کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودداری نظامیان آمریکایی از دریافت واکسن

22 فروردين 1400 ساعت 15:14

پنتاگون اعلام کرد تقریباً ۴۰ درصد از تفنگداران دریایی آمریکا از دریافت واکسن کووید ۱۹ خودداری کرده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سروان اندرو وودز، افسر استراتژی ارتباطات و عملیات پنتاگون به روزنامه یو اس‌ای تو دی گفت: از ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ تفنگدار دریایی که به این واکسن دسترسی داشته‌اند، ۷۵ هزار و ۵۰۰ تفنگدار یا کاملاً واکسینه نشده اند یا فقط یک دوز دریافت کرده‌اند در حالی که حدود ۴۸ هزار نفر از دریافت آن خودداری کرده‌اند.

وی با تأیید آماری که برای اولین بار توسط سی ان ان منتشر شد، گفت: "ما کاملاً درک می‌کنیم که پذیرش گسترده واکسن کووید ۱۹ بهترین ابزار را برای غلبه بر این همه گیری در اختیار ما قرار می‌دهد. کلید مقابله با این همه گیری ایجاد اعتماد به واکسن است. "

وودز افزود: نیروی دریایی و تفنگداران دریایی در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که سربازان در مورد ایمنی واکسن اطلاعات دقیق دارند و می‌خواهند مردم را به تزریق واکسن ترغیب کنند.

وودز اعلام کرد که اعضای ارتش احتمالا به دلایل مختلف از زدن واکسن خودداری کرده اند، از جمله اینکه می‌خواهند به دیگران اجازه دهند قبل از آن‌ها واکسن بزنند؛ قبلاً واکسن را از طریق کانال‌های دیگر دریافت کرده اند یا منتظرند ارتش تزریق واکسن را اجباری کند، کاری که هنوز انجام نشده است.

از آنجا که وزارت دفاع آمریکا فقط مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو برای واکسن کووید را دارد، این وزارتخانه نمی‌تواند دریافت واکسن را برای اعضایش اجباری کند، اما بایدن می‌تواند این معافیت را صادر کند.

هفت عضو دموکرات کنگره با ارسال نامه‌ای به جو بایدن از وی خواستند تزریق واکسن کووید ۱۹ به کلیه اعضای خدمات نظامی آمریکا را اجباری کند.

در این نامه که در اختیار سی ان ان قرار گرفته، آمده است در حالی که پنتاگون "تلاش‌های تحسین برانگیزی برای آموزش اعضایش در مورد ایمنی و کارآیی" واکسن انجام داده است، اما این تلاش‌ها "تحت تاثیر اطلاعات نادرستی قرار گرفته است که رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. "

در حالی که حدود ۳۸.۹ درصد از تفنگداران نیروی دریایی از دریافت واکسن امتناع کرده اند، میزان پذیرش واکسن در میان آن‌ها حدود ۶۱.۱ درصد است.

براساس داده‌هایی که نیروی دریایی در اختیار سی ان ان قرار داده است، میزان امتناع در یکی از پایگاه‌های برجسته تفنگداران دریایی، Camp Lejeune در کارولینای شمالی، به طور قابل توجهی بالاتر بود، زیرا ۵۷ درصد از تفنگداران از دریافت واکسن خودداری می‌کردند.

وودز گفت:  برای بیش از ۱۰۰ هزار تفنگدار هنوز واکسن ارائه نشده است.


کد مطلب: 759835

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759835/خودداری-نظامیان-آمریکایی-دریافت-واکسن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com