جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵
سخنگوی شواری ائتلاف در نشست خبری:

کاندیدای شورای ائتلاف پایان هفته مشخص می‌شود/ برخی از آمدن رئیسی هراس دارند/ اصلاح طلبان قبل از شروع کار بهانه می‌گیرند آخر کارشان «غر» می‌زنند

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 762919
سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب از معرفی داوطلب نهایی نیرو‌های ائتلاف برای انتخابات ۱۴۰۰ تا پایان هفته خبر داد.
کاندیدای شورای ائتلاف پایان هفته مشخص می‌شود/ برخی از آمدن رئیسی هراس دارند/ اصلاح طلبان قبل از شروع کار بهانه می‌گیرند آخر کارشان «غر» می‌زنند
به گزارش جهان نيوز، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری برگزار کرد.

رسولی در نشست خبری خود، درباره حضور آقای رئیسی در انتخابات، اظهار کرد: سیاست ما در شورای ائتلاف این است که عجله نداریم، چراکه در هر مقطعی مضر است و به نفع رقیب می‌شود، بالاخره غذا را موقعی که پخته شد باید میل کرد. در زمان مشخص همه چیز معلوم می‌شود، تا این لحظه با توجه به شرایط روز جلو آمدیم و کارهای خودمان را جلو می‌بریم و برنامه‌هایی داریم. معرفی کاندیداها در برنامه های ماست. بعد از آن افرادی که در کنار کاندیداها هستند، مشخص می‌شوند، چند روز صبر کنید تا آخر هفته داوطلب نهایی کاندیداهای اصلی نیروهای ائتلاف مشخص می‌شوند.

وی درباره نقش شورای ائتلاف بعد از پیروزی کاندیدای خود گفت: رئیس جمهور مشخص شود برای خود تیم دارد و شورای ائتلاف کنار گذاشته نمی شود. برای انتخاب کابینه و برای دریافت رای اعتماد حتما حضور خواهیم داشت.

رسولی درباره تکلیف کاندیداهای اصولگرا بعد از حضور آقای رئیسی در انتخابات، تصریح کرد: از ابتدا براساس محورهایی جلو آمدیم و برنامه ما این است که بر روی یک کاندیدا به اجماع برسیم و مطمئن هستیم بر روی یک کاندیدا به اجماع خواهیم رسید، افراد زیادی اعلام کاندیداتوری کردند و از همه استقبال می کنیم اما بنای ما این است که چه کسانی برای ثبت نام حاضر می شوند، کسی که ثبت نام کرد با او وارد بحث جدی می شویم، کارنامه تمام این افراد مشخص است اما نظرسنجی ها به ما می گوید که رئیسی و قالیباف بالاترین آرا را دارند و حتما این ها را در رسیدن به گزینه نهایی لحاظ می کنیم، اگر آقای رئیسی ثبت نام کنند از نظر ما فداکاری کرده است. دوستان در اوضاعی وارد عرصه انتخابات می شوند، که بحرانی است و بانی های این شرایط طلبکار هم هستند، قبول مسئولیت در این اوضاع کاری سختی است و باید تعامل تمامی دستگاه هارا جلب کند تا تحول ایجاد شود.

آقای قالیباف در کنار آقای رئیسی حرکت خواهد کرد
رسولی افزود: مطالبات برای حضور آقای رئیسی جدی است و ما هم به دنبال این مطالبات هستیم درمورد آقای قالیباف هم اینطور است اما آقای قالیباف در کنار آقای رئیسی حرکت می کند همانطور که در سال ۹۶ دیده اید در این دوره هم این طور است، امروز شورای ائتلاف بعد از چند روز  مطالبات مردمی، ۲۲۰ درخواست را برای آیت الله رئیسی ارسال کرد و این درخواست های مردمی است تا ایشان در روزهای باقی مانده تا ثبت نام تصمیم نهایی را بگیرند، باید تا دقیقه ۹۰ منتظر باشیم تا ببینیم چه پیش می‌آید.

