جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

بایدن پس از ترور فخری‌زاده با نتانیاهو قهر کرد!

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 760591
در همان آغاز دولت آقای بایدن ترور آقای فخری زاده پیامی بسیار خطرناک به ایران، جامعه جهانی و آمریکا بود به این معنا که اسرائیل به دنبال بر هم زدن هرگونه گفت‌وگو و رفتار صلح‌آمیز ایران و کشورهای 1+6 است.
بایدن پس از ترور فخری‌زاده با نتانیاهو قهر کرد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی که پیرامون مذاکرات وین نگاشته شد با اشاره به پیش‌شرط مهم ایران مبنی بر لغو تمام تحریم‌ها از سوی آمریکا نوشته است: ایران معتقد است که آمریکا از برجام خارج شده و برای هرگونه قدم برداشتن به سمت جلو ابتدا باید آمریکا بدون قید و شرط به برجام بازگردد و این منوط به لغو همه تحریم‌ها است.

اما واقعا جو بایدن زیر فشار چندگانه‌ای هم به سر می‌برد که به نظر می‌رسد کار را برای دولت آمریکا سخت می‌کند. فشار اول لابی عربستان و اسرائیل است که آنها  خواهان آن هستند ایران تضمین‌های لازم را در حوزه های مختلف به آنها بدهد و خراب کاری اسرائیل هم در برنامه هسته‌ای ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای یک اختلال جدی در این مسیر ایجاد کرده است.

او می‌افزاید: "در همان آغاز دولت آقای بایدن ترور آقای فخری زاده پیامی بسیار خطرناک به ایران، جامعه جهانی و آمریکا بود به این معنا که اسرائیل به دنبال بر هم زدن هرگونه گفت‌وگو و رفتار صلح‌آمیز ایران و کشورهای 1+6 است. همین مساله نیز باعث شد که آقای بایدن به مدت طولانی به تلفن نتانیاهو پاسخ ندهد."

زاهد همچنین می‌نویسد: مشکل دیگر اینکه اگر قرار است برجام به یک سند راهبردی و ماندگار بدل شود باید در مجلس سنا و کنگره به تصویب برسد تصویب آنچه مدنظر ایران است با توجه به ترکیب و نوع وضعیتی که در مجلس کنگره و سنا وجود دارد تقریبا ناممکن به نظر می‌آید.

 
*این خوش‌باوری‌ها و این ابراز تمایل به تئاتر بالماسکه آمریکایی البته مسبوق به سابقه است و مردم شریف ایران نظیر این حرف‌ها را در جریان "برجام اول" که نتیجه‌ای جز بیدستاوردی و تحریم‌های بیشتر نداشت نیز شنیده‌اند!

ما قضاوت درباره آنچه که آقای زاهد گفته است و نیز خوش‌باوری ها و دلسوزی‌های او برای "جو بایدن" آمریکایی را بر عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قهر قهر تا روز قیامت
Iran, Islamic Republic of
بعید می دانم چا پ کنید اما بدانید این بازیگری های سیاسی را کم ندیده ایم.