کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شخص روحانی مقصر شرایط فعلی کرونایی است

22 فروردين 1400 ساعت 16:40

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای با بیان اینکه اعلام جرم از رئیس جمهور گام نخست در اصلاح روند تصمیمات ستاد کرونا است، گفت: تصمیم نادرست توسط رئیس جمهور باعث قرمز شدن وضعیت کرونا شد.


به گزارش جهان نیوز، فاطمه محمدبیگی درباره علل و عوامل اوج‌گیری مجدد کرونا در کشورمان اظهار کرد: متأسفانه در شرایطی که وضعیت بیماری کرونا با همراهی و همدلی مردم و تلاش‌های دغدغه‌مندانه کادر خستگی‌ناپذیر درمان و قرارگاه‌های شهید سلیمانی در استان‌ها رو به بهبود و وضعیت نسبتاً با ثبات پیش می‌رفت، تدبیر نکردن شرایط نوروز و تعطیلات آغاز سال جدید، دوباره کشور را به روزهای سیاه کرونایی برگرداند.

محمدبیگی تصریح کرد: متأسفانه به توصیه‌های کارشناسی در ستاد ملی کرونا چندان توجه نمی‌شود و  رئیس جلسه تصمیمات و جمع بندی شخصی خود را به‌عنوان مصوبه اعلام می‌کند.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بارها اعلام کردیم که حضور نمایندگان مجلس به ویژه نماینده کمیسیون بهداشت و درمان  در ستاد ملی کرونا  امری ضروری است، اما متأسفانه این امر محقق نمی‌شود.

نماینده قزوین با اشاره به اینکه تصمیم نادرست توسط رئیس جمهور باعث قرمز شدن وضعیت کرونا شد، اظهار کرد: متأسفانه ایستادگی رئیس‌جمهور و دیگر مقامات اجرایی در برابر خواسته محدودیت‌های شدید سفر و حتی ممنوعیت سفر خارجی به ترکیه و مانند آن و برنامه‌ریزی نکردن برای شرایط ویژه نوروز باعث شد تا دوباره این ویروس منحوس به گردش درآمده و کشور را به روزهای سیاهی که در اواخر پاییز تجربه کرده بودیم باز گرداند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: بسیار ناگوار است که در این شرایط سخت مقصر را عدم رعایت مردم معرفی می‌کنند در حالی که مقصر نخست چنین وضعیتی بی تدبیری و اشتباهات مسلم شخص رئیس‌جمهور و تصمیم‌گیرندگان ستاد ملی کرونا است و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در همین باره طی مکاتبه‌ای با رئیس دستگاه قضا شکایت خود را از رئیس جمهور اعلام کرده است.

محمدبیگی اعلام جرم از رئیس جمهور را گام نخست در اصلاح روند تصمیمات ستاد کرونا عنوان کرد و افزود: بدیهی است که ستاد ملی کرونا با وزنی اجرایی و عملیاتی باید تغییر ساختار دهد و تبدیل به یک مرکز تصمیم‌گیری میان قوه‌ای شود، به نحوی که تصمیمات با سازوکار مشخصی اتخاذ شده و ابلاغ شود به نحوی اگر خلاف میل آقای رئیس‌جمهور یا هر شخص دیگری بود، وتو نگردد یا تحلیل شخصی افراد برخلاف جمع بندی تخصصی اعضا به‌عنوان مصوبه اعلام نگردد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به فارس گفت: اگر در این مدت به درخواست‌های وزارت بهداشت و دیگر متخصصان توجه شده بود و محدودیت‌ها در درون شهرها و به ویژه محدودیت سفرها در کنار محدودیت بازارگردی‌ها اعمال می‌شد، امروز شاهد وضعیت نگران کنند در کشور نبودیم.

نماینده مردم قزوین بر ضرورت تغییر ساختار و روش مصوبه‌سازی در ستاد ملی کرونا تأکید کرد و خواستار شکل‌گیری یک ستاد فراقوه‌ای و توانمند شد که نظرات شخصی افراد نتواند بر خواسته‌های علمی و تخصصی غلبه کند.


کد مطلب: 759853

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759853/شخص-روحانی-مقصر-شرایط-فعلی-کرونایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com