وی درخصوص ایجاد رقابت درون جریانی میان اصولگرایان بیان کرد: باید صبر کنیم تا کاندیداها برای ثبت نام بیایند تا بعد از آن تصمیم گیری شود. هیچ رقابت درون جناحی نداریم. اشاره ای هم به جناح رقیب می‌کنیم که جناح رقیب هم کاندیداهای زیادی را معرفی کرده است. تنها رقیب ما بانی های اين اوضاع و جناح رقیب است، مردم از این شرایط خسته اند، از شعار خسته اند و کسی که می آید باید بتواند دولت گره گشایی داشته باشد. بحث رقابت درون جریانی نیست و تمام کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند وارد میدان شوند.

باید تلاش کنیم دولت سوم روحانی تشکیل نشود
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص توقع مردم ازدولت آینده و نامزدهای احتمالی در آینده بیان کرد: اسامی مختلفی در جریان انقلاب وجود دارد اما اختلافی با هم نداریم. همه تلاش می کنیم تادولت سوم روحانی تشکیل نشود و اگر این اتفاق رخ دهد به تکلیف خودمان عمل نکرده ایم. مردم حق دارند که بدانند نیروهای نماینده شان چه کسی است. اینطور نیست که جوانگرایی همین طور باشد و باید با برنامه ریزی صورت بگیرد.

دولت آینده باید گره گشا باشد
وی افزود: در بیانیه گام دوم، برخی اشتباهاتی را در مورد جوانگرایی داشته اند و درحال حاضر دولتی باید باشد که  گره کشا باشد و نمی شود در یک لحظه از لپ لپ گزینه ای درآورد. شرایطی که دوستان درست کردند یک شبه درست نمی شود و باید کارهای زیادی انجام داد.

رسولی در مورد وضعیت شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر گفت: به جز ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و میان دوره ای مجلس هم است.‌ آخرین خبر این است که شورای انتخاب خواهیم داشت و در کنار آن مشارکت مردم در انتخاب لیست است. ما مجمع عمومی در کشور خواهیم داشت. ۳۰ نفر چهره شناخته شده هر شهر هستند که انتخاب می شوند و پس از آن اقشار مختلف شرکت می کنند که در لیست شورا باشند. ما سعی کردیم که از همه اقشار و احزاب در این لیست باشند. درجه اول اهمیت کارآمدی است زیرا برف یا باران می آید تهران قفل می شود و به همین دلیل افرادی می آیند که کار سیاسی نکنند بلکه مشکلات مردم را حل کند. نامزدهای مختلفی داریم که هم جوانگرایی و تجربه در آن حضور دارد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص دیدگاه شورای ائتلاف به ابلاغیه شورای نگهبان بیان کرد: موضوع قانونی بود و مشکلی وجود ندارد. برخی دوستان نزدیک انتخابات همیشه معترض هستند و تخریب گر هستند. طرف سوء پیشینه دارد و زندان بوده، چرا شرکت می کند؟ آنها می خواهند هزینه بگذارند.

رسولی ادامه داد: شرایط سنی هم قانون مجلس است و شورای نگهبان برای تسریع امور اعلام کرده و دستش درد نکند. آنکه ریگ به کفشش است ثبت نام نمی کند.‌ دوستان در پایان دولت همیشه می گویند ما قدرت نداشتم اما پس چرا شرکت می کنید؟

برخی مخالف نظام و ولایت فقیه هستند ولی میخواهند کاندیدا شوند
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت:خاطرات تاجزاده در دهه ۶۰ در سازمان مجاهدین خوانده شد او ضد انقلاب کنونی را ساخته است. دیگر زمان آن گذشته که به فهم جوانان توهین شود. معاون وقت وزارت ارشاد اذعان کرده که فاکتورهای رستوران تاجزاده را در خارج از کشور حساب می کرده است. تاجزاده با اعلام کاندیداتوری فقط می خواهد هزینه رد صلاحیت را تحمیل کند. رئیسی پرچمدار مبارزه با فساد است و کارنامه این افراد چیست؟ در این چهار سال شورای شهر چه کرده اند؟ این افتضاح ها بس است.با قانون اساسی و ولایت فقیه مشکل دارد و کاندیدا هم می شود ولی دیگر این بازی ها جواب نمی دهد. امروز بازی ما با کسانی است که می گفتند تَکرار می کنم و کشور را دچار مشکلات شدید اقتصادی کردند و بعد هم گفتند پوزش می خواهیم. این روش ها پوسیده و دیگر جواب نمی دهد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: شورای نگهبان وصل به منابع چهار گانه است و وقتی سندی از مراجع چهار گانه به دست شورای نگهبان برسد بر علیه فردی که تائید صلاحیت شده و در دقیقه نود هم باشد باید رد صلاحیت شود و این کاملا عقلانی است.

وی گفت: استراتژی انتخاباتی خود را به وقتش به صورت عملیاتی اعلام می کنیم ولی نظر سنجی ها نشان می دهد مردم از شرایط موجود خسته اند و دیگر نمی خواهند مسیر قبل را بروند. با کاندیدای واحد شورای ائتلاف سعی می کنیم نماینده مورد نظر را بیاوریم و به پیروزی امیدواریم و این پیروزی قابل دسترسی است. هر کسی که می خواهد طرفدار دولت سوم روحانی باشد بیاید و وارد میدان شود.

رسولی گفت: کسی که می خواهد جلوی خواسته مردم بایستد، وارد شود. برای ما فرقی نمی کند چه کسی می خواهد رقیب ما باشد و تلاش می کنیم این برنامه را با مردم به پیش ببریم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروی های انقلاب درباره انتخابات شورای شهر و لیست شهر تهران گفت: در عالم سیاست نمی توان ۱۰۰ درصدی صحبت کرد ولی تلاش می کنیم که به لیست واحد برسیم. جبهه پایداری جبهه ایستادگی و.. همه جبهه نیروهای انقلابی هستند و هر کدام چارچوب پایداری و کارآمدی را قبول داشته باشند با ما خواهند بود. تلاش می کنیم که به یک لیست برسیم؛ ما اختلاف روش و بینش داریم ولی اختلاف سلیقه نداریم.

کسانی که با رئیسی مخالفت می کنند از آمدنش هراس دارند
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل مخالفت برخی دوستان اصولگرا با کاندیداتوری ابراهیم رئیسی توضیح داد: کسانی که با آمدن رئیسی مخالفت می کنند از آمدن رئیسی هراس دارند و جزو دوستان هم هستند؛ علتش هم تلاش برای آوردن فرد دیگری است. ولی تلاش ما آوردن کاندیدایی است که نامزد مردمی باشد. در جریان نیروهای انقلاب دو کاندیدای اصلی رئیسی و قالیباف حضور دارند که جلسات مستمر، همگرایی جدی و همفکری دارند و کار را در کنار ائتلاف جلو می برند،در نهایت هم خودشان تصمیم خواهند گرفت. اینکه دقیقه ۹۰ چه تصمیمی از سوی این دو فرد گرفته شود بر عهده خودشان است و ائتلاف چیزی به آنها تحمیل نخواهد کرد.

قانون این اجازه را داده است که اگر کسی رئیس قوه ای باشد می تواند در قوه دیگر خدمت کند
رسولی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای رئیسی و قالیباف در جایگاه فعلی باشند، بهتر نیست؟ تصریح کرد: ما باید به همه امور در حوزه اجتماعی و سیاسی اهمیت دهیم،  قانون این اجازه را داده است اگر کسی رئیس قوه ای است و در خود دیده که می‌تواند در جایگاه دیگر خدمت بیشتری کند و مردم هم می‌خواهند، می‌تواند قانونی وارد شود.

حضور آقای رئیسی در انتخابات یک مطالبه کشوری است
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: حضور آقای رئیسی در انتخابات یک مطالبه کشوری است و نمی‌توانیم بی تفاوت به این مطالبات باشیم. ما هم مطابق قانون عمل می کنیم و قانون منعی ندارد و مردم هم می‌خواهند پس دیگر حرفی باقی نمی‌ماند.

