جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

۱۰ نمونه از عجیب‌ترین حقایق جهان که به سختی آن‌ها را باور خواهید کرد +عکس

يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 762109
برخی از واقعیت‌ها در زندگی وجود دارند که با شنیدن آن‌ها می‌توان گفت خیلی اغراق آمیز و غیر واقعی هستند، اما جزئی از زندگی محسوب می‌شوند.
۱۰ نمونه از عجیب‌ترین حقایق جهان +عکس
به گزارش جهان نيوز، اغلب اوقات حقیقت از آنچه در یک داستان می‌خوانیم عجیب‌تر است. هر از چندگاهی، اطلاعات مختصری درباره یک واقعه در اینترنت منتشر می‌شود و چیزی عجیب و غریب را که اتفاق افتاده راچه در دهه‌های قبل و چه همین دیروز بیان می‌کند.

برخی از افراد وقتی این داستان‌ها را می‌شنوند از باور کردن آن امتناع می‌کنند، در حالی که دیگران آن را کاملا باور دارند. گاهی اوقات واقعیت بیش از حد اغراق آمیز به نظر می‌رسد که گویی حقیقت نیست، بنابراین همه ما آن را رد می‌کنیم.

در ادامه چند داستان اغراق آمیز را می‌خوانید که واقعی هستند:

سربازان شوروی


در طول جنگ جهانی دوم، بیش از ۸۰ درصد از مردان متولد اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۲۳ در جنگ دوام نیاوردند و کشته شدند. در کل، در آن زمان شوروی بیش از ۱۳ درصد از کل جمعیت خود را از دست داد.

تولید ناخالص داخلی کره جنوبی


شرکت سامسونگ بزرگترین کارخانه چند ملیتی است که مقر اصلی آن در کره جنوبی است. سامسونگ با درآمد سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار، بیشترین تولید ناخالص داخلی کره جنوبی را تشکیل می‌دهد.

مرگ با نارگیل


باور کنید یا نه، مرگ توسط نارگیل در واقع بسیار بیشتر از خورده شدن توسط کوسه در اقیانوس اتفاق می‌افتد.

امپراتوری نینتندو


نینتندو خیلی قبل‌تر از آنچه گیمر‌ها می‌شناسند، بوجود آمده بود. این شرکت مشهور در واقع همزمان با امپراتوری عثمانی فعالیت داشته است.

ارتفاع قله اورست


در واقع ارتفاع رسمی کوه اورست اشتباه گزارش شده است. در سال ۱۸۵۶، اندرو واگ ارتفاع دقیق این کوه را اندازه گرفت و آن را ۲۹ هزار فوت اعلام کرد. گزارش او ۲ فوت اضافی داشت، زیرا او نمی‌خواست مردم باور کنند که او فقط تخمین می‌زند.

شهر واتیکان


شهر واتیکان، از نظر جمعیت و مساحت، کوچکترین ایالت در جهان است. در هر ۲.۳ متر مربع این کشور یک پاپ وجود دارد.

حلقه به دور زمین
 

بیش از ۷.۶ میلیارد نفر در این کره خاکی زندگی می‌کنند، اگر همه ما شانه به شانه پشت هم در یک صف بایستیم، ما می‌توانیم ۵۶ بار دور زمین بپیچیم.

پوکاهونتاس و ویلیام شکسپیر
عجیب است که فکر کنیم پوکاونتاس و ویلیام شکسپیر در یک بازه زمانی زنده بودند. در واقع، هر دوی آن‌ها در فاصله کمتر از یک سال و در فاصله بیش از ۱۰۰ مایل از یکدیگر در همان کشور از دنیا رفتند.

یکسان بودن تاریخ تولد‌ها


وقتی گروهی متشکل از ۲۳ نفر را در یک اتاق دور هم جمع می‌کنید، ۵۰ درصد احتمال دارد که دو نفر در آنجا تاریخ تولد یکسانی داشته باشند.

ابر‌های سنگین


عرض متوسط یک ​​ابر حدود یک کیلومتر است، به این معنی که وزن آن می‌تواند ۱.۱ میلیون پوند باشد.
مرجع : رکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *