جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دزدان خشن به آخر خط رسیدند

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 760557
اعضای باند سرقت که با تهدید چاقوی سلاخی رهگذران را زخمی و اموالشان را سرقت می‌کردند یک به یک بازداشت شدند.
دزدان خشن به آخر خط رسیدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: نهم بهمن‌سال گذشته مأموران کلانتری‌۱۱۰ شهدا در حال گشت‌زنی در خیابان شکوفه بودند که متوجه شدند راکب و ترک‌نشین یک موتور سیکلت گلکسی گوشی تلفن همراه مردی رهگذر را سرقت کرده و درحال فرار هستند. بعد از آن بود که مأموران سارقان را تعقیب کرده و موفق شدند راکب موتور را بازداشت کنند. ترک‌نشین آن، اما به صورت پیاده موفق شد که از محل فرار کند. بعد از آن بود که پرونده با موضوع سرقت تشکیل و متهم بازداشت شده که صادق نام داشت به همراه شاکی به کلانتری منتقل شدند. مأموران پلیس در بازرسی از صادق چندین گوشی تلفن همراه کشف کردند. بعد از تماس با شاکیان مشخص شد که سارقان با تهدید چاقو گوشی آن‌ها را سرقت کرده‌اند. همچنین مشخص شد که یکی از شاکیان با ضربات چاقوی متهم مجروح شده و در بیمارستان بستری است.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها آخرین شاکی پرونده گفت: من در حال عبور از خیابان بودم که گوشی تلفن همراهم زنگ خورد وقتی به تماس جواب دادم ناگهان ترک‌نشین موتورسیکلت گوشی‌ام را سرقت کرد و در حال فرار بودند که خوشبختانه مأموران گشت پلیس از راه رسیدند و یکی از سارقان را بازداشت کردند. صادق، متهم بازداشت شده هم وقتی مورد تحقیق قرار گرفت به سرقت اعتراف کرد. بعد از انجام تحقیقات اولیه پرونده به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران به پایگاه ششم پلیس‌آگاهی فرستاده شد.

صادق وقتی مورد تحقیق فنی قرار گرفت به سرقت‌های سریالی با همدستی دوست فراری‌اش سیامک اعتراف کرد. او گفت: ما از مدتی قبل سریال سرقت‌هایمان را شروع کردیم و با پرسه در خیابان‌های شرق تهران سوژه‌هایمان را انتخاب کرده و در فرصت مناسب گوشی تلفن همراهشان را سرقت می‌کردیم. اگر شاکیان مقاومت می‌کردند با چاقو آن‌ها را تهدید یا زخمی می‌کردیم و مرتکب سرقت می‌شدیم.

با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت تحقیقات برای بازداشت سیامک هم به جریان افتاد. بررسی‌ها، اما نشان داد که سیامک بعد از بازداشت همدستش به شهری در جنوب کشور فرار کرده‌است، بنابراین نام او در لیست مجرمان تحت تعقیب ثبت شده تا اینکه چند روز قبل خبر رسید سیامک به تهران برگشته و همراه دوستش نادر به همان شیوه در حال سرقت است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان پلیس با همکاری مأموران تجسس کلانتری‌۱۱۰ شهدا برای بازداشت متهمان وارد عمل شدند. مأموران پلیس در اولین گام محل تردد سارقان را در بزرگراه شهید محلاتی شناسایی کرده و زمانی که برای بازداشت متهمان وارد عمل شدند آن‌ها با موتور از محل متواری شدند.

در جریان تعقیب و گریز بود که سارقان موتورسوار در تصادف با خودروی عبوری متوقف و بازداشت شدند. مأموران در بازرسی از متهمان چند گوشی تلفن همراه سرقت شده و یک چاقوی سلاخی کشف کردند.

دو متهم در بازجویی‌های انجام شده به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند. سیامک در بازجویی‌ها گفت: سال گذشته بعد از اینکه موفق به فرار از دست پلیس شدم راهی شهری در جنوب کشور شدم. بعد از آن فکر کردم که آب‌ها از آسیاب افتاده برای همین به تهران برگشتم و با نادر سریال سرقت‌ها را کلید زدم که بازداشت شدم. سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان رئیس پایگاه‌ششم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان جریان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *