کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمهید خانه ۱۵۰متری برای خانواده‌های دارای ۳فرزند

23 ارديبهشت 1400 ساعت 4:06

رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس گفت: اکنون خانه ها متراژ های کوچکی دارند و امکان سه فرزند آوری نیست اما این تمهید در نظر گرفته شده تا کسانی که فرزند سوم شان به دنیا می آید در یک زمین حداقل ۱۵۰ متری زندگی کنند.


به گزارش جهان نیوز، امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس تاکید کرد: زمین رایگان به خانواده ها داده نمی شود و اعطای این زمین یا به صورت اجاره ۹۹ ساله است یا فروش به صورت اقساطی با قیمت تمام شده. 

 به گفته وی اکنون خانه ها متراژ های کوچکی دارند و امکان سه فرزند آوری نیست اما این تمهید در نظر گرفته شده تا کسانی که فرزند سوم شان به دنیا می آید در یک زمین حداقل ۱۵۰ متری زندگی کنند.  یکی از سیاست های جمعیتی توزیع متوازن جمعیت در مناطق هر کشور است و ما با اجرای این طرح مهاجرت معکوس را از شهر به روستا تقویت می‌کنیم. همچنین ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن به این خانواده ها تعلق می گیرد.

 وی تاکید کرد: برای فرزند اول ده میلیون تومان فرزند دوم ۲۰ میلیون تومان فرزند سوم سی میلیون تومان و فرزند چهارم ۴۰ میلیون تومان و فرزند پنجم و بیشتر ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شود. مشوقهایی که در طرح افزایش جمعیت در نظر گرفته شده برای فرزند سوم تا پنجم است تا بار مالی طرح  مدیریت شود. 

بانکی پور به مانع دیگر برای ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد و  افزود: نظام آموزشی ما به گونه ای است که خانمهایی که قصد ادامه تحصیل را دارند نمی توانند ازدواج کنند. همچنین ادامه تحصیل باید در محل سکونت او تعریف شود  که البته اکنون با توسعه کلاس های مجازی این امکان راحت‌تر و در دسترس تر است. 

رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس گفت: در طرح افزایش جمعیت این موضوع را در نظر گرفتیم تا کسانی که قصد دارند در شرکت ها و ادارات استخدام شوند به ازای هر فرزند سن استخدام افزایش یابد. حق اولاد در فیش های حقوقی  رقمی ناچیز است و طبق این طرح هرسال دو برابر سال قبل و  حق تاهل ۱.۵  برابر سال قبل افزایش یابد. رقمی که اکنون در فیش های حقوقی به عنوان حق متاهلی و اولاد پرداخت می شود هزینه پوشک بچه نمی شود. اما بعد از ۵ سال رقم قابل توجهی خواهد شد.

 وی در مورد منابع مالی این طرح توضیح داد:  به طور متوسط دولت سالانه ۲۵ درصد به حقوق کارمندان می‌افزاید. و پیشنهاد ما به سازمان برنامه و بودجه ای نبود که میزان افزایش حقوق یک جا نباشد و توزیع مناسب را در نظر بگیرند به طوری که در این ۲۵ درصد دو برابر افزایش حق اولاد نسبت به سال قبل و یک و نیم برابر حق تاهل  نسبت به سال قبل لحاظ شود. در این صورت کسانی که دارای فرزند هستند و شیب حقوقشان صعودی خواهد بود اما کسانی که فرزند ندارند از افزایش حداقلی حقوق بهره مند می شوند. 

 بانکی پور تاکید کرد: این طرح در اواخر اسفندماه تصویب شد و ۲ هفته پیش شورای نگهبان ایران ایراداتشان که ۷۰ ابهام و ایراد بود را مطرح کردند. همه موارد طرح باید به تصویب شورای نگهبان برسد از این رو برای مواد مختلف این طرح بحث نمیکنیم تا تصمیم این شورای محترم اعلام شود. امیدواریم با روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی این طرح را درست به اجرا برسانیم. 

 رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس گفت:  مسئولیت هربخش و دستگاهی برای اجرای این طرح مشخص است و  در طرح من جنبه ضمانت اجرایی دیده شده است. اگر دستگاهی نسبت به اجرای این طرح تخلف کند علاوه بر مجازات کارمند مجازات رئیس آن سازمان نیز مد نظر قرار می گیرد. اگر ۵۰ درصد طرح هم اجرا شود به نقطه مطلوب میرسیم.


کد مطلب: 763229

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/763229/تمهید-خانه-۱۵۰متری-خانواده-های-دارای-۳فرزند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com