جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

سونامی کرونا در هند و موج مهاجرت کارگران

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 761321
هند هم اکنون دارای سریع‌ترین نرخ ابتلا به کرونا در جهان است و در یک روز گذشته بیش از ۲۵۹ هزار مورد جدید و یک هزارو ۷۶۱ فوتی را به ثبت رسانده است.
سونامی کرونا در هند و موج مهاجرت کارگران
به گزارش جهان نيوز، سونامی کرونا در هند که بسیاری از مقامات و نیروی کار این کشور را غافلگیر کرده و هر دو پایتخت سیاسی و اقتصادی آن را مجبور به تعطیلی‌های گسترده و قرنطینه سختگیرانه کرده است، موج جدیدی از مهاجرت کارگران را به راه انداخت.

بر اساس گزارش ایرنا، کارگران روزمزد هندی که نگران از دست دادن منابع درآمد و گرفتار شدن در شهرهای بزرگ هند هستند، به صورت دسته جمعی اقدام به مهاجرت از این شهرها کرده‌اند. 

هند هم اکنون دارای سریع‌ترین نرخ ابتلا به کرونا در جهان است و در یک روز گذشته بیش از ۲۵۹ هزار مورد جدید و یک هزارو ۷۶۱ فوتی را به ثبت رسانده است. دولت‌های ایالتی در شهرهای مختلف این کشور قرنطینه و تعطیلی‌های گسترده اعلام کرده‌اند. 

روز گذشته دهلی نو پایتخت هند پس از ثبت بیش از ۲۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا، یک قرنطینه شش روزه اعلام کرد. 

شبکه خبری "ایندیا تودی" گزارش داد: دهلی نو هم اکنون با کمبود تخت بیمارستانی، اکسیژن و دارو برای درمان بیماران با شرایط وخیم مواجه است. درست چند ساعت پس از اعلام قرنطینه شش روزه، گزارش‌های زیادی در مورد هجوم هزاران کارگر روزمزد و فقیر به ایستگاه‌های اتوبوس منتشر شد. 

تصاویر منتشر شده یادآور مهاجرت صدها هزار کارگر روزمزد در سال گذشته پس از اعلام قرنطینه ناگهانی سراسری هند می‌باشد. کارگران که ناگهان منبع درآمد خود را از دست داده بودند اقدام به مهاجرت از شهرهای هند با پای پیاده کردند زیرا فعالیت تمام وسایل نقلیه عمومی متوقف شده بود. 

بسیاری از این افراد پس از بازگشایی دوباره اقتصادی هند، به تازگی به شهرها بازگشته بودند که این بار با موج دوم کرونا مواجه شدند. 

دهلی را ترک نکنید 


جمعیتی که در حال ترک شهرهای بزرگ هند هستند شامل کارگران، خدمتکاران، رانندگان کامیون، فروشندگان غذا و غیره از روستاها و شهرهای کوچک هستند که نقش بزرگی در تامین نیازهای شهرهای بزرگ ایفا می‌کنند اما درآمد روزانه آن‌ها کمتر از ۲ دلار است. 

شبکه خبری "ان دی تی وی" به نقل از آرویند کجریوال سروزیر ایالت دهلی گزارش داد: سال گذشته ما شاهد مهاجرت کارگران در طول قرنطینه بودیم. من از کارگران تقاضا می‌کنم دهلی را ترک نکنید. این فقط یک قرنطینه کوتاه مدت شش روزه است. من به شما اطمینان می‌دهم دولت مراقب شما خواهد بود. 

اما بسیاری از کارگران در مصاحبه با رسانه‌های هندی اعلام کرده‌اند آن‌ها غذایی برای خوردن ندارند و نمی‌توانند هزینه اقامت در شهرهای بزرگ هند را پرداخت کنند. 

ایالت ماهاراشترا که یکی از ثروتمندترین و صنعتی‌ترین ایالت‌های هند است از اوایل ماه جاری زمانی که مقامات دستور دورکاری کارمندان را صادر کردند، شاهد مهاجرت کارگران روزمزد بوده است. مهاجرت کارگران با وجود اختصاص بودجه ۹۹۴ میلیون دلاری دولت این ایالت برای کمک به کارگران بوده است. 

شهر مومبایبه تنهایی دارای بیش از ۸ میلیون کارگر روزمزد است که در بخش غیر رسمی اقتصادی این شهر کار می‌کنند. 

اودهاو تاکری سروزیر ایالت ماهاراشترا در یک سخنرانی تلوزیونی گفت: من نمی‌توانم منبع درآمد کارگران را حفظ کنم اما به آن‌ها قول می‌دهم که گرسنه نخواهند ماند. هم اکنون ماموریت اصلی من حفظ جان انسان‌ها است. 

در همین حال برگزاری تبلیغات انتخاباتی از سوی نارندرا مودی نخست وزیر هند به همراه رهبران حزب حاکم یعنی بهارتیا جانتا پارتی آن‌ها را در مقابل انتقاد گسترده قرار داده است. دولت هند اعلام کرده است که از اول ماه آینده (مه) واکسن کرونا برای همه اقشار جامعه این کشور در دسترس خواهد بود. 

اما راهول گاندی رهبر حزب مخالف کنگره از دولت هند خواسته است به کارگرانی که در حال ترک شهرها هستند پول کافی بدهد تا آن‌ها بتوانند زندگی خود را تامین کنند. 

بدن هر کارگر ۲ هزار دلار 


هنوز گزارش‌های مهاجرت کارگران هندی در رسانه‌های این کشور منتشر می‌شود که خبر فروش اجساد کارگران به موسسات خصوصی، واکنش گسترده کاربران اینترنتی در این کشور را به دنبال داشته است. 

بر اساس گزارش "اسپوتنیک" اجساد کارگران هندی به جای ارسال به خانه و خانواده آن‌ها به قیمتی معادل ۲ هزار تا ۴ هزار دلار به فروش می‌رسد تا برای انجام تحقیق در موسسات خصوصی این کشور مورد آزمایش قرار گیرد. 

کمیته ملی حقوق بشر هند در گزارشی اعلام کرد این کارگران اکثرا در محل کار خود تحقیر شده و با آن‌ها مانند غریبه یا شهروندان رده دوم برخورد می‌شود. 

جمعیت کارگران هند حدود ۴۰۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. از این تعداد ۹۴درصد آن‌ها در مشاغل غیررسمی نظیر مؤسسات غیر سازماندهی شده کار می‌کنند، از فروشندگان دوره‌گرد تا کارگاه‌های خصوصی که در آن کارگران به صیقل زدن الماس و جواهرآلات می‌پردازند. بخش سازماندهی شده شامل کارمندان دولت ویا کارکنانی است که در سازمانهای اقتصادی وابسته به دولت یا بخش خصوصی کار می‌کنند.
برچسب ها: هند کرونا کارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
هند کشور بی انضباطیه شما چین را نگاه کنید با جمعیت میلیاردی چه منضبط وبا نظمه