جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ممنوعیت ورود به نجف و کربلا در آستانه عید فطر

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 763066
استاندار کربلا و نجف با اشاره به اعمال محدودیت‌ها، از ممنوعیت ورود به این شهر‌ها در آستانه عید سعید فطر خبر دادند.
ممنوعیت ورود به نجف و کربلا در آستانه عید فطر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان، حرم امام علی (ع) در نجف اشرف و حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مملو از جمعیت بود و در لحظه افطار نیز سفره‌های افطاری موکب‌ها برای پذیرایی از زائران برپا می‌شد؛ تا جایی که در شب‌های قدر این حرم‌های مطهر پذیرای جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) بودند.

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در عراق، استاندار کربلا و نجف از ممنوعیت ورود به این شهر‌ها در آستانه عید فطر خبر دادند؛ به طوری که ابتدا استاندار نجف اشرف از اعمال محدودیت‌های جدید در این شهر از عصر امروز خبر داد و پس از آن نیز استاندار کربلا به ممنوعیت ورود زائران و مسافران به کربلا از صبح فردا اشاره کرد.

البته ممنوعیت ورود به کربلا و نجف به معنای ممنوعیت تردد در این شهر‌ها نیست، بلکه زائران سایر شهر‌های عراق امکان ورود به نجف و کربلا را ندارند و به نوعی کربلا و نجف قرنطینه می‌شود. اما افراد حاضر در این شهر‌ها همچون روز‌های گذشته می‌توانند به زیارت مشرف شوند.

با توجه به اینکه در عراق نیز همچون ایران پنج‌شنبه روز عید فطر است، از فردا دیگر امکان ورود به شهر کربلا وجود ندارد. با این وجود، تردد در این شهر بدون مشکل انجام می‌شود و حرم‌های مطهر نیز شبانه روز بدون اعمال محدودیت باز و پذیرای زائران است.
برچسب ها: نجف کربلا عید فطر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *