جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کشتی آزاد هر ۶ سهمیه المپیک را کسب کرد

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 759808
«محمدحسین محمدیان» با پیروزی برابر حریف هندی در رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قزاقستان به فینال وزن ۹۷ کیلوگرم راه یافت و ششمین و آخرین سهمیه المپیکی کشتی آزاد ایران را در توکیو کسب کرد.
کشتی آزاد هر ۶ سهمیه المپیک را کسب کرد
به گزارش جهان نيوز، رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا امروز (یکشنبه) در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار می‌شود.  

بر اساس گزارش ایرنا، در وزن ۹۷ کیلوگرم «محمدحسین محمدیان» در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر «نائویا آکاگوما» از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مبارزه بعدی «ضیا موحامت صفراف» از ترکمنستان را با نتیجه ۱۵ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله در ۳۰ ثانیه «ساتیوارت کادیان» دارنده مدال نقره آسیا از هند را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت.

رقیب محمدیان در دیدار فینال ماگومد ابراگیموف دارنده مدال برنز المپیک از ازبکستان است.  

در همین رقابت‌ها و در لحظاتی پیش نیز «امیرمحمد یزدانی» و «یونس امامی» نیز سهمیه المپیکی وزن‌های ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم را کسب کرده بودند.  

پیش از این نیز «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد با ترکیبی کامل و ۶ نفره پای به بازیهای المپیک توکیو خواهد گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *