کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا سورنا ستاری کاندیدای ریاست جمهوری نشد؟

26 ارديبهشت 1400 ساعت 17:23

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش درباره عدم حضورش در میان کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 توضیح داد.


به گزارش جهان نیوز، در چند روز گذشته برخی از شخصیت‌های نام آشنای کشور با حضور درساختمان وزارت کشور برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کردند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که پیش از این گمانه زنی هایی درباره حضور او در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ها مطرح شده بود؛ پس از پایان مهلت ثبت نام با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود درباره عدم حضورش در میان نامزدهای ریاست جمهوری نوشت:

«از بس که خلق پشت نقاب ایستاده‌اند  باور نمی‌کنند من بی نقاب را
 
در طول ماه‌های  گذشته در ارتباط با حضور من در انتخابات ریاست جمهوری رایزنی‌های بسیاری انجام می‌شد. هر کسی در این مدت مراجعه کرد و هر مقامی که  این موضوع را مطرح کرد قاطعانه به ایشان عرض کردم که کاندیدا نخواهم بود چون چنین کاری را مطابق روح و روان خود نمی‌بینم.

از کودکی در جنگ و پایگاه‌های هوایی بزرگ شدم و در بهترین دانشگاه‌های کشور و مراکز تخصصی دوره دیده‌ام و پروژه‌های متعدد اجرایی داشته‌ام و نگاه دیگری به زندگی دارم و در فضای دیگری فکر می‌کنم. 

خاطرم هست مرحوم ایت ا... هاشمی رفسنجانی با توجه به سابقه همکاری سال‌های جنگ به پدرم اصرار می‌کرد هم در کابینه اول و هم در کابینه دوم سازندگی پست وزارت داشته باشد و جواب او این جمله بود: " لباس آبی نیروی هوایی کفن من است و آن را با لباس دیگری عوض نمی‌کنم."

بخش علم و فناوری کشور یک بخش کاملاً غیرسیاسی است این چیزیه که در این 8 سال به آن پایبند بوده‌ام چون پیشران آینده کشور است. افتخار هر کشوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق آن هستند، اگر از قدرت‌های جهانی شرکت‌های تکنولوژی آن‌ها را بگیرید هیچ چیزی از آن‌ها باقی نمی‌ماند. 

اینجا جای سیاست نیست، اینجا آینده کشور است و به نظر من هر کسی در این حوزه مسئولیتی دارد اگر هدف سیاسی و جناحی پیگیری می‌کند و یا به دنبال گرفتن پستی بالاتر به واسطه سواستفاده از تلاش جوانان کشور است خیانت به جوانان نخبه و پرانگیزه کشور نموده است. 

ما در این سال‌ها از این مدیران در بخش علم و فناوری کشور کم نداشته‌ایم و ماحق نداریم که جز این حوزه فکر، ابتکارات و توان خود را در جای دیگری مصرف کنیم و لباس دیگری به تن نمی‌کنیم.»


کد مطلب: 763644

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/763644/چرا-سورنا-ستاری-کاندیدای-ریاست-جمهوری-نشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com