کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آذری جهرمی به بهشت می‌رود؟

12 ارديبهشت 1400 ساعت 14:51

درحالی که برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال کاندیداتوری آذری‌جهرمی برای ریاست‌جمهوری خبر می‌دادند اما به‌نظر می‌رسد او به کسب کرسی ساختمان بهشت علاقه‌مند شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، محمدجواد آذری جهرمی وزیر جوان دولت حسن روحانی، این روزها کم‌خبرتر از قبل شده است، برخی این سکوت او را اعلام حضور و برنامه‌ریزی برای انتخابات ریاست‌جمهوری تصور کرده‌اند.

نام آذری جهرمی از مدت‌ها پیش به‌عنوان یکی از چهره‌های احتمالی مورد حمایت دولت و برخی از اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۱۴۰۰ مطرح بود، اما هرچه به زمان این انتخابات نزدیک می‌شویم چهره‌های جدیدتر و مصمم‌تر که بتوانند رضایت جریان دولت و اصلاح‌طلبان را برای این دور از انتخابات جلب کنند، مطرح و بیشتر می‌شود.

با این حساب، شانس آذری جهرمی برای باقی ماندن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری به حداقل ممکن رسیده است و خود او نیز بهتر از هرکسی به این مسئله واقف شده است اما با این حال برخی اخبار حکایت از دیدارهای جدید و منظم وی با برخی جریان‌ها و چهره‌های سیاسی دارد.

محمد جواد آذری جهرمی در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به‌عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد. پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، او با پبشنهاد محمود واعظی که رئیس دفتر روحانی شده بود، برای کسب کرسی صندلی وزارت ارتباطات نامزد شد و نمایندگان مجلس با وجود مخالفت‌های گسترده اما در نهایت به وی رأی اعتماد دادند.

به‌نظر می‌رسد آذری جهرمی دوست ندارد در سال‌های  آتی از قاب دوربین‌ها به‌دور باشد، بر همین اساس برخی اخبار غیررسمی از علاقه وی برای شهردار شدن در شهر تهران خبر می‌دهد.

روزنامه فرهیختگان نیز با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی وزیر ارتباطات و علاقه جدیدش برای شهردار شدنش، نوشته است: ماه گذشته یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب با انتشار خبری، از دیدارهای انتخاباتی وزیر جوان با برخی چهره‌های سرشناس سیاسی مانند سیدحسن خمینی، احمد مسجدجامعی، علی لاریجانی و حسین دهقان پرده برداشت. معنای این جلسات نمی‌تواند تلاش برای رئیس‌جمهور شدن توسط وزیر جوان باشد؛ چراکه رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری در این شرایط سخت، بلندپروازی بزرگی است و خود او هم بهتر از هرکسی واقف به این موضوع است، اما این دیدارها و رایزنی‌ها شاید پله‌ای باشد برای تصدی شهرداری تهران در سال‌های بعدی و باقی‌ماندن آذری جهرمی مقابل دوربین‌ها.

حالا باید منتظر ماند و دید؛ وزیر پرحاشیه دولت از کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری صرف‌نظر می‌کند یا خیر؟ آیا او درصورت نیامدن به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، برای رسیدن به کرسی شهرداری ساختمان بهشت به رایزنی‌ با چهره‌ها و جریان‌های سیاسی ادامه می‌دهد؟


کد مطلب: 762140

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/762140/آذری-جهرمی-بهشت-می-رود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com