جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۶

هاآرتص: اسرائیل نفس ‌های آخر را می‌کشد

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 763399
شلیک بیش از 2000 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی آن هم طی چند روز، برخی را در سرزمین‌های اشغالی به فکر پایان دادن به حملات خود علیه نوار غزه و برخی را نیز به فکر پایان دادن به اشغالگری‌انداخته چرا که به قول ستون نویس روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» با این حجم گسترده و بی‌سابقه حملات موشکی «اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد».
هاآرتص: اسرائیل نفس ‌های آخر را می‌کشد
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، عملیات «شمشیر قدس» که از عصر دوشنبه هفته گذشته علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی شروع شده، «بی سابقه‌های» زیادی دارد و همین بی‌سابقه‌ها هراس را بر سرزمین‌های اشغالی و دلِ اشغالگران حکمفرما کرده است. شروع حمله با مقاومت فلسطین، استفاده از پهپادهای انتحاری و موشک‌های 250 کیلومتری و...از جمله این «بی‌سابقه»‌هاست. به این مهم هم باید توجه کرد که این رژیم، همزمان با جنگ با غزه، در داخل نیز درگیر یک جنگ خیابانی و مسلحانه با جوانان فلسطینی شده که این را هم باید به لیست بلند«بی سابقه‌ها»ی این جنگ افزود.

 شاید بتوان گفت نیروهای مقاومت فلسطین شدیدترین حملات خود به سرزمین‌های اشغالی را شروع کرده‌اند. حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و تلاش برای آواره کردن 500 فلسطینی از محله «شیخ جراح» در قدس نقطه اصلی شروع حملات بوده.

البته دادگاه رژیم صهیونیستی بر اساس یک گزارش محرمانه دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی این رژیم، حکم تخلیه محله شیخ جراح از ساکنان فلسطینی آن را با مشاهده این وضع به تعویق‌انداخت. در 2 روز نخست بیش از 600 راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و در مقابل، رژیم صهیونیستی با حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و حتی نظامی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و احتمالا عربی! منازل مسکونی در غزه را به شکلی وحشیانه و هدفمند هدف قرار می‌دهد تا شاید جلوی سیل موشک‌ها را بگیرد.

بزرگ‌ترین حمله موشکی علیه تل‌آویو
بامداد چهارشنبه «کتائب القسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد
«بئر السبع، تل‌آویو و فرودگاه بن‌گوریون» با ۲۱۰ موشک هدف قرار گرفته شد به این شکل که. ۱۰۰ موشک به سوی بئر‌السبع و ۱۱۰ موشک به سوی تل‌آویو و فرودگاه بن‌گوریون شلیک شد. خبرنگار روسیا الیوم هم اعلام کرد در حمله موشکی به تل‌آویو یک صهیونیست کشته شده و ۲۶ تن دیگر نیز زخمی شدند. «ابوعبیده» سخنگوی گروه مقاومت «کتائب عز‌الدین القسام» در توضیح این حملات گفته «بامداد چهارشنبه، تل‌آویو برای نخستین بار با موشک از نوع85 SH، هدف قرار گرفت. ما به مردم خود در بیت‌المقدس می‌گوییم که مطمئن باشید مقاومت هوشیار و دست به ماشه است...بئرالسبع با موشک‌هایی از خانواده موشک‌ سجیل هدف قرار گرفت». همزمان رئیس‌جنبش حماس در خارج از فلسطین نیز حوادث اخیر در این کشور را یک «انتفاضه واقعی دانست» که رژیم صهیونیستی را «ریشه‌کن» می‌کند. کتائب القسام همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۵ راکت به سمت دیمونا (جنوب فلسطین اشغالی) شلیک کرده است؛ منطقه‌ای که رآکتورهای هسته‌ای رژیم صهیونیستی در آن قرار دارد!

خبرنگاران «اسرائیلی» هم گزارش داده‌اند که صدای چندین انفجار در حومه تل‌آویو از جمله فرودگاه بن‌گوریون شنیده شده است. موشک‌های مقاومت فلسطین برای اولین‌بار به فواصلی بسیار دورتر از تل‌آویو، تا شهرهای اشغالی «ناصره» و «حیفا» رسیده‌اند. شبکه «الجزیره»‌ نیز به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داده که:‌ «تعدادی از ساختمان‌ها در شهر تل‌آویو مورد اصابت موشک‌های مقاومت قرار گرفتند و خسارات زیادی به آنها وارد شده است». علاوه‌بر این اتحادیه تولید کنندگان
رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه خبر داده که بخش‌های مختلف اقتصاد این رژیم در سه روز گذشته بر اثر شلیک راکت و موشک از سمت غزه به میزان ۵۴۰ شِکل (۱۶۰ میلیون دلار) خسارت‌دیده است.

اسرائیل یکی زد دو تا خورد
«ابوحمزه» سخنگوی «سرایا القدس» (شاخه نظامی جنبهش جهاد اسلامی فلسطین) هم در سخنانی پیرامون تحولات میدانی جنگ غزه گفت: «همه جهان موشک‌های مقاومت را که به سمت تل‌آویو و عسقلان شلیک شد، مشاهده کرد....توانستیم پاسخ حملات را 2 برابر بدهیم. مجاهدان مقاومت برای درس دادن به دشمن آماده‌اند، ما به جهاد و نبرد خود ادامه می‌دهیم حال هزینه آن هر چه می‌خواهدباشد».مقاومت فلسطین همچنین سه شنبه شب یک مخزن سوخت در یک تاسیسات راهبردی در جنوب «عسقلان» اشغالی را هدف حملات راکتی قرار‌داد. بر اساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده، ستون‌های دود از این تاسیسات راهبردی بلند شد. همزمان خط لوله انتقال نفت از بندر ایلات به عسقلان هدف حملات موشکی قرار گرفت. شلیک 130 موشک به سمت تل‌آویو و شهرک‌های اطرف آن در سه شنبه شب باعث شد تا خبرنگار شبکه 20 رژیم صهیونیستی اعلام کند این رژیم در معرض «شدیدترین حملات موشکی در تاریخ» خود از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفته است. همزمان ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده که سامانه گنبد آهنین با مشکل فنی مواجه شده و به همین دلیل نتوانسته راکت‌های شلیک شده از غزه را بر فراز شهرک صهیونیستی عسقلان رهگیری کند. از سوی دیگر، گردان‌های مجاهدین توانستند با مسلسل سنگین، هواپیمای ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز ایستگاه ناحل عوز هدف قرار دهند.

حمله مثل آب خوردن
ابوعبیده سخنگوی «کتائب القسام» (گردان‌های القسام) شاخه نظامی جنبش حماس روز پنج‌شنبه تأکید کرده بود «هر بهایی که ما می‌پردازیم فدای مسجدالأقصی و قدس است و وجود ما بدون یاری مسجدالأقصی و قدس، معنا ندارد...قدس محور و کلید درگیری است و این نبرد به ما می‌گوید که غزه، کرانه باختری، قدس و فلسطین اشغالی سال ۱۹۴۸ سرنوشت یکسان و مقاومت واحد دارد... ملت ما در کرانه باختری و فلسطین اشغالی سال ۱۹۴۸ در خط مقدم دفاع از قدس قرار دارند و ما به آنها می‌گوئیم سلاح ما، سلاح شماست، خون ما، خون شما و سرنوشت ما، سرنوشت شماست... اگر همچنان تجاوزات علیه مسجدالأقصی ادامه داشته باشد، موشکباران تل‌آویو، دیمونا،عسقلان، اشدود و فراتر از آن برای ما راحت‌تر از آب خوردن خواهد بود... هر کاری می‌خواهید بکنید و همه توانتان را بکار بگیرید ما نیز برای شما انواع مرگ را آماده کرده‌ایم و کاری می‌کنیم که خودتان را لعنت کنید».

