سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۳

عذرخواهی رهامی از روی کار آوردن روحانی

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 761268
داوطلب شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تأکید بر اینکه انتخاب روحانی در سال ۹۲ کار درستی بود، گفت: به‌میزان سهمی که در روی کار آوردن روحانی داشته‌ایم، از مردم عذرخواهی می‌کنیم.
عذرخواهی رهامی از روی کار آوردن روحانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسن رهامی داوطلب سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ما برای اداره و توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف کشور و هم‌چنین برطرف کردن مشکلاتی که داریم، برنامه تدوین کرده‌ایم و من در سال‌های گذشته در نهادهای مختلف بوده‌ام، سفرهای خارجی داشته‌ام و از تجارب خوبی در این زمینه برخوردار هستم.

وی افزود: فرهنگ، علم و فناوری، مسائل و موضوعات اجتماعی، اقتصادی، دفاعی ـ امنیتی و قضایی از جمله سرفصل‌های برنامه مذکور است و در این زمینه با کارشناسان مشورت و از نظرات آن‌ها استفاده کرده‌ام.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: جایگاه فعلی آموزش و پرورش، جایگاهی نیست که باید باشد و نسبت به آن کم‌توجهی شده و آموزش و پرورش مهم‌ترین فصل مشترک مردم و نظام است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسب شود و ما برای این عرصه برنامه‌های مختلف و کارشناسی داریم. عامل اصلیِ توسعه، نیروی انسانی است و برای رسیدن به توسعه پایدار نیز باید به نیروی انسانی و آموزش و پرورش اتکا و برای آن برنامه داشت. امکانات آموزش و پرورش در کشور وجود دارد ولی عدالت کیفی در این زمینه وجود ندارد.

رهامی با بیان اینکه "در کلام، شعار دولت الکترونیک داده می‌شود ولی هنوز محقق نشده است و مردم با این موضوع دست و پنجه نرم کنند و برای توسعه دولت الکترونیک برنامه داریم"، عنوان کرد: باید به داخل کشور اعتماد داشت و این نکته‌ مهمی است ولی نباید صرفاً بر داخل متمرکز بود و از امکانات و تبادلات بین‌المللی غافل ماند.

وی عنوان کرد: در عرصه فرهنگی به آن میزانی که می‌بایست، موفق نبوده‌ایم و در این زمینه باید با برنامه‌های مختلف برای جوانان و خانواده‌ها خوراک داشته باشیم. اگر می‌توانستیم تعمیق عدالت را داشته باشیم، بسیاری از مهاجرت‌ها رخ نمی‌داد و این مهاجرت‌ها در آینده نزدیک می‌تواند مشکلاتی مانند معضلات امنیتی و اجتماعی برای کشور به وجود بیاورد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: تشریفات و زندگانی مدیران به‌گونه‌ای است که یک مدیر چندین نفر همراه و ملازم دارد، و این موجب می‌شود که اداره کشور با هزینه زیاد انجام گیرد و مردم نباید این هزینه‌ها را بدهند. از ابتدای انقلاب قرار بود مسئولان خادمِ مردم باشند ولی الآن برخی مدیران، طلبکار هستند، به‌عنوان مثال، نباید نشان‌های ملی فقط به مدیران داده بشود بلکه می‌بایست به اقشار مختلف مردم و جامعه زحمت‌کش نیز داده شود و این فرهنگ باید در کشور احیا بشود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا به‌رغم اینکه اصلاح‌طلبان می‌گویند دولت قدرت کافی را ندارد ولی برای تصدی این سکان، صف کشیده‌اند، خاطرنشان کرد:

بخشی از اختیارات اجرایی کشور ما نسبت به کشورهای که نظام ریاستی دارند، کمتر است ولی وعده داده می‌شود که کارهایی را انجام خواهیم داد ولی دستگاههای موازی در کشور وجود دارد و این وعده‌ها شدنی نیست، مثلاً وزارت علوم می‌خواهد یک برنامه را انجام دهد ولی دستگاهها و شوراهای موازی وجود دارد و اجازه کار به این وزارتخانه را نمی‌دهد. 40 درصد اختیارات در حوزه قوه مجریه است و بخشی به حوزه رهبری و بخشی به مجلس و قوه قضاییه مربوط است و همین 40 درصد هم مقدار کمی نیست و امکانات وسیعی در قوه مجریه وجود دارد و این گله به این معنا نیست که این مقدار را هم نمی‌خواهیم، بلکه باید همه حقوق ریاست‌جمهوری استیفا بشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما سال 92 طبق آن شرایط، انتخاب سیاسی درستی کردیم و نمی‌گوییم انتخاب اشتباهی بود و بعد از اینکه شرایط برای آقای خاتمی فراهم نشد و آقای هاشمی هم ردصلاحیت شد و گفتند سن او بالاست؛ نهایتاً به آقای روحانی رسیدیم. به‌دلیل خروج ترامپ از برجام و مشکلاتی که در این زمینه به‌وجود آمد، باید مشکلات را بپذیریم ولی به این معنا نیست که در آن زمان اشتباه انتخاب کردیم.

رهامی تصریح کرد: باید در اداره کشور شرکت کنیم و مشارکت داشته باشیم، به‌میزان سهمی که در روی کار آوردن روحانی داشته‌ایم، مشکلات را قبول داریم و از مردم هم عذرخواهی کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الان خودش میخواد بیاد بعد 4 سال بعد دوباره عذرخواهی کنه!!!! .
محمد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش اینها می دانستند که چه می گویند ...
فکر می کنند که داستان ... با یک معذرت خواهی سر و تهش هم می آید ....
Iran, Islamic Republic of
اینها در پاسخگویی در محضر خدا به

خسارتی که به ملت ایران زدند شریک هستند.
در مقابل این همه جوون که برای سربلندی ایران و ناموس ملت ایران کشته شدند شریک اند.
این همه آدم که به خاطر بی تدبیری دولت جان خودشون از دست دادند شریکند.
این همه فرزند که یتیم شدند شریک هستند.
فشار اقتصادی که به ملت ایران آمده و باعث ایجاد جرم جنایت شده شریکند
تبعات مالی و جسمانی و روانی که در آینده برای این ملت خود را بیشتر نشان می دهند شریک هستند.و.....