وی در پاسخ به این سوال که مشارکت پایین باعث رای آوری شما می شود، گفت:حتما به دنبال مشارکت هستیم‌، ما می گوییم مشارکت بالا، هرکسی خواست رای آورد اما وضع مردم را خوب کند. درباره مشارکت باید بگوییم چه کسانی باعث شدند که فضای انتخابات امروز سرد باشد؟ شمایی که در ۸ سال گذشته رفتارتان، تدبیرتان و ... باعث شد مردم سرخورده شوند و مشارکت کم شود، شما کاری کردید که مشارکت کم شود و حالا می گویید مشارکت کم شده است.
وی ادامه داد: در مجلس هشتم و نهم مشارکت بالا بود اما باز هم جبهه رقیب رای نیاورد وقتی رای نمی آورید از این حرف ها می زنید. برخی در مجلس دهم چه کردند که مردم حاضر به حضور در انتخابات مجلس یازدهم نشدند؟

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای نقوی حسینی خبر از ورود قطعی آیت رییسی داده‌اند،گفت: او نماینده سابق ورامین است اما من به عنوان سخنگو می‌گویم که ما به جای آیت الله رئیسی تصمیم نمی‌گیریم و او باید خودش تصمیم ورود بگیرد، ما فقط نظرات مردم را منعکس خواهیم کرد و به او اتتقال خواهیم داد‌.

اصلاحات همواره نشان داده که قبل از گرفتن قدرت بهانه دارند و بعد از قدرت هم غر می زنند
وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که نامزد مورد نظر شما هم بعد از اتمام پست نگوید اختیار نداشتم؟ بیان کرد: معتقدم که رفتار جریانات طول تاریخ نشان دهنده این است که آیا این ادعا را خواهند داشت یا خیر؛ رفتار اصلاحات همواره نشان داده که قبل از گرفتن قدرت بهانه دارند و بعد از قدرت هم غر می زنند.شما شاهد هستید که آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس یک بار بهانه نیاورده است، هرجا که او وارد شده کار کرده است او آنقدر که با معاونان وزرا جلسه گذاشته است رئیس جمهور آنقدر جلسه نگذاشته است و تا دان مرغ هم پیگیری کرده است و در همین شرایط محکم پای کار است پس جریان ما جریان بهانه گیر نیست.در شورای شهر اول شاهد بودید که چه بلایی سر مردم با سیاسی کاری آوردند اما شورای شهر دوم محکم ایستاد و کار کرد پس مقایسه کاملا قابل لمس است ،تمام اینها هم مستند است نه به صورت نمایشی در کلاب هاوس ،همه چیز را نباید سیاسی کاری کرد باید اشتباه را پذیرفت ،یک نمونه وجود ندارد که از جریان نیروهای انقلاب مسئولیت بگیرد و بعد غر بزند بلکه انجام وطیفه کرده است.

رسولی ادامه داد: مگر کاندیدای ما شرایط امروز کشور را نمیداند، میداند اما در خود توانایی می‌بیند،ما به عنوان شورای ائتلاف می‌بینیم که با توجه به مطالبات مردم و کارنامه، رای او در نظر سنجی ها بالاست؛ در همه نظر سنجی ها رای قالیباف، رئیسی بالاست ،اگر رئیسی بیاید حتما فداکاری کرده است زیرا اینها رئیس قوه هستند و جایگاه دارند پس به دنبال جایگاه نیستند، تاریخ تصمین می‌کند که اینها به دنبال غر زدن نخواهند بود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به این سوال که شنیده شده شورای ائتلاف از سیاست اشتراک صرف استفاده کرده است، گفت:این سیاست اشتراک صفر یک سیاستی است که در جلسه شورای ائتلاف درباره آن بحث شده است و هنوز قطعی نشده اما قابل بررسی است اما هنوز به جمع بندی نرسیده است.این یعنی محکم با سر لیست های خود رقابت خواهند کرد و تقریبا افرادی که طبل تفرقه را بکوبند باید تبعات آن را بپذیرند.

مهمترین موضوع برای مردم معیشت است
وی گفت: به یقین میگویم که بر طبق نظر سنجی ها از یک نفر که از بالاترین آرا در نطرسنجی ها برخوردار است حمایت خواهیم کرد و تکلیف خیلی زود روشن خواهد شد.مهمترین موضوع برای مردم امروز تعیین تکلیف معیشت است،من نه آقازاده ام و نه برخلاف شایعات داماد کسی هستم و در کف خیابان شاهدم که مشکل اصلی مردم امروز مسکن و اشتغال و خرج روزانه شده که ارمغان دوستان در این زمان است ،من کارمند دغدغه خرید ویلا را ندارم بلکه مردم میگویند هرکاری می کنید فقط وضعیت مارا بهبود دهید و من معتقدم که ما می توانیم این کار را انجام دهیم زیرا تجربه و ابزار کافی را در کشور در اختیار داریم.

