جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

وزیر خارجه لبنان از پُست خود استعفا داد

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 763960
وزیرخارجه لبنان به دنبال تنش‌هایی که پس از انتقاداتش از عربستان سعودی به وجود آمد، امروز استعفانامه خود را تحویل میشل عون داد.
وزیر خارجه لبنان از پُست خود استعفا داد
به گزارش جهان نيوز، «شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان امروز چهارشنبه از پُست خود استعفا داد. منابع رسانه‌ای اعلام کردند که وی با حضور در دفتر میشل عون استعفانامه خود را تقدیم وی کرده است.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که استعفای وزیر خارجه لبنان پس از تنش‌هایی که به دنبال انتقاداتش از عربستان سعودی به وجود آمده بود، صورت گرفته است.

گفتنی است، اظهارات وزیر خارجه لبنان در گفتگو با شبکه الحره درباره برخی کشورها که گروه تروریستی داعش را ایجاد و از آن حمایت مالی کردند، علیرغم اینکه وی از کشوری نام نبرد، موجب انتقادات شدید از وی و تهدید به قطع روابط میان آن کشورها و لبنان شد.

«شربل وهبه» در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از این کشورها، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است، گفت که نمی‌خواهد نامی ببرد. وی در واکنش به سوالی پیرامون اینکه آیا کشورهای حاشیه خلیج فارس گروه تروریستی داعش را حمایت مالی کرده‌اند، افزود: پس چه کسی آنها را تامین مالی کرد؟ من؟

وهبه گفت: در مرحله دوم تهدیدات لبنان، داعشی هایی آمدند که کشورهای دوست و برادر آن را برای ما به ارمغان آوردند و آن را در مناطق نینوا، الانبار و تدمر گسترش دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وزیر خارجه ی لبنان حقیقت محض را گفته است.... واقعا قابل تقدیر است.