جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تردد کامیون‌های با اتباع هندی در مرزهای شرقی برقرار است!/ روحانی تجربه «نوروز» را در«عید فطر» تکرار نکند

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب: 762045
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نسبت به تردد بی‌ضابطه کامیون‌های با اتباع هندی از مرزهای شرقی و خطر شیوع کرونای هندی در کشور، هشدار داد.
روحانی تجربه «نوروز» را در«عید فطر» تکرار نکند
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص بسته شدن راه‌های ارتباطی با کشور هند و کنترل مرزهای شرقی در پی شیوع ویروس کرونای هندی، اظهار داشت: با وجود گذشت حدود 10 روز از ابلاغ این مصوبه، اما متأسفانه نظارت دقیقی بر اجرای آن وجود ندارد و تردد کامیون‌ها از مرزهای زمینی ادامه دارد و فعالیت‌های ترانزیتی مانند سابق برقرار است. 

وی تصریح کرد: کامیون‌هایی که رفت و آمد می‌کنند، راننده و خدمه دارند و نسبت به قرنطینه اینها نیز حداقل در مرزهای استان سیستان و بلوچستان اتفاق جدی رخ نمی‌دهد؛ قرنطینه یعنی این افراد دو هفته بستری شوند و سپس از آنها تست گرفته شود، در حالی که چنین چیزی در مرزهای شرقی اتفاق نمی‌افتد. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در صحبت‌هایی هم که با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان داشتیم، از ناهماهنگی‌ها گلایه دارند و نسبت به تردد آزادانه کامیون‌های تجاری انتقاد می‌کنند. 

شهریاری با تأکید بر اینکه دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید با نظارت خود این ستاد به دقت اجرا شود، گفت: متأسفانه گاهی از این دستورالعمل‌ها تفسیرهای شخصی صورت می‌گیرد، در حالی که دستورالعمل‌های ابلاغی باید صریح و شفاف باشد که جایی برای تفسیر به رأی باقی نماند. 

نامه جدید به رئیس جمهور؛ تجربه عید نوروز را در «عید فطر» تکرار نکنید/ منتظر پاسخ قوه قضائیه به نامه قبلی هستیم
وی همچنین از نگارش نامه جدید کمیسیون بهداشت و درمان خطاب به رئیس‌جمهور در خصوص تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: در این نامه که پس‌فردا ارسال خواهد شد، نسبت به خطر تکرار سوءمدیریت صورت گرفته در تعطیلات نوروزی، در ارتباط با تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستانی هشدار داده شده و تأکید شده است که در این خصوص مسئولانه رفتار شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با بیان اینکه منتظر پاسخ قوه قضائیه به نامه یک‌ماه پیش کمیسیون در خصوص سوءمدیریت ستاد ملی کرونا در تعطیلات نوروزی و بروز موج چهارم بیماری کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: گزارش کارشناسی کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص تخلفات ستاد برای اعمال ماده 234 نیز در دست تدوین است و در مرحله جمع‌آوری مستندات هستیم و اگر دستگاه‌های مسئول مانند وزارت بهداشت این مستندات را ارائه کنند، هفته آینده گزارش را آماده تحویل به هیأت رئیسه می‌کنیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *