کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازیگرانی که برای بازی در فیلم پول می‌دهند!

28 فروردين 1400 ساعت 12:39

اینکه فردی بیاید و برای بازی در فیلم یا سریالی پول بدهد، اساسا وجود دارد و من هم نمی‌خواهم آن را کتمان کنم، اما باصراحت اعلام می‌کنم که من تاکنون از وجود چنین افرادی در کارهایم استفاده نکرده‌ام.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، سعید خانی تا پیش از این، چند فیلم را برای سینما تولید کرده است، این روز‌ها نخستین سریال شبکه نماش خانگی خود با عنوان «حرفه‌ای» را جلوی دوربین برده است. این تهیه‌کننده جوان که طی سالیان اخیر، همکاری‌های خوبی با بازیگران شناخته شده و البته گمنام داشته، گفت: «اینکه فردی بیاید و برای بازی در فیلم یا سریالی پول بدهد، اساسا وجود دارد و من هم نمی‌خواهم آن را کتمان کنم، اما باصراحت اعلام می‌کنم که من تاکنون از وجود چنین افرادی در کارهایم استفاده نکرده‌ام. به خود من پیشنهاد‌هایی داده‌اند که بیا این پول را بگیر و اجازه بده که همسر یا پسرم بازی کند، اما من تا این لحظه، چنین پیشنهاد‌هایی را قبول نکرده‌ام، چون آن را به‌لحاظ اخلاقی درست نمی‌دانم.»

تهیه‌کننده «لونه زنبور» ادامه داد: «البته آن مواردی هم که وجود دارد، مربوط به نقش‌های اصلی سریال‌ها نیست و بیشتر در قالب نقش‌های فرعی اتفاق می‌افتد. این موارد هم از جانب همه تهیه‌کنندگان اتفاق نمی‌افتد و تنها معدودی از همکارانم هستند که دست به چنین کار‌هایی می‌زنند.»

تهیه‌کننده «دوزیست» با انتقاد از نبود بازیگران جدید در سینما و شبکه نمایش خانگی گفت: «گاهی این اتفاق درنتیجه نداشتن چهره‌های جدید رخ می‌دهد. در یک سریال مربوط به شبکه نمایش خانگی، تعداد پرسوناژ‌ها زیاد است و یک تهیه‌کننده دوست ندارد برای کارش، چهره‌ای تکراری بیاورد. تعداد بازیگران دنیای سینمای ما کم است. باز در سینما، چون مارکت فروش است، استفاده از بازیگران چهره ضروری است تا آن فیلم بفروشد، اما در شبکه نمایش خانگی، واقعا نیازی نیست که همه بازیگران، چهره باشند. آن هم وقتی که هزینه تمام شدن یک قسمت، بسته به ماهیت سریال، بین ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان است و یک سریال در خوشبینانه‌ترین حالت، ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.»

خانی با تحسین اتفاقی که در «قورباغه» افتاد، گفت: «اتفاق خوبی در سریال قورباغه افتاد و آن استفاده از بازیگران مستعد تئاتر بود که امیدوارم این روال توسط دیگر سریال‌ها نیز تداوم یابد. باید از این چهره‌های جدید دنیای تئاتر و مستعدان آموزشگاه‌های بازیگری استفاده کرد، نه اینکه دربرابر پیشنهاد پول انعطاف نشان داد. گرچه درتمام این سال‌ها مشخص است کسانی که اگر هم با پول در کار یا کار‌هایی حضور داشته‌اند، نتوانسته‌اند جاپای خود را در سینما و شبکه نمایش خانگی محکم کنند.»

نکته قابل‌توجه صحبت‌های خانی، استفاده از بازیگران گمنام تئاتر یا افراد مستعد آموزشگاه‌های معتبر بازیگری است که می‌توانند به‌عنوان چهره‌هایی جدید، خلأ سبک بازی‌هایی را که تاکنون وجود نداشته‌اند، به‌خوبی پر کنند. اتفاقی که طی چندسال گذشته توسط برخی کارگردانان ازجمله مسعود کیمیایی، اصغر فرهادی و هومن سیدی رعایت و به معرفی چند بازیگر جدید به دنیای سینما ختم شده است. اتفاقی مبارک که با توجه به تعدد آموزشگاه‌های بازیگری می‌تواند با جدی گرفته شدن از سوی تهیه‌کنندگان و کارگردانان، به تقویت ناوگان بازیگری در سینما و شبکه نمایش خانگی کشورمان کمک‌های شایان‌توجهی کند.


کد مطلب: 760491

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/760491/بازیگرانی-بازی-فیلم-پول-می-دهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com