جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

افزایش تعداد شهدای انفجار در مدرسه «سیدالشهدا» کابل به ۸۵ نفر

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 762778
تعداد شهدای انفجار در مقابل مدرسه دخترانه «سیدالشهدا» در غرب کابل به 85 شهید و 147 زخمی افزایش یافته است.
آخرین آمار شهدای جنایات تروریستی کابل
به گزارش جهان نيوز، تعداد شهدای انفجار در مقابل مدرسه دخترانه «سید الشهدا» در غرب کابل به 85 شهید و 147 زخمی افزایش یافته است.

«دانش هدایت»، مسئول مطبوعاتی دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری افغانستان به سی ان ان گفت: براثر انفجار در مقابل یک مدرسه دخترانه در کابل 85 نفر شهید و 147 نفر زخمی شدند. 

«طارق آرین»، سخن‌گوی وزارت کشور گفته که این حادثه ناشی از انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده و انفجار دو حلقه مین تعبیه‌شده در منطقه انجام شده است.

به گفته‌ وی، خودرو بمب‌گذاری‌شده در هنگام خارج شدن دانش‌آموزان از مدرسه منفجر شده و لحظاتی پس از آن دو مین تعبیه‌شده نیز منفجر شده است.

فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است، گروه طالبان دست‌داشتن در این حادثه را رد کرده است.

 
این حمله با واکنش‌های گسترده‌ی داخلی و بین‌المللی به همراه بوده است. غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری و شماری از شخصیت‌های سیاسی کشور این حمله را محکوم کرده‌اند.

به نوشته سی ان ان، این منطقه به اقلیت هزاره و شیعه افغانستان تعلق دارد که بارها توسط داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مورد حمله قرار گرفته است. 

خانواده‌ها و نزدیکان شهدای حادثه کابل حکومت این کشور و همچنین کشورهای غربی را به دلیل عدم توانایی در از بین بردن خشونت در این کشور عامل اصلی این حمله می‌دانند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، دولت کابل گفته که قادر نیست امنیت تمام مدارس، مکان های مذهبی و مساجد را تامین کند.

دولت جدید آمریکا با نقض عهد توافقنامه دوحه و عدم خروج در تاریخ تعیین شده، این امکان را برای گروه‌های افراطی به وجود آورده که خشونت در افغانستان را تشدید کنند و با بن بست در مذاکرات بین الافغانی بیم این می رود که جنگ و ناامنی در افغانستان تشدید شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این وضعیت بغرنج و غم انگیز افغانستان نتیجه دیپلماسی و سیاست گفتگو و مذاکره با شیاطین غربیست! .....