزیزانی که در دوره قبل به شعار رفع تحریم و دلار هزارتومانی، کنسرت و رفع حصر رأی دادند، این بار عقلائی‌تر رأی بدهند تا کشور و ملت بیش از این متضرر نشود. در ضمن اگر انتخاب دور قبل شرایط را سخت‌تر کرد چاره‌اش این نیست که این بار رأی ندهیم بلکه باید اشتباه گذشته را با رأی و انتخاب درست جبران کنیم.
Iran, Islamic Republic of
ما بلد نیستیم درست انتخاب کنیم. شما درست رو انتخاب کنید. 6 سال دیگه نتیجه رای شما رو هم میبینیم.
Iran, Islamic Republic of
در حالی که بسیاری از مردم در اثر سوء مدیریت اقتصادی دولت له می‌شوند رئیس‌جمهور سخن از پنهان ماندن کارهای بزرگ دولت می‌گوید و به عملکرد خود افتخار می‌کند؟! گویا از تورم کمرشکن، بیکاری جوانان، و... بی‌خبر است!
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ اراده‌ای برای توقف گرانی‌ها در دولت دیده نمی‌شود؟ مردم زیر این فشارهای ناشی از سوء مدیریت و ناکارآمدی دولت له شده‌اند و کسی به دادشان نمی‌رسد.
Iran, Islamic Republic of
دولت‌های مرتجع منطقه بیش از این آبروی خود را قربانی دولت جنایتکار آمریکا و ولیده نامشروعش رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی نکنند. تا دیر نشده به آغوش ملت‌های خود برگردند تا هرچه سریع‌تر این پادگان تروریستی و شرارت از منطقه ریشه‌کن شود و آمریکای متجاوز هم گورش را از منطقه گم کند. در غیر این صورت در آینده نزدیک سرنوشت قذافی‌ها و صدام‌ها در انتظارشان است.
United Kingdom
تیترتان ناقص است و خواننده را به اشتباه می اندازد...در متن امده:
پس از آن که رفع واقعی تحریم ها محرز شود و با تصویب مجلس، دولت اجازه دارد شرایط را برای بازگشت آمریکا به برجام فراهم کند در غیر این صورت چنین اختیاری ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...