پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
المنار گزارش داد؛

سردرگمی صهیونیست‌ها پس از شکست سامانه‌های پیشرفته دفاعی این رژیم در رهگیری یک فروند موشک

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 761332
المنار در گزارشی اعلام کرد: سامانه‌ای که در رهگیری یک فروند موشک شکست می‌خورد چگونه می‌تواند هزاران موشک نقطه زن را رهگیری کند؟
سردرگمی صهیونیست‌ها پس از شکست سامانه‌های پیشرفته دفاعی این رژیم در رهگیری یک فروند موشک
گروه بین الملل جهان نيوز: شبکه المنار در مطلبی نوشت: محافل امنیتی و نظامی صهیونیست پس از شکست سامانه‌های پیشرفته دفاعی صهیونیستی در رهگیری یک فروند موشک که به نزدیکی راکتور هسته‌ای دیمونا اصابت کرد دچار سردرگمی بیشتری شده اند و اکنون پرسش بسیار مهم مطرح است که این سامانه که در رهگیری یک فروند موشک شکست خورد چگونه می‌تواند هزاران موشک نقطه زن را رهگیری کند؟

المنار در گزارشی گفت موشکی که نزدیک راکتور هسته‌ای دیمونا منفجر شد دیگر اهمیتی ندارد؛ هدایت شده بود یا آنچه که اشغالگران ادعا می‌کنند تصادفی بوده باشد، چون محافل امنیتی و نظامی این رژیم سرگرم خطرات ناتوانی سامانه‌های پیشرفته دفاعی ارتش در رهگیری موشکی هستند که از صد‌ها کیلومتر آن طرف‌تر به اراضی اشغالی نفوذ کرد و موشک شلیک شده به یک منطقه بسیار حساس رسید و این یعنی ناتوانی سامانه موشکی صهیونیست ها در رهگیری یک فروند موشک شلیک شده از راه نزدیک است چه برسد اگر هزاران موشک هدایت شونده شلیک شوند در آن صورت بر سر تأسیسات این رژیم و زیرساخت‌های آن چه خواهد آمد؟ این چیزی است که کارشناسان ارشد صهیونیست همواره درباره آن هشدار داده اند؟

اور هیلر، تحلیلگر نظامی صهیونیست به تلویزیون این رژیم گفت: «حدود یک ربع به ساعت دو بامداد انفجار مهیبی که در مرکز نقب رخ داد که صدای آن حتی در مرکز اسرائیل شنیده و مشخص شد موشک اس.‌ای ۵ است که اصابت کرده است و به جای آنکه در شمال منفجر شود صد‌ها کیلومتر به مسیرش ادامه داده و به منطقه دیمونا رسیده بود. سامانه موشکی اسرائیل تلاش کرده بود رهگیری کند، اما موفق نشد و این موشک با وجود آنکه قدیمی است می‌تواند هواپیما‌های بسیار پیشرفته ما را سرنگون کند همچنانکه در سال ۲۰۱۸ میلادی اتفاق افتاد و هواپیمای اف ۱۵ سرنگون شد.»

المنار سپس با اشاره به بخشی از اظهارات بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: محافل صهیونیستی کوشیدند شکست سامانه دفاع هوایی صهیونیست‌ها در رهگیری موشک شلیک شده را کم رنگ کنند، اما دچار تناقض شدند. برخی گفتند این سامانه در اصابت به هدف اشتباه کرده و برخی گفتند این سامانه مخصوص رهگیری موشک‌های بالستیک است و برای موشک‌های زمین به هوا نیست.

الون بن دفید، تحلیلگر نظامی صهیونیست به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «در پی همه آنچه میان ما و ایران در این مدت اخیر رخ داد اینکه موشکی از سوریه شلیک شود و به خصوص به منطقه دیمونا و نزدیک راکتور هسته‌ای اصابت کند این موجب مطرح شدن پرسش‌هایی است؟ در خصوص تلاش برای رهگیری این موشک توسط سامانه دفاعی اسرائیل باید به سادگی گفت که این سامانه اشتباه کرد.»

دانی رونیل، دیگر تحلیلگر صهیونیست به تلویزیون این رژیم گفت: «سامانه‌های غیر مناسبی برای رهگیری این نوع اهداف استفاده شد بنابراین سردرگمی به وجود آمد و سامانه ها، موشک را رهگیری نکردند. صحبت از اشتباه در رهگیری موشک نیست بلکه صحبت از به کارگیری یک سامانه نامناسب است.»

سرانجام اینکه بهترین دلیل در سردرگمی صهیونیست‌ها آن است که ارتش رژیم صهیونیستی دو بیاینه متناقض درباره موشک شلیک شده صادر کرد و در بیانیه اول آمده است ارتش رژیم صهیونیستی یک موشک ضد موشک شلیک کرد که نتوانست موشک سوری را رهگیری و سرنگون کند، اما در بیانیه دوم آمده است تحقیقات اولیه نشان داد موشک سوری عملا رهگیری نشد.

ارتش رژیم صهیونیستی در تنگنا قرار گرفت و افزود این موضوعات در حال بررسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *