پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

ارزشمند‌ترین بازیکنان سری آ در فصل ۲۰۲۱ - ۲۰۲۰

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 760652
سری آ یکی از برترین لیگ‌های فوتبال جهان است که برخی از بهترین بازیکنان و مدیران ورزشی را در خود جای داده است.
ارزشمند‌ترین بازیکنان فصل جاری سری آ
به گزارش جهان نيوز، لیگ فوتبال ایتالیا موسوم به سری آ یکی از برترین لیگ‌های دنیا است و پس از پریمیر لیگ انگلیس و لالیگای اسپانیا، به عنوان برترین لیگ فوتبال دنیا شناخته می‌شود.

یوونتوس با کسب ۹ عنوان قهرمانی سری آ در سال‌های اخیر، بهترین باشگاه ایتالیا است و برخی از ارزشمند‌ترین بازیکنان دنیا نظیر ماتیاس دلیخت، پائولو دیبالا و کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد.

با این حال تیم‌های اینترمیلان و آث میلان با جذب بازیکنان بزرگی مانند روملو لوکاکو و زلاتان ابراهیموویچ در حال احیا شدن هستند.

۵ بازیکن با ارزش‌ سری آ در این فصل

۱ - روملو لوکا (۹۰ میلیون یورو)
مهاجم سابق چلسی و منچستر یونایتد از زمان ورود به سری A در تابستان ۲۰۱۹ بازی‌های فوق العاده‌ای در ترکیب نراتزوری انجام داده و اگر اینترمیلان پس از ۱۱ سال اولین قهرمانی خود در سری آ را بدست آورد، باید از روملو لوکاکو به خاطر آن تشکر کند.

۸ گل و ۴ پاس گل در ۹ بازی اخیر سری آ، نشان دهنده عملکرد خوب روملو لوکاکو برای اینترمیلان است.

این بازیکن ۲۷ ساله در ۶۳ بازی در سری آ، ۴۳ گل به ثمر رسانده و ۹ پاس گل داده و ۲۰ گل و ۷ پاس گل نتیجه تلاش او در این فصل بوده است.


۲ - ماتیاس دلیخت (۷۵ میلیون یورویی)
مدافع میانی یوونتوس دومین بازیکن با ارزش سری آ است. مدافع جوان هلندی پس از قهرمانی آژاکس در لیگ هلند و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸، نخستین نام در لیست نقل و انتقالاتی بیشتر باشگاه‌ها بود.

یوونتوس با پیشی گرفتن از سایر رقبا اقدام به انتقال این بازیکن کرد و بازیکن ۱۹ ساله آژاکس را با مبلغ ۷۵ میلیون یورو به علاوه ۱۰.۵ میلیون یورو هزینه انتقال به خدمت گرفت.

دلیخت هنوز نتوانسته خودش را با شرایط سری آ وفق دهد و عملکردی که در آژاکس داشت را در تورین ارائه دهد. با این وجود دلیخن در ۴۶ بازی برای یوونتوس ۴ بار گلزنی کرده است و احتمالا با کسب تجربه بیشتر به مدافع بهتری تبدیل خواهد شد.


۳- سرگئی میلینکوویچ ساویچ (۷۰ میلیون یورو)
سرگئی میلینکوویچ ساویچ در حال حاضر یکی از بهترین هافبک‌های سری آ است. این هافبک ۲۶ ساله که پیراهن شماره ۱۰ لاتزیو را بر تن می‌کند، در کار‌های دفاعی تیمش به خوبی مشارکت می‌کند و توانایی زیادی در تغذیه مهاجمان لاتزیو دارد.

ساویچ از زمان انتقال ۴ میلیون یورویی از خنک به سری آ، در ۱۸۷ بازی برای لاتزیو به میدان رفته و حاصل کارش ۳۵ گل و ۲۸ پاس گل بوده است.

این بازیکن صربستانی تاکنون مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های برتر دنیا از جمله پاری سن ژرمن، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، بارسلونا و منچستر یونایتد قرار گرفته است.


۴ - لوتارو مارتینز (۷۰ میلیون یورو)
لوتارو مارتینز با عملکرد خوب خود در چند فصل اخیر نقش زیادی در بازگشت اینترمیلان به کورس مدعیان سری آ داشت.
۱۴ گل و ۸ پاس گل حاصل کار مارتینز در ۲۸ بازی این فصل بوده است. این بازیکن ۲۳ ساله در سال ۲۰۱۸ با مبلغ ۲۴ میلیون یورو از لیگ آرژانتین راهی اینترمیلان شد. او در ۹۰ بازی در سری آ ۳۴ گل به ثمر رسانده و ۱۴ پاس گل داده است.

از مارتینز به عنوان یکی از گزینه‌های تقویت خط حمله بارسلونا نام برده می‌شود.
 

۵ - جیانلوئیجی دوناروما (۶۰ میلیون یورو)
دروازه بان ۲۲ ساله آث میلان جوان‌ترین بازیکن با ارزش تاریخ سری آ است. او در حالی که تنها ۱۶ سال و ۲۴۲ روز سن داشت، برای نخستین بار در ترکیب آث میلان به میدان رفت و به فرصت کمی برای تثبیت جایگاهش در این تیم نیاز داشت.

عملکرد خوب دوناروما باعث شد تا بسیاری از کارشناسان او را وارث اسطوره ایتالیایی، جانلوئیجی بوفون بدانند.
دوناروما تاکنون ۲۰۵ بازی در سری آ انجام داده و ۷۰ بار کلین شیت کرده است. او هنوز قراردادش را با آث میلان تمدید نکرده است و در پایان فصل می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد آث میلان را ترک کند.

مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *