کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف:

اجماع در جبهه انقلاب مهمترین مساله است/ تعدد کاندیداها با انسجام سازگار نیست/ الآن وقت آزمون خواص جریان انقلابی است

21 ارديبهشت 1400 ساعت 11:34

صبح امروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نشست اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی با حضور قالیباف برگزار و در خصوص انتخابات بحث و گفتگو شد.


به گزارش جهان نیوز، جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی ساعت 7 صبح امروز در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی به‌ریاست حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نایب‌رئیس فراکسیون و با دستور جلسه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه خانم الهیان و آقایان میرسلیم، جلال‌زاده، امیرآبادی، صدیف بدری، مالک شریعتی، رضوانی، سیدمحمدی، رشیدی و رضازاده به بیان سخنان و نظرات خود پرداختند.

تلاش برای ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، انسجام در جبهه انقلاب به‌عنوان یک اصل اساسی و راهبردی، نقش آیت‌الله رئیسی در شکل‌گیری اجماع و حضور انسجام‌بخش ایشان در انتخابات از جمله موضوعاتی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

یکی از نمایندگان گفت: بی‌شک جریان رسانه‌ای مخالف انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد مردم را مأیوس و یا به مطالبات غیرواقعی و یا دوگانه‌سازی‌های بی‌حاصل بکشاند. جریان انقلاب باید مراقبت کند و با تبیین واقعیت‌های جامعه به انتخاب اصلح کمک کند. جبهه انقلاب باید با برنامه منسجم در انتخابات حاضر شود و در تهیه برنامه دولت آینده با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی کمک نمایند.

در ادامه این جلسه قالیباف رئیس مجلس به تحلیل مبسوط انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و ضمن تحلیل شرایط سیاسی بین‌المللی و مسائل منطقه و خاورمیانه و شرایط اقتصادی داخلی، گفت: با توجه به شرایط منطقه و خاورمیانه و نقش محوری انقلاب اسلامی ایران در مسائل منطقه، آمریکا تلاش خواهد کرد نسبت به سیاست مهار انقلاب ادامه دهد و طبعاً تلاش خواهد کرد در مسائل داخلی کشورمان از جمله در مسائل انتخابات ریاست جمهوری و مسائل اقتصادی تأثیرگذار باشد و ما از این جهت باید کاملاً هوشیارانه عمل کنیم.

وی افزود: آمریکا از این جهت می‌خواهد وارد 1+5 بشود اما تلاش دارد که ساختار تحریم‌ها را حفظ کند و از آن سو، ساختار هسته‌ای ما را بشکند که لازم است در مذاکرات هسته‌ای با حفظ خط‌قرمزها پیش برویم.

قالیباف سپس به چالش موجود در انتخابات از جمله به دوگانه‌سازی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و روشنگری و بصیرت در این موارد را شرط لازم عبور از این مرحله حساس دانست.

وی خاطرنشان کرد: اجماع میان جبهه انقلاب مهمترین مسئله انتخابات است که الحمدلله به آن رسیده‌ایم و باید همه تلاش کنیم که این انسجام و وحدت و همگرایی در همه مراحل ادامه داشته باشد.

رئیس مجلس اضافه کرد: تعدد کاندیداها در جبهه انقلاب، با اجماع و انسجام سازگار نیست و از همه افرادی که خود را در معرض نامزدی قرار داده‌اند برای انسجام بیشتر دعوت می‌کنم. الآن وقت آزمون برای همه و خصوصاً برای خواص جریان انقلابی است. همه تلاش‌ها باید برای منسجم کار کردن انجام بگیرد. ما باید اجماع جریانی را به‌طور کامل حفظ کنیم و این‌که بعضی خود را فراتر از تصمیم جبهه انقلاب اصلح تلقی کنند راه به جایی نمی‌برند.

وی خاطرنشان کرد: الآن وقت آزمون است، اینجا باید برای انقلاب امتحان بدهیم، در عمل ثابت کنیم که پای انقلاب هستیم. الآن زمانی است که کنار هم بایستیم و هم‌افزایی داشته باشیم تا با حفظ انسجام هرچه بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر انتخابات را یک پیروزی دیگر برای انقلاب رقم بزنیم و در آینده برای تشکیل یک دولت کارآمد کمک کنیم و ما همه با هم برای موفقیت و پیروزی جریان انقلاب تلاش کنیم.


کد مطلب: 763013

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/763013/اجماع-جبهه-انقلاب-مهمترین-مساله-تعدد-کاندیداها-انسجام-سازگار-نیست-الآن-وقت-آزمون-خواص-جریان-انقلابی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com