کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسوایی جنسی در دنیای ورزش فرانسه

باشگاه خبرنگاران , 15 فروردين 1400 ساعت 10:09

حدود ۴۴۵ نفر در پی افشاگری‌های مربوط به خشونت جنسی در عرصه ورزش فرانسه متهم شدند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه لوموند، جنبش «من هم» به دنیای ورزش در فرانسه هم کشیده شد و حدود ۴۴۵ نفر در پی افشاگری‌های مربوط به خشونت جنسی در عرصه ورزش متهم شدند.

روکسانا ماراسینونو وزیر ورزش فرانسه در دومین کنوانسیون مربوط به این خشونت‌ها که جمعه ۲ آوریل برگزار شد این خبر را اعلام کرد.

اتاق تحقیق در مورد خشونت‌های جنسی در ورزش از زمستان گذشته و پس از انتشار سارا ابیتول اسکیت باز فرانسوی تشکیل شد. وی در کتاب خود روایت کرده که از ۱۵ تا ۱۷ سالگی در اوایل دهه ۹۰ توسط مربی خود مورد تجاوز قرار گرفته است. کتاب وی با نام «سکوتی چنین طولانی» جنجال زیادی به پا کرد.

طبق اطلاعاتی که تا اواسط فوریه ثبت شد ۳۸۷ گزارش اعلام شد که طی آن ۴۲۱ نفر متهم شدند. از جمله می‌توان به ۲۴۵ مربی حرفه‌ای یا داوطلب اشاره کرد. فابیوس بورده نماینده وزارت ورزش در خصوص خشونت‌های جنسی در ورزش اعلام کرد این گزارش‌ها شامل ۴۸ فدراسیون ورزشی می‌شود و ۶۶ درصد موارد بر روی ۱۲ فدراسیون متمرکز است. علاوه بر این ۶۳ درصد افرادی که مورد تعرض قرار گرفتند کودکان، زیرا ۱۵ سال بودند. بورده اعلام کرد ۲۵ گزارش مربوط به ساختار‌های رده بالا بود.


کد مطلب: 758963

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/758963/رسوایی-جنسی-دنیای-ورزش-فرانسه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com