رونمایی از موشک‌های جدید
«کتائب القسام» شاخه نظامی حماس شامگاه پنجشنبه با انتشار ویدیویی برای نخستین بار از موشک عیاش ۲۵۰ رونمایی کرد. «ابوعبیده» از شلیک موشک میان‌برد «عیاش» به سمت فرودگاه «راتمون» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد. به نوشته وبگاه شهاب، او در سخنانی گفت: به دستور «محمد الضیف» فرمانده ستاد کل عزالدین قسام موشک «عیاش» با برد ۲۵۰ کیلومتر و با قدرت تخریبی بسیار بالا به سمت فرودگاه رامون در ۲۲۰ کیلومتری جنوب غزه شلیک شد». ابوعبیده با بیان اینکه شلیک این موشک در راستای یاری بیت‌المقدس و انتقام خون فرماندهان و مهندسان مقاومت است، افزود: «موشک عیاش را به میان آوردیم و به دشمن می‌گوییم که فرودگاه‌ها و تمامی نقاط جنوب تا شمال فلسطین در تیررس موشک‌های ما قرار دارد و این سلاحی است که در آسمان فلسطین به سمت هر هدفی که مشخص کنیم به پرواز در می‌آید». سخنگوی عزالدین قسام در ادامه از تمامی شرکت‌های هواپیمایی جهان خواست تا فورا پروازهای خود را به همه فرودگاه‌های مستقر در فلسطین اشغالی متوقف کنند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه اذعان داشتند که حومه شهر ایلات مشرف به دریای سرخ در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی برای نخستین بار هدف حمله راکتی از سمت نوار غزه قرار گرفت. روزنامه تایمز اسرائیل تاکید کرد: «حماس یک فروند موشک شلیک کرد که با طی مسافت 250 کیلومتری بر فراز خاک اسرائیل در منطقه هیویل ایلوت در نزدیکی ایلات سقوط کرد که این برد بی‌سابقه‌ای برای موشک‌هایی است که از سمت نوار غزه شلیک شده است».

اسرائیل در محاصره هوایی
همزمان شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقاومت فلسطین توانسته این رژیم را در محاصره هوایی قرار دهد. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در خبر «شبکه ۱۲ اسرائیل» آمده مقاومت توانسته است مسیر تمامی هواپیماهایی که به سمت فرودگاه «بن‌گوریون» پرواز می‌کردند را تغییر داده و آنها مجبور کند تا به سمت کشور دیگری پرواز کنند. در همین حال فرودگاه بین‌المللی «رامون» در ۲۲۰ کیلومتری جنوب غزه و نزدیک بندر «ایلات» پس از شلیک موشک حماس تعطیل شد و هم اکنون تمامی فرودگاه‌های اسرائیل به حالت تعطیل قرار دارند.

آمار حملات
به نوشته «تایمزاسرائیل»، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده که طی عملیات‌های گروه‌های مقاومت نوار غزه تا ظهر جمعه، حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است. از زمان شروع درگیری‌ها در دوشنبه گذشته تاکنون ۹ اسرائیلی کشته و بیش از 520 نفر دیگر زخمی شده‌اند. اگر چه به نظر می‌رسد، صهیونیست‌ها کما فی السابق آمار واقعی تلفات خود را پنهان می‌کنند. شبکه‌ «کان» نیز گزارش داده که، به ۸۸۶ ساختمان و ۸۵۸ خودرو در سرزمین‌های اشغالی خسارت وارد شده است. وزارت بهداشت نوار غزه نیز دیروز اعلام کرده که، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید از جمله 31 کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

ورورد پهپادهای انتحاری به نبرد
اما در ادامه غافلگیری‌های مقاومت فلسطین، کتائب شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از ورود پهپادهای انتحاری ساخت غزه به صحنه نبرد با صهیونیست‌ها خبر داد. کتائب القسام در بیانیه‌‌ای نظامی اعلام کرد: «به حول و قوه الهی کتائب القسام سلاح جدیدی را در نبرد شمشیر قدس به کار گرفته است؛ به گونه‌ای که روز چهارشنبه با چندین پهپاد انتحاری بومی مدل شهاب، ایستگاه گاز (رژیم صهیونیستی) را در ساحل شمال غزه هدف گرفت... کتائب القسام روز پنجشنبه نیز تجمع خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در همجواری غزه را با این پهپادها هدف گرفته است».

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از شلیک یک فروند موشک ضد‌تانک «کورنت» از نوار غزه به سمت نظامیان خود خبر داد. خبرنگار روزنامه «جروزالم‌پست» در این باره گزارش داد که این موشک به یک خودروی جیپ ارتش اسرائیل در منطقه «نتیف هعسرا» برخورد کرده است. نشریه «یدیعوت آحارونوت» نیز به نقل از منابع درمانی نوشت، سه صهیونیست در این عملیات مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم است.

از دست رفتن کنترل شهرها
همان‌طور که گفته شد، رژیم صهیونیستی این بار در دو جبهه داخلی و خارجی درگیر جنگ شده است. حملات به سرزمین‌های اشغالی باعث درگیری بین عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی با صهیونیست‌ها شده است. «آیلت شاکد» نماینده راست‌گرای پارلمان و وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشته پلیس این رژیم در شهرهایی که صحنه درگیری فلسطینی‌ها و صهیونیست‌هاست، به نوعی تسلیم شده و کاری نمی‌تواند بکند». شهرهای سرزمین اشغالی از جمله «اللد»، «الخلیل»، «تل‌آویو» «حیفا» و «بت یام» و چند شهر و شهرک دیگر در روزهای گذشته همزمان با آغاز جنگ غزه، شاهد درگیری مسلحانه ساکنان فلسطینی و صهیونیست‌ها بود، به گونه‌ای که در شهر اللُّد، شهردار این شهر از نخست‌وزیر این رژیم خواست تا ارتش را روانه شهر کند و کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز به درخواست وی پاسخ مثبت داد. در همین حال، شبکه العربیه گزارش داد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شهرهایی که شاهد درگیری است مستقر شده و کنترل امور را از پلیس محلی تحویل گرفته است. روزنامه عبری زبان‌هاآرتص نیز گزارش داده که ارتش اسرائیل منتظر دستوری برای پایان دادن به عملیات جنگی در نوار غزه به صورت هرچه سریع‌تر است، چراکه تل‌آویو هراس این را دارد که درگیری‌ها میان یهودیان و عرب‌ها در داخل اراضی اشغالی از کنترل خارج شود.

عطوان: اسرائیل در حال فروپاشی است
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» و تحلیلگر سیاسی سرشناس دنیای عرب، درگیری کنونی نوار غزه با رژیم صهیونیستی و آغاز درگیری‌های داخلی در چند شهر فلسطین اشغالی را «اتفاقی تاریخی» توصیف کرد. عطوان با اشاره به درگیری‌های خیابانی میان اعراب فلسطین اشغالی با صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیستی در شهرهایی مثل یافا، حیفا، و اللد نوشت، تبدیل خیابان این شهرها به میدان تقابل با شهرک‌نشینان، اتفاقی تاریخی است که آغاز شمارش معکوس برای فروپاشی اسرائیل را به نمایش گذاشته است. این تحلیلگر فلسطینی‌الاصل با اشاره به واکنش موشکی گروه‌های مقاومت از غزه به شهرهای مختلف فلسطین اشغالی ادامه داد: «این اتفاقات انتفاضه موشکی است که مقوله بازدارندگی اسرائیل و افسانه دروغین سامانه‌های پدافند موشکی گنبدهای آهنین را پایان داده است. آنچه در ادامه بر سر اسرائیل خواهد آمد، بزرگ‌تر و بدتر است».

