کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نبرد با دشمن صهیونیستی در قدس ادامه دارد

6 ارديبهشت 1400 ساعت 9:05

رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار حمایت مسلمانان جهان از آرمان فلسطین و بیت المقدس شد.


به گزارش جهان نیوز، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین، شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه الاقصی گفت: ملت فلسطین در شهر قدس اشغالی درگیر نبرد بزرگی با رژیم صهیونیستی هستند.

وی تاکید کرد ملت فلسطین نقشه‌ها و توطئه‌های رژیم اشغالگر در میدان باب العامود و قدس اشغالی را شکست خواهد داد. ملت فلسطین بدون قدس حاکمیت، آینده، کشور و سرنوشتی ندارد و نبرد قدس تنها نبرد ساکنان این شهر نیست بلکه نبرد فلسطینی‌ها، امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان است.

خالد مشعل افزود: ملت ما همان طور که در سال ۲۰۱۷ طرح اسرائیل در ایجاد گیت‌های الکترونیکی در ورودی‌های مسجد الاقصی را ناکام گذاشت، مانع از اجرای نقشه‌های آن در میدان باب العامود خواهد شد، چون رژیم اشغالگر در ارزیابی وضعیت مانند کاری که در سال ۲۰۱۷ و با ایجاد گیت‌های الکترونیکی کرد‏، دچار اشتباه شده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین تاکید کرد: ما در مقابل نبرد بزرگی قرار داریم و آن تلاش رژیم اشغالگر برای یهودی سازی و تسلط بر قدس و تقسیم مسجد الاقصی از لحاظ زمانی و مکانی است. توطئه بزرگی برای سیطره بر شهر قدس و یهودی سازی آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان قدس که برای به شکست کشاندن توطئه‌های یهودی سازی قدس به پا خواسته‌اند، دشمن صهیونیستی را غافلگیر کردند. من از فلسطینی‌ها می‌خواهم درهر جایی که هستند از ساکنان قدس پشتیبانی کنند.
خالد مشعل تصریح کرد: مقاومت فلسطین می‌تواند نبرد خود با رژیم اشغالگر را مدیریت کند و باید قدس را به مرکزی برای درگیری و میدان همکاری و مشارکت ملی تبدیل کنیم. جنبش حماس به برگزاری انتخابات و گام نهادن در سطوح سه گانه این مسیر (انتخابات پارلمانی- ریاست تشکیلات خودگردان - شورای ملی فلسطین) پایبند است.

وی تاکید کرد: انتخابات فلسطین اقدامی گذرا نیست بلکه بخشی از یک چشم انداز برای بهبود و ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین ‏و تغییر ساختار نهاد‌های رهبری فلسطین در داخل و خارجی به روشی دموکراتیک است. حماس در چارچوب چشم انداز بهبود اوضاع داخلی، بازآرایی نهاد‌ها و مشارکت در انتخابات آینده حضور می‌یابد.

خالد مشعل درباره احتمال به تعویق افتادن انتخابات گفت: هیچ دلیل و توجیهی برای سخن گفتن از تعویق و یا لغو انتخابات نمی‌بینم. هر مشکلی که پیش روی ما قرار گیرد با دستیابی به راهکار‌هایی که مورد توافق فلسطینی‌ها باشد، آن را حل و فصل خواهیم کرد.


کد مطلب: 761414

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/761414/نبرد-دشمن-صهیونیستی-قدس-ادامه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com