جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۷

سفر متفاوت رؤسای بانوی ۲ فراکسیون مجلس به اصفهان/ ماجرای سفیدپوش شدن بانوان مجلسی چه بود؟

چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 758710
رئیس فراکسیون زنان و خانواده و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به دعوت زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل محیط زیستی و امور بانوان به اصفهان سفر کردند.
ماجرای سفیدپوش شدن بانوان مجلسی چه بود؟
به گزارش جهان نيوز، روزهای گذشته دو تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دعوت زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت به اصفهان سفر کردند.

در جریان سفر فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس و سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست به اصفهان، جلساتی مرتبط با حوزه زنان و محیط زیست برگزار شد.

اولین جلسه برگزارشده نشستی با تعدادی از فعالان اجتماعی، فعالان حوزه زنان و مدیران تشکل‌های مردم نهاد اصفهان در خصوص مسائل اجتماعی و زنان و خانواده بود.
 

در این نشست، فعالان حوزه زنان و خانواده اصفهان بیش از هر چیز به مشکلات موجود در زمینه مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان اشاره کردند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

افراد حاضر در جلسه به بیان و توضیح خدمات مجموعه تحت مدیریتشان پرداختند و تعدادی از بانوان خبرنگار حاضر در جلسه نیز مشکلات عدیده زنان خبرنگار را بیان کردند.

فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در اصفهان پیرامون این سفر خود به اصفهان و جلسات تشکیل شده اظهار داشت: روزهای گذشته سفری به اصفهان به دعوت زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی داشتیم.

 
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت‌های فعالی در حوزه اجتماعی در زمینه زنان و خانواده در اصفهان فعال هستند و فعالیت‌هایی را در حوزه توانمندسازی زنان در حال پیگیری هستند.

ارتباط هرچه بیشتر مجلس و جبهه مردمی و فعالان اجتماعی
وی تأکید کرد: لازم بود جلسه‌ای با این فعالان اجتماعی بانوان تشکیل بدهیم و مباحثی پیگیری شوند، با شناسایی این توانمندی‌ها و تسهیل این خدمات و اقداماتی که در حوزه توانمندسازی زنان انجام می‌دهند، ارتباط بین مجلس و جبهه مردمی و فعالان اجتماعی بیشتر برقرار شود.

قاسم‌پور تصریح کرد: دیدگاه این است که هرچه ارتباط میان قانونگذار و افرادی که با حوزه اجتماعی درگیر هستند، هم بیشتر به شناخت جامعه کمک می‌کند و هم موانع فعالیت‌های اجتماعی و مدنی در حوزه زنان و خانواده شناسایی می‌شود و مجلس می‌تواند از حیث قانونگذاری و نظارتی اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در تعامل با فعالان اجتماعی حوزه زنان و خانواده و ترویج مشاغل خانگی، با توجه به اینکه مسأله رفاه و معیشت از اولویت‌های مجلس است، این روند را ادامه می‌دهیم.

تشکیل کارگروه مربوط به مشاغل خانگی و کسب‌ و کارهای کوچک در اصفهان
وی‌ خاطرنشان کرد: در آن جلسه هم قرار شد کارگروهی در استان اصفهان به ریاست خانم شیخی، تشکیل شود که مشاغل خانگی و کسب‌ و کارهای خرد را در اصفهان پیگیری کند و ما نیز در کنار این کارگروه این مشکلات را پیگیری خواهیم کرد.

همچنین زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با فعالان حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: در بحث خانواده و زنان ضرورت دارد به‌ صورت ویژه و به دور از موازی‌کاری در وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف این بحث در اولویت قرار داده شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه وقتی نیمی از جامعه زنان هستند نباید از مشکلات این قشر چشم پوشی کنیم، افزود: از آنجا که اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز بوده است، می‌توانیم برای ارائه راهکاری در راستای حل مشکلات بانوان نیز پیشتاز باشیم.

 
وی تصریح کرد: اگر ارتباط میان تشکل‌ها و همفکری.های سازنده در سطح کشور افزایش پیدا کند می‌توان در آینده طرح هایی عملیاتی و کلان را در سطح کشور کلید زد.

شیخی عنوان کرد: مجلس جهت بهبود وضعیت خانواده و زنان در طرح تعالی جمعیت و خانواده شبانه‌روز تلاش کرده است تا بهترین تصمیمات برای این قشر که نتایج آن شامل حال تمام افراد جامعه می‌شود اتخاذ شود و این فرآیند در کمیسیون‌های تخصصی به صورت ریز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای خاطرنشان کرد: تشکیل چنین جلساتی می‌تواند کمک‌کننده نمایندگان و مجلس باشد و باید با قدرت بیشتر و قوی‌تر به آن‌ها توجه کرد.

ماجرای سفیدپوش شدن سه تن از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی

در ادامه این سفر زهرا شیخی، فاطمه قاسم‌پور و سمیه رفیعی به همراه تعدادی از مسؤولان استانی برای رونمایی از نماد زن چادرسفید موجود در یکی میادین شهر ورزنه، به این شهر سفر کردند.
 
لزوم حفظ ارزش‌های محلی به طور جدی
قاسم‌پور با اشاره به این سفرشان به ورزنه عنوان کرد: به دلیل بافت حاکم در این منطقه، بحث رونمایی از میدانی که نماد زنی با چادر سفید داشتیم و این نگاه را داریم که این هنجارها و ارزش‌هایی که در استان اصفهان هم به‌طور ویژه وجود دارد و در ورزنه نیز این هنجارها به طور ویژه صیانت می‌شود، با جدیت حفظ شوند.
 
 
زهرا شیخی نیز در صفحه اینستاگرامی خود به شرح این سفر پرداخت و نوشت که سال‌ها است ورزنه را با نام شهر فرشتگان می‌شناسند، شهری در دل کویر، با جاذبه‌های فراوان‌ گردشگری و با مردمانی زحمت‌کش و البته خسته از وعده‌های بی‌‌عمل که روزگار مدیدی است با مشکلاتی بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.
 
 
وی عنوان کرد: در جریان این سفر مراسم رونمایی از نماد زن چادر سفید نیز برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع، رنگ سیاه چادر رنگ حفظ بیشتر و وقار بیشتر بانوان است که رنگ سفید این میزان حفظ و وقار را ندارد. چادر سیاه نماد مبارزه زنان در میدان فرهنگی است
محمد
Iran, Islamic Republic of
این یک سنت دیرینه این شهر است به جهات مختلف شما بحث را با چادر مشکی درهم نکن.
Iran, Islamic Republic of
....
Canada
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
چون این مجلس چیزی جز فیگور گرفتن در چنته ندارد 😁