پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

اولین واکنش روسیه به فایل صوتی ظریف

پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب: 761868
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به انتشار یک فایل صوتی از «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران گفته ملاک مسکو مواضع رسمی تهران است.
اولین واکنش روسیه به فایل صوتی ظریف
به گزارش جهان نيوز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به انتشار یک فایل صوتی از «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که حاوی ادعاهایی درباره روابط مسکو و تهران است واکنش نشان داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با «سعید لیلاز» که در روزهای اخیر در شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» انتشار یافته است، ادعاهایی را درباره تلاش روس‌ها برای جلوگیری از امضای برجام و همچنین سفر شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرده است که موجی از خشم عمومی را برانگیخته است.

ماریا زاخارووا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت: «از اینکه کسانی مایلند روابط میان روسیه و ایران و پیوندهای دیرینه با ایران را دستکاری کنند، با خبریم. اما در کل، اتکای ما به مواضع رسمی ایران است که بیش از یک بار اعلام شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «دوست ما، جمهوری اسلامی ایران ظاهراً در دوران آسانی به سر نمی‌برد. به این دلیل، از نگاه ما هر گونه بلوای رسانه‌ای را باید از دریچه این شرایط نگریست.»

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این تصریح کرده بود که او به هیچ عنوان در خصوص فایل صوتی گفت‌وگوی «محمدجواد ظریف» با مقام‌های وزارت خارجه روسیه گفت‌وگویی نداشته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، جلالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص محتوای اظهارات ظریف در فایل صوتی در خصوص روسیه گفت: «ما (در دیدار با مقام‌های وزارت خارجه روسیه) گفت‌وگوهای معمول داشتیم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
.....
Canada
خیانت روس ها به وطن ما را تاریخ ثابت کرده و چیز جدیدی نیست... متاسفانه خشم عمومی از این است چرا حتی یک نفر از اصولگراها درباره این بخش از سخنان ظریف موضع نگرفتن و تنها به بخش انتخاباتی موضوع پرداختند.
Iran, Islamic Republic of
روسیه دوران تزاری وروسیه دوران لنین واستادن با روسیه امروز متفاوت است شما چرا درباره انگلیس خبیث و آمریکای جنایتکار که نزدیک به اولی دویست سال ودومی هفتاد هشاد سال است برای ایران وایرانی جز فساد جنایت غارت منابع ملی وعرضی وسیطره بر تمام مقدرات این سرزمین داشتند وهنوز هم در پی غارت وزورگویی هستند چیزی نمی گید