پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ایران غنی سازی در نطنز را افزایش داده است

جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۴
کد مطلب: 758758
آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در سایت هسته ای نطنز را افزایش داده است.
ایران غنی سازی در نطنز را افزایش داده است
به گزارش جهان نيوز، به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که ایران غنی‌سازی اورانیوم را با چهارمین آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژی IR-۲M در سایت هسته‌ای نطنز، آغاز کرده است.

این تازه‌ترین اقدام ایران در فاصله گرفتن از تعهدات برجامی در واکنش به بدعهدی‌های مکرر آمریکا و شرکای اروپایی تلقی می‌شود.

در این گزارش قید شده که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰)، آژانس تائید می‌کند که ایران گازدهی هگزا فلوراید اورانیوم طبیعی (UF۶) به چهارمین آبشار ۱۷۴ عددی IR-۲M را در نطنز آغاز کرده است.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس پیشتر در گزارش ۲۷ اسفند خود با اشاره به این موضوع که ایران قصد دارد آبشار سانتریفیوژی دیگری در تأسیسات نطنز نصب کند؛ گفت: چهارمین آبشار سانتریفیوژی نصب شده اما هنوز UF۶ طبیعی به آن تزریق نشده است؛ نصب پنجمین آبشار سانتریفیوژهای IR-۲m در جریان است و نصب ششمین آبشار سانتریفیوژهای IR-۲m هنوز آغاز نشده است.

ایران و آژانس اخیراً تفاهم کردند که اجرای پروتکل الحاقی به طور کامل متوقف شود و صرفاً تعهدات پادمانی ایران اجرا شود. بر این اساس، طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچگونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب مگه بنا نبود اطلاعات تا رفع تحریم ها به آژانس داده نشود ؟ .