بیایید به موطن اصلی خود برگردیم
در حالی که بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نشست‌های متعدد خود را با فرماندهان نظامی با هدف یافتن راهی برای برون رفت از شکست درمقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی ادامه می‌دهد‌، پایگاه اطلاع‌رسانی البوابه نوشته: «یک روزنامه نگار اسرائیلی پیشنهاد کرد، صهیونیست‌ها سرزمین اشغالی را ترک کنند و به موطن اصلی خود بازگردند». آری شابیط روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی روزنامه‌هاآرتص در مقاله‌ای در رابطه با شکست جدید سامانه‌های پدافندی ارتش صهیونیستی در مقابل مبارزان فلسطین اعتراف کرد اسرائیل    نفس‌های آخر خود را می‌کشد. او در یادداشت خود در این روزنامه عبری زبان تاکید کرد: «ظاهرا ما در بدترین و سخت‌ترین دوره تاریخ خود هستیم‌، مثل اینکه ما راهی جز اعتراف به حقوق آنها و پایان دادن به اشغالگری نداریم.»

حملات وحشیانه صهیونیست‌ها
از سوی دیگر رژیم صهیونیستی همچنان حملات وحشیانه خود به مناطق غیر نظامی نوار غزه را ادامه می‌دهد. رسانه‌های فلسطینی روز چهارشنبه از حمله گسترده رژیم صهیونیستی به سازمان امنیت داخلی نوار غزه و دیگر مقرهای امنیتی در شهر غزه و خانیونس و نیز دانشگاه اسلامی خبر دادند. «ایاد البزم» سخنگوی وزارت امنیت داخلی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، در پی حمله متوالی رژیم صهیونیستی تمام ساختمان‌های مربوط به مقر فرماندهی پلیس تخریب شده است. در این حمله دو تن از فرماندهان گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس به نام‌های «حسن القهوجی» (ابوعلی) و «وائل عیسی» (ابواحمد) به شهادت رسیده‌اند. به نوشته وبگاه معا، ابو عماد، برادر «مروان عیسی» معاون فرمانده کل گردان‌های القسام و فرمانده تیپ «غزه» صبح پنجشنبه به همراه پنج تن از فرماندهان نزدیک به «محمد ضیف» فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام به شهادت رسیدند. علاوه‌بر جنگنده‌های صهیونیست، ناوچه‌های این رژیم نیز به وسیله توپ‌های خود، در حال هدف قرار‌دادن سواحل غزه هستند. رسانه‌های فلسطینی، همچنین گزارش دادند که پهپادهای نظامی رژیم صهیونیستی یک برج را در مرکز شهر غزه هدف قرار‌دادند. «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به شهادت رساندن فرماندهانش و انهدام برج الشروق، ۱۳۰ راکت به سمت عسقلان، نتیفوت و سدیروت روانه کرده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم در سخنانی گفته که طی پنجشنبه شب و بامداد جمعه با ۴۵۰ موشک و راکت غزه را هدف قرار ‌داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبي
Iran, Islamic Republic of
فان حزب الله هم الغالبون ...
روحت شاد حاج قاسم عزیز
جایت بیش از همه وقت در میان ما خالیست
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
ایکاش میشد کار اسرائیل را تو این جنگ تمام کرد.ایکاش حزب الله وسوریه هم وارد میشدند آنوقت این رژیم تروریست پرور دیگر جرعت جسارت نداشت.
محمد
Iran, Islamic Republic of
جهان منتظر یکسره شدن کار اسرائیل است .
چون جوبایدن این روزها درگیر مصیبتهای داخلی آمریکا ازجمله کروناست.
رزمندگان حملات موشکی خود را تشدید بکنند .
ظفر نزدیک است .
Bulgaria
فرودگاههای اسقاطیل مملو از صف فرار صهیونیستهاست
Iran, Islamic Republic of
من معتقدم نیروهای مقاومت فلسطینی میتوانند با ادامه حملات به رژیم صهیونیستی ، آن را سرنگون کنند..
Iran, Islamic Republic of
با عنایت خدا و اهلبیت ع و مقاومت مردم فلسطین ان شاءالله خانه عنکبوت فرو می ریزد و منطقه ای از دست اسراییل راحت میشه