کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استعفاهای نمایشی در خیابان بهشت

29 فروردين 1400 ساعت 10:02

از آذر سال گذشته موضوع استعفا در شورای شهر کلید خورد.استعفاهای نمایشی که چند روز بعد اعضا آن را پس گرفتند. این بار حسن خلیل آبادی تصمیم به استعفا گرفت. قرار است امروز به این موضوع رسیدگی شودحال باید دید این استعفا هم نمایشی است یا فرد جدیدی وارد شورای یکدست لیست امید می شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، باز هم موضوع نخ نما شده استعفا در شورای پنجم شهر تهران مطرح شده است و قرار است دوباره وقت شورای شهر تهران به موضوع استعفا گرفته شود و خروجی هم به گفته برخی از اعضا مشخص است.

از آذر ماه سال گذشته تاکنون 4 عضو شورای شهر تهران استعفا دادند که استعفای 3 نفر منتفی شد و حال باید دید استعفای چهارم در واپسین روزهای شورای پنجم به کجا می رسد.

شروع سناریو با استعفای حجت نظری/علت؛ موانع و مشکلات!
در  30 آذر سال 99 خبر رسید که حجت نظری عضو جوان شورای شهر تهران استعفا داده است و  همچنین استعفا تایید شده و علت این استعفا هم موانع و مشکلات موجود بر سر راه نمایندگان مردم در شورای شهر  بوده است.

نامه ای که بوی استعفا نمی داد/قرار شد بزرگ ترها پادر میانی کنند
البته در همان روزهای اول استعفا محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به این اقدام واکنش نشان داد و گفت نامه ای که بوی استعفا می داد از ایشان دریافت کرده است.. اما این نامه به صورت رسمی ثبت نشده است. این نامه یک شبه استعفا است که آن را در هیأت رئیسه مطرح کردیم و با آن مخالفت شد. سپس نامه به آقای امینی داده شد تا با آقای نظری صحبت کرده و ایشان را قانع کند تا دست از استعفا بردارد. 

هاشمی ادامه داد: فکر می‌کنم بعد از اینکه این نامه ارائه شد، آقای نظری بحث سمن‌ها را پیگیری کرد و سوءتفاهی پیش آمد و باعث شد دوباره ناراحت شود و خواست مجدداً مطرح شود اما هیأت رئیسه درباره این موضوع مخالفت کرده است و منتظر اظهار نظر آقای امینی هستیم.

2 هفته گذشت و نظری استعفای خود را پس گرفت
محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران 14 دی ماه پارسال گفت که  دو هفته پیش استعفای حجت نظری به هیأت رئیسه شورای شهر تهران ارائه شد و پرسش‌های زیادی از سوی رسانه‌ها در این زمینه مطرح بود.
وی افزود: موضوع استعفای ایشان در هیأت رئیسه مطرح شد و بنده و برخی از اعضا مانند خانم نژادبهرام مسوولیت گفت‌وگو با ایشان را برعهده گرفتیم.

به گفته حق شناس، جلسه‌ای در این راستا برگزار شد و صحبت‌ها و گلایه‌های حجت نظری را شنیدیم. وی به وعده‌ها و قولهایی که شورای شهر پنجم در آغاز فعالیت به مردم داده بود و تاکنون به سرانجام نرسیده است، انتقاد و گلایه داشت که خواسته به حقی است. 

حق‌شناس گفت: ما مسأله شخصی برای استعفای حجت نظری نیافتیم و عموما دغدغه‌های ایشان درست بود و باید وعده‌ها با دقت مورد پیگیری قرار می‌گرفت.  قرار شده است که نگرانی‌های ایشان رفع شود و حجت نظری در جلسات صحن حضور یابد، بنابراین موضوع استعفا نیز منتفی شود.

وی تاکید کرد که  دلیل استعفای حجت نظری اختلاف با شورای شهر نبوده و باید مسیر تحقق وعده‌ها فراهم شود که راه‌حل این قضیه استعفا نیست، ما پیگیر دغدغه و نگرانی حجت نظری خواهیم بود. 

10 روز بعد آورین و خداکرمی به دلیل ناامیدی استعغا دادند!
حجت نظری استعفای خود را پس گرفت و 10 روز بعد بهاره آروین عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته شفافیت شورا استعفا داد. اروین استعفا از پنجمین دوره شورای شهر تهران به دلیل «ناامیدی» از انجام اصلاحات لازم در ساختار اداره شهر خبر داد و ساعتی بعد از آروین، ناهید خداکرمی عضو دیگر شورا نیز مطلبی در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر و از ادامه فعالیت در شورای شهر ابراز ناامیدی کرد.

بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در پیامی از عضویت در شورای شهر تهران استعفا کرد و خطاب به مردم اعلام کرد:دو سال قبل که با رای شما به شورای شهر تهران راه پیدا کردم، آرزو‌های بزرگی داشتم که بتوانم برای زندگی بهتر شما تلاش کنم. اما هر روز که می‌گذرد، ناامیدتر می‌شوم از اینکه بتوان در ساختار موجود قدمی برای کاهش رنج شهروندان برداشت.

بر این باور بودم و هستم که شفاف بودن و شفاف عمل کردن، یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش فساد است. اما دریغ که امروز در ساختاری غرق در فساد سیستماتیک، با منظره‌ای تکان‌دهنده از دروغ و پنهان‌کاری و مسئولیت‌ناپذیری روبه‌رو شده‌ایم که با ساز و کار موجود، هیچ امیدی به اصلاحش نداریم.

به سهم خودم شرمنده شما هستم که می‌بینم نمی‌توانم برای بهبود روز و حال جمعی‌مان کاری از پیش ببرم.امیدوارم مسئولان امر، محض رضای خدا، یک بار هم که شده مسئولانه رفتار کنند و تصمیمی شجاعانه برای خروج کشور از چرخه‌ی بی‌پایان دروغ و فساد و ناکارآمدی بگیرند. شاید یک تصمیم تاریخی خودخواسته برای تغییرات بنیادی، مصداق چنین رفتار مسئولانه‌ای باشد.

هنوز نمی‌دانم که استعفای شخصی، آیا می‌تواند به نتیجه‌ای منجر شود یا لااقل به معنای اقدام مسئولانه از موضع منتخب مردم تلقی شود یا خیر. هنوز باید فکر کنم، ولی اگر به چنین نتیجه‌ای رسیدم، پیشاپیش عذرخواه مردم این شهر غم‌زده خواهم بود.

هاشمی: ظاهرا خانم آروین در حال فکر کردن به استعفا است
باز هم محسن هاشمی واکنش نشان داد و گفت که  هنوز چیزی به دست ما نرسیده و در متنی هم که ایشان منتشر کردند ظاهرا در حال فکر کردن در خصوص استعفا هستند. بی تردید هر استعفایی که به شورا برسد مورد بررسی قرار می‌گیرد البته ابتدا در هیات رئیسه این موضوع بررسی می‌شود و در صورت اصرار عضو، استعفا در صحن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی استعفا/در این شرایط حساس این کاردرست نیست/انصراف از استعفا
چند روز گذشت و دوباره آقای رئیس به میدان آمد و گفت در جلسهای که بدون حضور خبرنگاران بوده موضوع استعفای خانم بهاره آروین و ناهید خداکرمی مورد بررسی قرار گرفت و  اعضای شورای شهر تهران نظر خود را در این باره بیان کردند. نظر جمع بر این بود که نباید اعضا در این شرایط حساس اینگونه عمل می‌کردند اما باید بدانیم که روحیه افراد با یکدیگر فرق دارد.

رییس شورای تهران ادامه داد: بحث سنگینی در این زمینه مطرح شد. اعضا شرایط حساس کشور را تبیین و تاکید کردند که در این وضعیت، رفتارهایی مانند استعفا درست نیست.

هاشمی گفت: خانم ها آروین و خداکرمی نیز توضیحاتی در باره درخواست خود دادند اما سرانجام نظر اعضا را پذیرفتند و از پیگیری موضوع استعفا انصراف دادند.
باز هم موضوع استعفا منتفی شد و فقط چند روزی بر روی این موضوع عده ای موج سواری کردند.

نخستین استعفای سال جاری با خلیل آبادی/نژادبهرام: لغو یا تأیید استعفا اطلاع‌رسانی می شود
چند ماهی بود که خبری از استعفا نبود تا اینکه در 24 فروردین حسن خلیل آبادی از عضویت در شورای شهر تهران استعفا داد و عده ای علت این امر را اعتراض به روند بررسی باغات دانستند.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره موضوع استعفای حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار داشت:

نامه‌ای از سوی خلیل‌آبادی به هیأت رئیسه شورای شهر تهران جهت درخواست استعفایش ارسال شده است. این نامه به دست ما در هیأت رئیسه رسیده ولی معلوم نیست که با این موضوع موافقت شود.

به گفته نژاد بهرام، استعفای حسن خلیل‌آبادی در دست بررسی است و در صورت لغو یا تأیید آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برخی از کارشناسان و اعضای سابق شورای شهر تهران موضوع استعفاها در شورای فعلی شهر تهران نمایشی می داند و تاکید دارند برخی از اعضا به دنبال فرافکنی هستند.

استعفای نمایشی/ این افراد مدام به دنبال فرافکنی هستند
پرویز سروی عضو شورای چهارم شهر تهران در این باره گفت: موضوع استعفاهای نمایشی اعضای شورا مطرح است این افراد مدام به دنبال فرافکنی هستند و تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که موضوعات را به حاشیه کشانده تا رفع مسؤولیت کنند. در چند ماه پایان شورای پنجم تازه یادشان افتاده مشکلاتی در خدمت رسانی است و باید استعفا دهند.

وی ادامه داد: البته این استعفاها شویی بیش نیست و به جایی هم نمی‌رسد و باید گفت که اعضای فعلی به جای کارهای نمایشی بروند در چند ماه باقیمانده مشکلات را حل کنند. این استعفاها هم به نتیجه نمی‌رسد و یک بازی و شو است، البته ما 4 سال شاهد شوی این افراد بودیم، این چند ماه هم روی آن.

بر اساس این گزارش، در صورتی که یکی از اعضای شورای شهر تهران استعفا دهد مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران می تواند بر اساس قانون وارد شورا شود. حال باید دید که ماجرای استعفای خلیل آبادی از شورا شهر به کجا می رسد  و شورای پنجم با حضور اعضای کنونی یا با حضور یکی از اعضای حزب اصولگرا به کار خود پایان  می دهد.

البته تجریه 3 استعفای قبلی نشان می دهد که هر بار سناریوی جدیدی از استعفا مطرح می شود و فقط بازیکن آن در هر قسمت تغییر می کند و در نهایت هم موضوع منتفی می شود حال باید دید در جلسه امروز شورا چه تصمیمی در مورد استعفای خلیل آبادی گرفته می شود.


کد مطلب: 760571

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/760571/استعفاهای-نمایشی-خیابان-بهشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com