کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همه چیز درباره روم سرویس هتل ها

29 فروردين 1400 ساعت 10:45


احتمالا هنگام رزرو هتل با کلمه روم سرویس مواجه شده اید. به نظر می رسد کمتر کسی با معنا و مفهوم این واژه آشنایی داشته باشد. اما روم سرویس ها شامل چه خدماتی می شوند و کدام نوع هتل ها این خدمت را ارایه می دهند؟ اگر به دنبال آشنایی با روم سرویس و پاسخ به سوالاتتان در این زمینه هستید، این مطلب را از دست ندهید.



روم سرویس یعنی چه؟
روم سرویس جزو خدمات هتل ها محسوب می شود و با استفاده از آن مهمانان می توانند غذا و نوشیدنی سفارش دهند و آن را در اتاق خود میل کنند. این خدمت معمولا در هتل های سه ستاره و بالاتر ارایه می شود. این سرویس در برخی هتل ها به شکل 24 ساعته و در برخی نیز در ساعا خاصی از شبانه روز (مثل ساعات پایانی شب) ارایه می شود. توجه داشته باشید که قیمت غذا و نوشیدنی در روم سرویس ها گران تر از رستوران ها محاسبه می‌شود.

چه خدماتی در روم سرویس ارایه می شود؟
هیچ استانداردی وجود ندارد! این به این معناست که هر هتل می تواند روم سرویس خاص خود را داشته باشد. اما قاعده کلی در مورد همه روم سرویس ها یکی است: دریافت سفارش غذا و نوشیدنی در اتاق.

مینی بار یکی از خدمات روم سرویس محسوب می شود. در این سرویس یک یخچال کوچک پر از انواع نوشیدنی ها و تنقلات در نظر گرفته می شود. اقلام موجود در یخچال می بار یکسان هستند به جز مهمانان وی آی پی!


چطور از روم سرویس استفاده کنیم؟
استفاده از روم سرویس بسیار راحت است. تلفن را بردارید و با پذیرش هتل تماس بگیرید تا شما را به آشپزخانه هتل وصل کنند. حالا شما می توانید سفارش خود را بدهید. سفارش شما به قسمت روم سرویس تحویل می‌شود و مهمانداران به وسیله صندلی های چرخدار آنها را به شما تحویل می دهند. ممکن است برخی اتاق ها دارای گاز، یخچال باشند تا سفارش شما را گرم یا تازه نگه دارند.

معایب و مزایای روم سرویس
از معایب روم سرویس می توان به قیمت بالاتر از حد معمول سفارشات اشاره کرد. امکان سرد شدن غذا در فرایند انتقال به اتاق نیز وجود دارد. عیب دیگر روم سرویس عدم نظارت مهمانان بر غذای تهیه شده است. منو روم سرویس ها احتمالا یک منوی معمولی است که توسط آشپزهای معمولی نیز توان چخت آن وجود داشته باشد.

اما روم سرویس ها مزایایی هم دارند از جمله: میل غذا در شرایط آسوده و بدون مزاحمت دیگران، راحتی مسافرانی که کودک یا نوزاد دارند، بهبود وضعیت امنیت برای مسافران، روم سرویس ها به کاهش اسراف مواد غذایی کمک می‌کنند.


بعضی حقایق در مورد روم سرویس ها
هر چه اتاقتان در طبقات بالاتر باشد، کیفیت غذا پایین تر است. توضیح این موضوع بسیار ساده است. غذای شما در آشپزخانه پخت می‌شود و تا زمان تحویل به شما مراحل مختلفی را پشت سر می‌گذارد و از قیمت‌های مختلف عبور می‌کند. طبیعتا هر چه رستوران در طبقات پایین تر قرار داشته باشد و یا اتاق شما در طبقات بالاتر باشد، غذا سرد تر و با کیفیت پایین‌تری به دست شما می‌رسد.

ممکن است غذای شما تازه نباشد! بله بعضی از هتل ها برای کاهش هزینه های خود، تهیه غذای روم سرویس را به آشپزخانه های محلی واگذار می کنند. از طرفی شاید غذای درخواستی شما از قبل آماده شده باشد و آنچنان تازه به نظر نرسد.

اقبال نسبت به روم سرویس ها رو به کاهش است
این موضوع که روم سرویس ها امروزه کمتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته می شود، غیر قابل کتمان است. گرچه هتل ها در مقابل این موضوع اندکی مقاومت می کنند و سعی می کنند با ترفندهایی این امکان را زنده نگه دارند ترفندهایی از جمله رنارنگ کردن منو روم سرویس، افزودن غذا های ارگانیک به منو، تحویل غذا توسط ربات و پرداخت آنلاین و در لحظه مبلغ سفارش و...


کد مطلب: 760587

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/760587/همه-چیز-درباره-روم-سرویس-هتل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com