جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

روسیه: به آمریکا اجازه نمی‌دهیم با زور صحبت کند

چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۱۹
کد مطلب: 758695
سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای تصریح کرد، رئیس‌جمهور روسیه یا هر رهبر دیگر این کشور به آمریکایی‌ها اجازه نخواهد داد با موضع زور با آنها سخن بگویند.
روسیه: به آمریکا اجازه نمی‌دهیم با زور صحبت کند
به گزارش جهان نيوز، «دیمیتری پِسکوف»، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «آرگومنتی آی فَکتی» در مقابل زورگویی مقام‌های آمریکایی موضع گرفت.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف در این خصوص گفت: «آمریکایی‌ها همواره تکرار می‌کنند که "ما با همه از موضع زور صحبت می‌کنیم"».

وی افزود: «نه رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین و نه هیچ مقام دیگری در موقعیت رهبری روسیه به آمریکایی‌ها یا هر کس دیگری اجازه نخواهد داد که اینگونه با ما صحبت کنند. این (کار) غیرممکن است».

سخنگوی کرملین همچنین در خصوص احتمال قطع روابط دیپلماتیک مسکو با واشنگتن خاطرنشان کرد که نمی‌خواهد درباره «سناریوهای افراطی» صحبت کند.

طبق گفته پسکوف همچنان مسائلی وجود دارند که روسیه و آمریکا می‌توانند درباره آنها بحث کنند از جمله: «ثبات راهبردی، کنترل تسلیحات و تلاش‌ها برای حل و فصل درگیری‌های منطقه‌ای».

این در حالی است که اوایل فروردین ماه امسال پسکوف در جمع خبرنگاران تصریح کرده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای گفت‌وگو با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ندارد .

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص احتمال گفت‌وگوی میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا پس از اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین تصریح کرد که به دلیل عدم آمادگی واشنگتن برای گفت‌وگو، پوتین نیز برنامه‌ای در این خصوص ندارد.

تنش‌های اخیر میان مسکو و واشنگتن پس از آن آغاز شد که بایدن در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز»، رئیس‌جمهور روسیه را «قاتل» خطاب کرد و با اتهام‌زنی به وی در خصوص مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که اگر چنین چیزی ثابت شود، پوتین باید تاوان سنگینی بدهد.

بایدن پیشتر همچنین در مصاحبه تفصیلی با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» با اتهام‌زنی علیه رئیس‌جمهور روسیه، گفته بود پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد. 

ادعاهای جو بایدن بعد از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مطرح شد. در آن گزارش ادعا شده روسیه از طریق نائبانش یک عملیات موفق را برای نفوذ به حلقه نزدیکان «دونالد ترامپ» هدایت کرده است.

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.
برچسب ها: بایدن روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
با اتحاد استراتژیک ایران چین وروسیه دوران زورگویی آمریکا به پایان رسیده
Iran, Islamic Republic of
اقاخرسه! حداقل تاریخ خوذتون رو بیاد اور!
United Kingdom
به قول فتحعلیشاه قاجار: وای بر روسیه!!!