جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

گزینه‌های پنهان اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 762979
گزینه‌های پنهان اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری
به گزارش جهان نيوز، «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در گفت وگویی درباره کاندیداهای پیشنهادی حزب متبوعش که به نام آنها به جبهه اصلاحات ایران ارائه شده، گفت:«حزب کارگزاران پنج نفر را به عنوان کاندیدا به اصلاحات معرفی کرده است. در جبهه اصلاحات 14 نفر از طرف احزاب مختلف معرفی شدند و در نهایت حزب نیز پنج نفر را معرفی کرده است».

کرباسچی افزود:«اعلام آمادگی این افراد برای حزب کاملا مشخص نیست اما چون بحث شان مطرح بوده است مطرح شدند؛ آقایان ظریف، محسن هاشمی، جهانگیری، پزشکیان و شریعتمداری از افرادی هستند که برای شرکت در انتخابات آمادگی دارند اما غیر از آقای پزشکیان هنوز هیچکدام به طور رسمی اعلام حضور در انتخابات نکرده است».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست اخیر در کمیسیون امنیت ملی گفته به هیچ عنوان قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

براساس برخی شنیده ها در صورت رد صلاحیت یا عدم اجماع بر روی ظریف، علی اکبر صالحی گزینه نهایی اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهد بود.

برخی شنیده ها نیز از رایزنی اصلاح طلبان با «عبدالناصر همتی» رئیس بانک مرکزی و «علی طیب نیا» وزیر اقتصاد دولت اول روحانی برای کاندیداتوری از سوی این طیف حکایت دارد.

گفتنی است که «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور و کاندیدای احتمالی انتخابات روز دوشنبه- 20 اردیبهشت- در جلسه انتخاباتی جبهه اصلاحات حاضر شده است. اما مسئله اصلاح طلبان با جهانگیری، مقبولیت بسیار پایین وی در میان افکارعمومی است.

«محمد شریعتمداری» رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 96 و وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که با شعار «دولت سوم خاتمی» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد.

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم نیز اخیرا برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرده است.

طیف اصلاحات اکنون با ترافیک کاندیدا برای انتخابات مواجه است. این در حالی است که این طیف پیش از این بارها مدعی شده بود که رئیس جمهور اصلا اختیارات ندارد و تدارکاتچی است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چقدر این اصلاح طلبان تو در تو هستند
Iran, Islamic Republic of
........