جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۰
قالیباف:

اجماع در جبهه انقلاب مهمترین مساله است/ تعدد کاندیداها با انسجام سازگار نیست/ الآن وقت آزمون خواص جریان انقلابی است

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 763013
صبح امروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نشست اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی با حضور قالیباف برگزار و در خصوص انتخابات بحث و گفتگو شد.
اجماع در جبهه انقلاب مهمترین مساله است/ تعدد کاندیداها با انسجام سازگار نیست/ الآن وقت آزمون خواص جریان انقلابی است
به گزارش جهان نيوز، جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی ساعت 7 صبح امروز در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی به‌ریاست حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نایب‌رئیس فراکسیون و با دستور جلسه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه خانم الهیان و آقایان میرسلیم، جلال‌زاده، امیرآبادی، صدیف بدری، مالک شریعتی، رضوانی، سیدمحمدی، رشیدی و رضازاده به بیان سخنان و نظرات خود پرداختند.

تلاش برای ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، انسجام در جبهه انقلاب به‌عنوان یک اصل اساسی و راهبردی، نقش آیت‌الله رئیسی در شکل‌گیری اجماع و حضور انسجام‌بخش ایشان در انتخابات از جمله موضوعاتی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

یکی از نمایندگان گفت: بی‌شک جریان رسانه‌ای مخالف انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد مردم را مأیوس و یا به مطالبات غیرواقعی و یا دوگانه‌سازی‌های بی‌حاصل بکشاند. جریان انقلاب باید مراقبت کند و با تبیین واقعیت‌های جامعه به انتخاب اصلح کمک کند. جبهه انقلاب باید با برنامه منسجم در انتخابات حاضر شود و در تهیه برنامه دولت آینده با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی کمک نمایند.

در ادامه این جلسه قالیباف رئیس مجلس به تحلیل مبسوط انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و ضمن تحلیل شرایط سیاسی بین‌المللی و مسائل منطقه و خاورمیانه و شرایط اقتصادی داخلی، گفت: با توجه به شرایط منطقه و خاورمیانه و نقش محوری انقلاب اسلامی ایران در مسائل منطقه، آمریکا تلاش خواهد کرد نسبت به سیاست مهار انقلاب ادامه دهد و طبعاً تلاش خواهد کرد در مسائل داخلی کشورمان از جمله در مسائل انتخابات ریاست جمهوری و مسائل اقتصادی تأثیرگذار باشد و ما از این جهت باید کاملاً هوشیارانه عمل کنیم.

وی افزود: آمریکا از این جهت می‌خواهد وارد 1+5 بشود اما تلاش دارد که ساختار تحریم‌ها را حفظ کند و از آن سو، ساختار هسته‌ای ما را بشکند که لازم است در مذاکرات هسته‌ای با حفظ خط‌قرمزها پیش برویم.

قالیباف سپس به چالش موجود در انتخابات از جمله به دوگانه‌سازی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و روشنگری و بصیرت در این موارد را شرط لازم عبور از این مرحله حساس دانست.

وی خاطرنشان کرد: اجماع میان جبهه انقلاب مهمترین مسئله انتخابات است که الحمدلله به آن رسیده‌ایم و باید همه تلاش کنیم که این انسجام و وحدت و همگرایی در همه مراحل ادامه داشته باشد.

رئیس مجلس اضافه کرد: تعدد کاندیداها در جبهه انقلاب، با اجماع و انسجام سازگار نیست و از همه افرادی که خود را در معرض نامزدی قرار داده‌اند برای انسجام بیشتر دعوت می‌کنم. الآن وقت آزمون برای همه و خصوصاً برای خواص جریان انقلابی است. همه تلاش‌ها باید برای منسجم کار کردن انجام بگیرد. ما باید اجماع جریانی را به‌طور کامل حفظ کنیم و این‌که بعضی خود را فراتر از تصمیم جبهه انقلاب اصلح تلقی کنند راه به جایی نمی‌برند.

وی خاطرنشان کرد: الآن وقت آزمون است، اینجا باید برای انقلاب امتحان بدهیم، در عمل ثابت کنیم که پای انقلاب هستیم. الآن زمانی است که کنار هم بایستیم و هم‌افزایی داشته باشیم تا با حفظ انسجام هرچه بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر انتخابات را یک پیروزی دیگر برای انقلاب رقم بزنیم و در آینده برای تشکیل یک دولت کارآمد کمک کنیم و ما همه با هم برای موفقیت و پیروزی جریان انقلاب تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سپاس سردار
Iran, Islamic Republic of
تشکیل دولت جوان انقلابی و مدیریت جهادی تنها راه برون رفت از وضعیت موجود است.
United States
با رای به سعید محمد
حامد
United States
جبهه انقلاب باید به دست جوان ها باشد
سرور
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست گفته ایشان. وقتی جناح مقابل 8 سال اقتصاد مملکت را خراب کرده است دیگر رقابت درون گروهی معنی نمی دهد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
سهیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر قالیباف جهادی و انقلابی.... منتظر حضور شما در انتخابات ریاتس جمهوری هستیم تا وضع ما تغییر کند... تنها شما می توانید بیا به میدان
Iran, Islamic Republic of
.....
یجادی
Iran, Islamic Republic of
پس اگه آقایان دنبال سهم خواهی نیستن و فقط به فکر پیشرفت کشور هستن روی این آقای محمد اجماع کنند
چه کسی بهتر از این
.
چ
Iran, Islamic Republic of
افرین