کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مبتلایان به کرونا چه زمانی حتما باید به بیمارستان مراجعه کنند؟

24 فروردين 1400 ساعت 11:42


تست کرونا در منزل با مشوِرَپ

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در زمان پاندمی کرونا، چگونگی مراجعه‌شان به بیمارستان در صورت ابتلا به این بیماری است. پزشکان و اعضای کادر درمان مرتب توصیه می‌کنند در صورتی که علائم بیماری‌تان شدید نیست یا مشکل تنفسی ندارید، بهتر است به مراکز درمانی مراجعه نکنید و در خانه تحت مراقبت بمانید و خودتان را به مدت ۲ هفته قرنطینه کنید.

با این حال پس از ابتلا به بیماری کرونا ممکن است دچار ترس و نگرانی شویم یا علائم بیماری را به خودمان تلقین کنیم. اما شیوه درست مراقبت از خودمان در صورت ابتلا به کرونا ویروس چگونه است؟ چه علائمی به ما نشان می‌دهد که باید خودمان را به بیمارستان برسانیم؟

تست کرونا در منزل

علائم هشداردهنده کرونا
مهم‌ترین علائمی که به ما می‌گوید وقت آن رسیده که به بیمارستان مراجعه کنیم، علائم تنفسی هستند. سایر علامت‌های کرونا به آنفولانزا یا سرماخوردگی شبیه‌اند که با یکی دو هفته مراقبت در منزل می‌توان بر آن فائق آمد و بهبود پیدا کرد.

فراموش نکنید که بهتر است تا زمان بازگشت سلامتی، به طور مرتب به یک پزشک دسترسی داشته باشید تا بتوانید علائم بیماری را چک کنید و از توصیه‌ها و تجویزهای او استفاده کنید. اگر به پزشک آشنا دسترسی ندارید، سامانه‌های مشاوره آنلاین پزشکی و سلامت مثل مشوِرَپ می‌توانند به شما کمک کنند. پزشکان کرونا در سایت و اپلیکیشن مشوِرَپ به صورت شبانه روز و در ۷ روز هفته آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی به شما هستند.

 علائم تنفسی هشداردهنده کرونا ویروس شامل موارد زیر هستند:

. احساس درد یا فشار در قفسه سینه

. مشکل در تنفس

. کبودی یا رنگ پریدگی لب‌ها، ناخن‌ها یا پوست بدن

. احساس گیجی

. ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن

در صورت داشتن هر کدام از علائم بالا حتما با پزشک تماس بگیرید. در صورتی که احساس کردید وضعیت خیلی اورژانسی شده، مرکز فوریت‌های پزشکی را در جریان قرار دهید. در صورتی که علائم تنفسی کرونا در بیمار مشاهده شود، لازم است از او سی‌تی‌اسکن ریه بگیرند. جواب سی تی اسکن نشان می‌دهد که چند درصد از ریه بیمار درگیر شده و آیا نیاز است او در بیمارستان بستری شود یا خیر.

بیشتر بدانید: تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی

استفاده از پالس اکسیمترهای خانگی به شما کمک می‌کند تا میزان اکسیژن خونتان را بررسی کنید. پالس اکسیمتر، دستگاه کوچک و گیره مانندی است که روی نوک انگشتتان نصب می‌شود. گرچه دقت پالس اکسیمترهای خانگی به اندازه‌ نمونه‌های بیمارستانی آن نیست، با این حال می‌تواند به شما اطلاع دهد که چه وقت سطح اکسیژن خونتان به حد هشداردهنده رسیده است.

مشاوره پزشکی آنلاین با مشوِرَپ

یکی دیگر از علائمی که باعث می‌شود افراد به بیمارستان نیاز پیدا کنند، مشکلات گوارشی ویروس کروناست. برخی بیماران علائم تنفسی ندارند، با این حال با حالت تهوع، دل درد، اسهال و ضعف شدید مواجه می‌شوند. این مشکلات باعث می‌شود فرد تمایلی به غذا خوردن نداشته باشد و همین موضوع او را ضعیف‌تر از پیش می‌کند. در مواردی نیز افت قند یا فشار خون اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی حتما با پزشکتان تماس بگیرید. پزشک ممکن است برای شما سرم‌تراپی تجویز کند.

می‌توانید برای انجام سرم‌تراپی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و دستکش، به درمانگاه نزدیک محل زندگی خود بروید. حتما در زمان ورود، کادر درمان را از بیماری خود آگاه کنید تا مراقبت‌های بهداشتی لازم را انجام دهند. از طرفی می‌توانید از خدمات پرستاری در منزل مشوِرَپ نیز برای ویزیت حضوری در منزل، تزریقات و سرم‌تراپی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: روش های تقویت سیستم ایمنی بدن

توصیه پایانی
در صورت ابتلا به کرونا سعی کنید بر استرس و نگرانی‌تان غلبه کنید. اضطراب باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود و روند درمان شما را کند می‌کند. در وهله اول خودتان را در اتاقی قرنطینه کرده و لوازم شخصی و ظروف غذای خود را از سایر اعضای خانواده جدا کنید. همیشه یک تب‌سنج و یک پالس اکسیمتر در دسترس داشته باشید و هر چند ساعت یک بار، دمای بدن و میزان اکسیژن خونتان را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه تغییر با پزشکتان تماس گرفته و دستورالعمل‌های او را به طور دقیق رعایت کنید. تا می‌توانید مایعات و آبمیوه‌های طبیعی بنوشید و غذاهای مقوی مثل سوپ مرغ، آب قلم یا سبزیجات پخته بخورید. حتی اگر اشتها ندارید سعی کنید تمام وعده‌های غذایی را مصرف کنید تا بدنتان دچار کمبود انرژی نشود.

به یاد داشته باشید وظیفه همه ماست که با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در فضاهای پرجمعیت، از همه‌گیری بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.


کد مطلب: 760065

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/760065/مبتلایان-کرونا-زمانی-حتما-باید-بیمارستان-مراجعه-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com