کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاخ‌سفید:‌ به امنیت اسرائیل پایبند هستیم

25 فروردين 1400 ساعت 1:00

مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه گفت که آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی پایبند بوده و واشنگتن هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.


به گزارش جهان نیوز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر بر پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

وی که در دیدار با گروه رایزنی آمریکا-اسرائیل این سخنان را مطرح می‌کرد، گفت که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

سالیوان همچنین از «مئیر بن شابات» همتای صهیونیست خود دعوت کرد که در پایان ماه جاری میلادی، به واشنگتن سفر کرده تا رایزنی‌ها ادامه یابد.

بر اساس گفته خبرنگار پایگاه خبری آکسیوس انتظار می‌رود که سومین گفت‌وگوهای راهبردی درباره ایران میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پایان ماه آوریل برگزار شود.

سالیوان در این نشست در حالی می‌گوید که واشنگتن مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود که دولت آمریکا در جدیدترین گزارش موسوم به «ارزیابی تهدیدهای جهانی» تاکید کرده است: «ارزیابی نهادهای اطلاعاتی این است که ایران در حال حاضر فعالیت‌های کلیدی برای ساخت سلاح هسته‌ای انجام نمی‌دهد.»

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا تصریح کرده مقام‌های ایران به احتمال زیاد تمایلی برای ورود به گفت‌وگو با آمریکا بدون کاهش تحریم‌ها نخواهند داشت.

دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مقاله‌ای که چندی پیش در مجله «فارن‌افرز» منتشر کرده بود شرط بازگشت آمریکا به برجام را رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های اعمال‌شده (imposed)، بازاعمال‌شده (reimposed) یا دوباره برچسب‌گذاری‌شده (relabaled) اعلام کرده بود.

دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.


کد مطلب: 760124

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/760124/کاخ-سفید-امنیت-اسرائیل-پایبند-هستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com