جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

جدیدترین رنگ بندی کرونایی ایران + نقشه و جدول

جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 758762
درحالی به پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم که افزایش تعداد شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور بیانگر ایجاد کانون‌های بحران تازه‌ای در کشورمان به واسطه رشد قابل توجه جابه‌جایی مسافران بوده است.
جدیدترین رنگ بندی کرونایی ایران + نقشه و جدول
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در شرایطی که قبل از تعطیلات نوروز تقریبا روند صعودی همه‌گیری کرونا در کشورمان به‌جز استان خوزستان مدیریت شده و تحت کنترل قرار گرفته بود با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش تقاضای سفر از سوی هموطنان علی‌رغم تمام هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا اکنون شاهد افزایش تعداد کانون‌های بحرانی و شهرستان‌های پرخطر هستیم.

به همین دلیل مسئولان بهداشت و درمان برای جلوگیری از ایجاد بحران تازه‌ همه‌گیری در کشورمان اقدام به تدوین محدودیت‌های جدیدی در سراسر کشور با توجه به رنگبندی‌های کرونایی کرده‌اند. بنابراین براساس سیاست‌های این ستاد محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های قرمز و نارنجی اعمال شده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، «در حال حاضر 32 شهرستان قرمز و 85 شهرستان نارنجی هستند و همچنین 272 شهرستان در وضعیت زرد و 59 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.»

 رشد فزاینده شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی، از افزایش شیوع ویروس کرونا در کشورمان حکایت دارد که باید مراقبت های ویژه را به عمل آورد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از همه گیری موج چهارم کرونا در کشور جلوگیری کرد.

نیمه دوم فروردین شاهد رشد موارد ابتلا هستیم
با توجه به رشد قابل توجه آمار موارد ابتلا بخصوص در شهرستان‌های گردشگرپذیر مسئولان وزارت بهداشت نسبت سیرصعودی ابتلا در دو هفته پایانی فروردین 1400 هشدار داده و معتقدند احتمال بازگشت تعداد موارد فوتی به ارقام 3 رقمی دور از انتظار نیست.

به گفته این مسئولان بهترین راهکار برای مقابله با کرونا در شرایط فعلی رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده است که اگر در این دوره یعنی بعد از پایان تعطیلات نوروز هم مردم مثل قبل به آن بی‌توجهی داشته باشند دچار مشکلاتی بزرگتر از سال قبل در پیک اول خواهیم شد.

این درحالی است که به گفته برخی از مسئولان وزارت بهداشت هم اکنون برخی از مناطق مرکزی و جنوب غربی کشور وارد پیک چهارم کرونا شده‌اند، به عنوان مثال هم اکنون براساس آمارهای رسمی کرمانشاه و کاشان وارد پیک چهارم همه‌گیری کرونا شده‌اند و با درنظر گرفتند روند افزایشی آمار موارد مثبت ثبت شده در سایر استان‌ها در روزهای آینده شهرهای بیشتری در این شرایط قرار خواهند گرفت.





نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
چرا رنگ بندی که ارائه شده با رنگ بندی سایت و اپلیکیشن ماسک متفاوته؟.