جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

خنثی شدن یک عملیات تروریستی در استانبول

پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 761860
پلیس ترکیه از کشف و خنثی سازی یک وسیله انفجاری در یک ایستگاه اتوبوس در شهر استانبول خبر داد.
خنثی شدن یک عملیات تروریستی در استانبول
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که پلیس این کشور یک وسیله انفجاری را در یک ایستگاه اتوبوس در شهر استانبول کشف و خنثی کرده است.

سویلو شامگاه چهارشنبه در گفتگو با شبکه رادیو و تلویزیون (NTV) گفت: «امروز پلیس استانبول یک حمله بزرگ تروریستی را خنثی کرد. در نتیجه هوشیاری پلیس ما، یک وسیله انفجاری 5 کیلوگرمی که در یک خودرو جاسازی شده بود، در یک ایستگاه اتوبوس کشف شد. دو فردی که این وسیله انفجاری را جاسازی کرده بودند، دستگیر شده و در بازداشت هستند».

وزیر کشور ترکیه در ادامه افزود که دو فرد بازداشت شده عضو پ‌ک‌ک هستند.

گفتنی است درگیری میان دولت ترکیه و این گروه که از اوایل دهه 1980 میلادی آغاز و سپس در سال 2013 با یک توافق آتش بس میان آنکارا و پ ک ک به پایان رسیده بود، دو سال بعد در پی چندین حمله تروریستی که به شبه نظامیان وابسته به این گروه نسبت داده می‌شد، دوباره آغاز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کشور ترکیه به خاطر عملکرد، رفتار، سیاست های نادرست، غلط و اشتباه رجب طیب اردوغان از سال 2011 تاکنون مقر و پایگاهی اصلی تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل تبدیل شده است.