کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بوئینگ‌های ۷۳۷ پرواز نکرده زمین‌گیر شدند

21 فروردين 1400 ساعت 15:15

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا دوباره از شرکت‌های هواپیماسازی خواسته است تا بوئینگ‌های 737 خود را زمین‌گیر کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، در اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 باعث شد تا پرواز همه این هواپیماها در جهان ممنوع شود.

چند ماه پیش بود که بالاخره پس از یک سال و چند ماه تلاش شرکت بوئینگ توانسته بود دوباره مجوز پرواز آنها را در برخی از کشورها از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا دریافت کند.

اما با گذشت چند هفته دوباره شرکت بوئینگ از شرکت‌های هواپیمایی خواسته تا به دلیل وجود نقص فنی در این هواپیما فعلا از پرواز آنها جلوگیری کنند.

در واقع شرکت هواپیماسازی بوئینگ شب گذشته از 16 شرکت هواپیمایی مشتری خود خواسته به دلیل وجود نقص فنی در سیستم الکترونیک هواپیماهای 737 مکس فعلا از آنها استفاده نکنند.

البته شرکت بوئینگ گفته که همه هواپیماهای 737 مکس دارای نقص فنی نیستند و در این زمینه در حال همکاری با سازمان هوانوردی فدرال آمریکا است.

دو سال پیش هم سقوط دو فروند از این هواپیماها که اتفاقاً تازه فعالیت خود را آغاز کرده و به بازار معرفی شده‌اند تیتر خبرها شد چرا که در این دو حادثه که در اندونزی و اتیوپی رخ داد 346 نفر جان خود را از دست دادند.

در پی این دو مورد سقوط روند بازرسی و کنترل بلندمدتی برای ارزیابی دوباره امنیت این هواپیماها در سراسر جهان به جریان افتاد و به نظر می‌رسد این هواپیماهای مسافربری که قرار بود به پرفروش‌ترین مدل بوئینگ تبدیل شوند سایه نحس سنگینی را روی یکی از دو هواپیماساز بزرگ جهان انداخته است.


کد مطلب: 759702

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759702/بوئینگ-های-۷۳۷-پرواز-نکرده-زمین-گیر-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com