کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو پیشین کادر فنی استقلال:

تیم استقلال به ریکاوری نیاز دارد/ نقطه قوت تیم‌ ملی خط حمله است

6 خرداد 1400 ساعت 12:08

عضو پیشین کادر فنی استقلال گفت: تعطیلات لیگ و کم بودن ملی پوشان استقلال بهترین فرصت را برای این تیم ایجاد کرد تا با ریکاوری جسمی و روحی به مسابقات بازگردند.


گروه ورزش جهان نیوز: آغاز اردوهای آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران به منظور حضور در رقابتهای مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بحرین، وقفه‌ای بلند مدت را در ادامه مسابقات لیگ برتر ایجاد کرد که این تعطیلی بلند مدت با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

در همین خصوص نیما رسولی کارشناس فوتبال و عضو پیشین کادر فنی استقلال در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: اگر از منظر استقلال به این تعطیلی نگاه کنیم، قطعاً به سود استقلال است. چون این بهترین فرصت برای ریکاوری جسمی و روحی برای آبی پوشان است. به خصوص که در این تیم تنها یک بازیکن ملی پوش حضور دارد و به جز قایدی همه بازیکنان در اختیار سرمربی هستند.

وی افزود: بازی‌های فشرده لیگ قهرمانان به دلیل کمبود بازیکن به استقلال فشار زیادی وارد کرد و بعد از آن بازی‌ها به عینه می‌بینیم آبی پوشان توان کافی ندارند و نتایج خیلی خوبی هم نگرفتند. این بهترین فرصت است تا با استراحتی یک هفته‌ای، وارد یک دوره جدید بدنسازی میان فصلی شده و بعد از آغاز دوباره لیگ برتر، با تجدید قوا وارد مسابقات شوند.

عضو پیشین کادر فنی آبی پوشان تصریح کرد: مجیدی باید هوشیارانه از این فرصت که یک توفیق اجباری است استفاده کرده و بعد از تعطیلات تیمی با نشاط و با روحیه را به میدان بفرستد. چون حتی اگر استقلال قهرمان لیگ برتر هم نشود، بازی‌های خوب، تماشاگر پسند و پیروزی‌های دلچسب می‌تواند مرهمی بر دل هواداران این تیم باشد.

رسولی با اشاره به جوان گرایی خوبی که در سطح مربیان شده است بیان داشت: خوشبختانه نگاهی به نیمکت‌های داغ لیگ برتر و حتی لیگ یکی‌ها نشان می‌دهد چهره‌های جدید و جوان به چرخه مربیگری ایران اضافه شده‌اند که خیلی از آنها آینده خوبی دارند. نفراتی مثل رحمتی، مجیدی، نکونام، خطیبی، فکری و حتی گل محمدی و منصوریان که این دوتای آخر در عین جوانی، کمی هم باتجربه‌تر از دیگران هستند. این جوان گرایی در مربیگری دورنمای خوبی را برای فوتبال ایران ترسیم می‌کند.

وی اضافه کرد: جواد نکونام که در دو سال گذشته نتایج خوبی با فولاد گرفت را می‌توان یکی از پدیده‌های مربیگری در بین مربیان جوان دانست که سال‌ها به عنوان بازیکن و دستیار در کنار کی روش دانش آموزی کرد و امروز به خوبی این تجارب ارزشمند را در مربیگری به کار گرفته است. او یک سیر کاملاً منطقی را در مربیگری پیمود و با سرعت پله‌های ترقی را طی کرد.

کارشناس فوتبال در خصوص بازی‌های پیش روی تیم ملی ایران در گروه سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بیان داشت: تیم ملی کار بسیار دشواری در بحرین دارد، اما این کار دشوار شدنی است. تیم ما در مقایسه با هر چهار تیم حاضر در این گروه برتری مطلق دارد و اگر هوشیارانه از این برتری استفاده شود، قادر به شکست دادن هر چهار تیم عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ است.

رسولی تاکید کرد: یکی از نقاط برتری مطلق تیم ملی ایران در مقایسه با چهار تیم دیگر، خط حمله است. ما از بهترین مهاجمان آسیا استفاده می‌کنیم و باید هنر استفاده بهینه کردن از این مهاجمان را داشته باشیم. تیمی که در فاز تهاجمی بازیکنانی مثل طارمی، آزمون، جهانبخش، انصاری فرد، قایدی، رضایی، قلی زاده و امیری را دارد، نباید از هیچ تیمی در آسیا هراس داشته باشد.


کد مطلب: 763998

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/763998/تیم-استقلال-ریکاوری-نیاز-نقطه-قوت-تیم-ملی-خط-حمله

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com