کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رویگری: بعد از یک عمر سابقه هنوز بیمه نیستم

5 ارديبهشت 1400 ساعت 12:13

آیا مسئولین نباید در شرایطی که من بخاطر بیماری خانه نشین شده ام و شیوع بیماری کرونا هم بیشتر پروژه‌ها را به تعطیلی کشانده سراغی از من بگیرند.


به گزارش جهان نیوز، رضا رویگری بازیگر فیلم سینمایی «دل شکسته» در گفت و گو با میزان پیرامون آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: این روزها خانه نشین و مشغول دیدن برنامه های تلویزیون هستم، از آخرین بار که مقابل دوربین رفته ام چندین ماه میگذرد چرا که کرونا هم که همه را خانه نشین کرده و همه پروژه‌ها را خوابیده است، حتی با داشتن قرار داد هم فعلا از کار خبری نیست.

رویگری در همین راستا اضافه کرد: من در حال حاضر دو قرار داد با «سامان مقدم» و «آرش معیریان» دارم که بخاطر کرونا هنوز فیلمبرداری آنها شروع نشده است، بجز دوستان و گاهی از برخی رسانه‌ها و خبرنگاران کسی با من تماسی نمی‌گیرد و احوالم را نمی‌پرسد، آیا مسئولین نبایند در شرایطی که من بخاطر بیماری خانه نشین شده ام و شیوع بیماری کرونا هم بیشتر پروژه‌ها به تعطیلی کشانده سراغی از من بگیرند؟ آیا مدیران ذی ربط از خود نمی‌پرسند در این شرایط من و هنرمندانی که در شرایط مشابه من قرار دارند چگونه گذران زندگی میکنیم؟

این هنرمند پیشکسوت پیرامون صندوق اعتباری هنر از وی اظهار کرد: تنها موردی که بخاطر می‌آورم تا امروز از من پشتیبانی کرده صندوق اعتباری هنر است که برای پرداخت پول پیش منزلم من را مورد حمایت قرار داد که بجز این از سوی وزارت ارشاد کار چندانی در رابطه با مشکلات من صورت نگرفته است، البته در این رابطه همسرم بیشتر در جریان است، اما من چیزی به خاطر نمی‌آورم.

رویگری پیرامون حقوق هنرمندان پیشکسوت تاکید کرد: شرایط چندان مناسبی برای ما هنرمندان پیشکسوت وجود ندارد، اگر شما به عنوان رضا رویگری حقوقی از سوی مراجع حمایت از هنرمندان دریافت می‌کنید من هم میکنم، با وجود شرایط گرانی و بعد از آن اضافه شدن کرونا من بازیگر از کار افتاده چگونه باید مخارج خودم را تامین کنم؟ بیمه هم که برایمان در نظر نگرفته اند که هنگام مراجعه به بیمارستان از آن استفاده کنم، اصلا کدام نهاد مسئولیت حمایت از هنرمندان از کار افتاده را دارد؟.

بازیگر فیلم سینمایی «دل شکسته» پیرامون اوضاع نامطلوب هنرمندان از کار افتاده و عدم حمایت مسئولین فرهنگی از آنهاخاطر نشان کرد: مسئولین و نهاد‌های مرتبط در ایام از کار افتادگی هنرمندان، به ویژه هنرپیشه‌ها آنها را به دست فراموشی می‌سپارند، هنرمند تا زمانی که مطرح است و پیشنهاد‌های کاری برایش موجود است در حاشیه امنیت کاری قرار می‌گیرد، اما زمان از کار افتادگی که می رسد هیچ یک از مسئولین یادی از او نمی‌کند، تا کی چنین وضعی ادامه پیدا خواهد کرد خدا می‌داند.


کد مطلب: 761355

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/761355/رویگری-بعد-یک-عمر-سابقه-هنوز-بیمه-نیستم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com