رسولی درباره برنامه های اقتصادی شورای ائتلاف برای انتخابات، بیان کرد: شورای ائتلاف یک حزب نیست و کارکردهایی دارد که در کنار کاندیدا قرار می گیرد و کمک می کند، شورای ائتلاف مشکلات مردم را جمع می کند و بررسی می کند، آسیب ها جمع آوری و سازماندهی می شود و این داده ها به کاندیداها داده می شود، کاندیدای اصلی جریان ما باید بیاید و بعد از آن برنامه های ریز را ارائه بدهیم. به عنوان نمونه معضلات صنایع را جمع آوری کردیم و بعد از آن به کاندیدا می دهیم، کاندیدایی که از شورای ائتلاف می آید باعث می شود در کنار مجلس انقلابی منشا اثرات بزرگی در کشور باشد و دولتی که از دل جریان نیروهای انقلاب می آید در کنار مجلس می‌تواند کمک کند تا مشکلات معیشتی را از بین ببرد، حداقل صف مرغ را نخواهیم داشت، حتما موضوع بورس و برجام است بعضی ها فکر می کنند فقط خودشان بلد هستند که مذاکره کنند و حتما شورای ائتلاف هم می‌تواند براساس سیاست های کلی نظام پیش برود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارگروهی تشکیل شده و گزینه ای که وارد مجلس می شود مورد اجماع خواهد بود و کمک خواهد کرد. باید فردی کاردان و بدون حاشیه باشد تا به مجلس کمک کند. این فرد مورد اقبال مردم و احزاب است‌‌.

رسولی در خصوص اینکه آیا فرد انتخاب شده خانم است یا خیر گفت: در این باره بعدا صحبت می کنیم‌. البته درگذشت خانم رهبر هم تسلیت می گویم؛ با او سابقه همکاری در مجلس داشتم.

رسولی درباره وجود نام سه نفر در سر لیست شورای شهر گفت: در سر لیست به سمت افراد معتمد و باسابقه می‌روند نه افراد جوان، هنوز در شورای ائتلاف برای سر لیست جمع بندی نشده ولی سر لیست مهم نیست و مهم کارآمدی است. هیچ اختلافی در سر لیست وجود ندارد و  اتحاد مهم است؛ در سر لیست افراد مورد اعتماد عمومی و با تجربه حضور دارند.

بین تمام جبهه ها در جبهه اصولگرا وحدت وجود دارد 
سخنگوی شورای وحدت ائتلاف اصولگرایان گفت: بین تمام جبهه ها در جبهه اصولگرا وحدت وجود دارد و از  پایداری و ایستادگی همگی حضور دارند. ما شورای وحدت و ائتلاف داریم و برای آن دور هم جمع شدیم.

او در پاسخ به ساز و کار رسیدن به نامزد نهایی جریان متبوع خود گقت:مهمترین ملاک ما برای رسیدن به نامزد واحد نظر سنجی یعنی مطالبه مردم است ،من رقم این نظر سنجی ها را نمیگویم اما بدانید که مجری ما با همه این نظر سنجی ها مرتبط است و براساس استدلال عمل می کنیم. براساس این نظرسنجی ها میگوییم که مطالبه از رئیسی وجود دارد و به قالیباف اقبال وجود دارد و در کنار نظرسنجی هم حتما کارنامه و برنامه را مد نطر قرار می دهیم ،البته برای ما کارنامه از اولویت بیشتری برای ما برخوردار است زیرا باید دید که با کدام کارنامه قرار است برنامه ها را به اجرا بگذارد، امیدوارم که شاهد انتخابات پرشوری باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
United States
طرفداران آوردن آقاي رييسي دنبال چکاری هستند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
برخی از آمدن رئیسی هراس دارند...
خوب زمان احمدی نژاد تکرار می شود همه حق دارند بترسند
......
Romania
.....