کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی:

میخواهیم تحریم را برداریم یک عده مرثیه میخوانند/ اگر به فکر مردم هستید چرا از وین ناراحتید؟/ در این هشت سال مذاکره‌ای نکردیم جز اینکه از آن موفق بیرون آمدیم

29 ارديبهشت 1400 ساعت 11:07

نمی شود که آدم هم بگوید من به فکر مردم هستم و هم وقتی می خواهد تحریم برداشته شود گریه و زاری کند و مرثیه بخواند. مرثیه خوانی برای زندگی مردم توام با روضه خوانی برای برداشتن تحریم قابل جمع نیست.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(چهارشنبه)‌در جلسه هیلت دولت با اشاره به اهمیت روزهای پایانی اردیبهشت و آغاز خردادماه اظهار داشت: انتخابات شوراها حائز اهمیت است ولی انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ جهانی حائز اهمیت خواهد بود و در انتخابات ریاست جمهوری چشم های همه دنیا به ایران دوخته شده است.

وی با بیان اینکه حضور کاندیداها برای ثبت نام از احزاب و جناح‌ها و تفکرات مختلف قابل توجه بود و در روزهای آینده شاهد قدم دوم یعنی اعلام شورای نگهبان است، گفت: بسیار مهم است که آن اعلام تشویق کننده جامعه به انتخاب یا کند کننده حرکت باشد و امیدواریم این قدم دوم هم بخوبی در چارچوب قانون اساسی و منافع نظام برداشته شود و شاهد ترکیب خوب و مناسبی باشیم که مردم را برای حضور در انتخابات 28خرداد تشویق کند.

روحانی با اشاره به آغاز تبلیغات های انتخاباتی تصریح کرد: در این قدم سوم نباید غش در معامله کنیم و اگر کالایی مثل برنامه یا نقد از گذشته یاوصف شرایط حال را عرضه می‌کنیم باید منطبق با واقعیت باشد و اگر با دورغ و تهمت و اقدامات غیراخلاقی توام باشد برای مردم قابل قول نیست کسی که آمده تا سنگین ترین بار اجرایی را بر دوش بگیرد از یک مسیر ناصواب به هدف بلند برسد.

وی با بیان اینکه ما مسئله مهمی داریم که مردم باید توجه کنند و آن اینکه دولت دوازدهم در شرایط پیچیده و مشکلی مسئولیت را بر دوش داشت که در صدسال گذشته مشابه آن را نمی بینیم،‌ گفت: اگر جنگ اقتصادی ار با کرونا ضمیمه کنیم می بینیم آنچنان شرایط کشور برای اداره کشور پیچیده بوده که با هیچ زمانی قابل مقایسه نیست و باید ظرف زمانی را درست شرح دهیم و بگوییم این امکانات با چه شرایطی و چه زمانی بوده است و اگر اینگونه نباشد واقعیت ها را تحریف کرده‌ایم.

روحانی افزود: خیلی مهم است که دولت طی سه سال و نیم گذشته با کمترین استفاده از نفت کشور را اداره کرده است و اینکه کشور بدون نفت اداره شده جزو تصوراتی بود که کسی فکر نمی کرد محقق شود و همه می‌گفتند بودجه بدون نفت آرزوی بلند مدت است اما این دولت بودجه بدون نفت را اداره کرد و در آمدهای جدیدی را برای کشور ایجاد کرد و این خیلی مهم است که کسی بپردازد که مشوری که همه منبعش را بریده‌اند و اتکای بودجه اش همیشه به نفت بوده چگونه کشور را اداره می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت صادرات غیر نفتی را جایگزین نفت کرد و این کار آسانی نبود و عمده صادرات غیر نفتی که دولت را کمک کرده فرآورده و پتروشیمی و فولاد بوده تا جای نفت را پر کند،‌گفت: از مقامات آمریکایی گفته بود فکر نمی‌کردیم ایران را تحریم کنیم و ایران صادر کننده بنزین شود و ما امروز صادرکننده بنزین و برق و گاز هستیم.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که در صنایع معدنی ما در این 3-4سال فعال بودند بار سنگینی را بردوش گرفتند، گفت: تحول عظیمیس در کشور ما رخ داده و هیچکس نمی‌گوید این تحول چگونه رخ داد و چقدر سرمایه‌گزاری و تلاش شد و چگونه صادر کردیم و زنجیره فولاد را به شمش رساندیم و از خام فروشی به صادرات شمش فولاد رساندیم.

روحانی ضمن بیان یانکه اینکه دولت یازهم و دوازدهم تصمیم میگیرد پتروشیمی را از تویلد 56میلیون تن به 100میلیون تن در سال برساند، کار شوخی نیست، تصریح کرد: دولت این ما را در شرایط سخت تحریم کرد و یک عامل شکست آمریکا این بود که در دوران تحریم تولید حرکت خود را ادامه د اد و در سال99 شاهد جهش تولید در ایران بودیم و جهش تولید که رهبر انقلاب فرمودند شعار نبود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه البته مردم در جنگ بوئدند و صدمه دیدند و با سختی زندگی کردند، گفت:حالا که می خواهیم تحریم را برداریم عده ای مرثیه میخوانند،‌اظهار داشت: نمی شود که آدم هم بگوید من به فکر مردم هستم و هم وقتی می خواهد تحریم برداشته شود گریه و زاری کند و مرثیه بخواند. مرثیه خوانی برای زندگی مردم توام با روضه خوانی برای برداشتن تحریم قابل جمع نیست و اگر به فکر مردم هستید برداشتن آن خوب است و چرا از وین ناراحت هستید و مرکزی هست که در آن مذاکره می‌کنند.

وی تاکید کرد: چه بخواهند چه نخواهند این دولت در این هشت سال مذاکره ای نکرد جز اینکه از آن موفق بیرون آمد و این دولت با شرایط قبل فرق می‌کند و بعضی ها به مذاکره ای نرفتند جز اینکه قطعنامه ای علیه کشور گرفتند و آمدند. ما هیچ مذاکره‌ای انجام ندادیم مگر اینکه پایانش پیروزی بود و به مردم قول می دهم که پایان مذاکرات وین پیروزی ملت ایران است همین امروز قدم های بسیار بزرگی برداشتیم.

رئیس‌جمهور همچنین در سخنانی پیرامون انتخابات آتی با بیان اینکه در دوران تبلیغات انتخاباتی، نباید غش در معامله کنیم، گفت: هر کدام با تهمت و دروغ همراه باشد برای مردم قابل قبول نیست. کسی که آمده سنگین‌ترین بار اجرایی کشور را بر دوش بگیرد مسیر، هدف و وسیله اش باید درست و قابل قبول باشد.


کد مطلب: 763928

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/763928/میخواهیم-تحریم-برداریم-یک-عده-مرثیه-میخوانند-اگر-فکر-مردم-هستید-چرا-وین-ناراحتید-این-هشت-سال-مذاکره-ای-نکردیم-جز-اینکه-موفق-بیرون-آمدیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com