پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

آنچه باید در خصوص شهدای استان یزد بدانیم/ چرا تمام شهدای یزدی در میدان نبرد شهید شده‌اند؟

سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب: 758689
زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به کنگره بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان یزد در خصوص شهدای این استان نکاتی را بیان کرد.
چرا تمام شهدای یزدی در میدان نبرد شهید شده‌اند؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با بیان اینکه این استان 1 درصد جمعیت کشور را را داراست اما 2 درصد جمع جمعیت ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده‌ است؛ افزود: استان یزد بیش از 700 آزاده و غریب به 10 هزار جانباز و 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مرکزی بودن استان یزد هیچ یگان ارتش در این استان حضور نداشته اما حدود 500 شهید ارتشی در طول دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند؛ تصریح کرد: شهید ذوالفقاری جوان‌ترین (12ساله) شهید کشور است که متعلق به این استان بوده که البته برادر ایشان هم شهید شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به تفکیک خانواده شهدا از حیث جمعیت پرداخت و گفت: تمام شهدای استان یزد در میدان نبرد شهید شده‌اند چراکه در این استان بمباران هوایی و غیره صورت نگرفته‌ است؛ بر همین اساس 7 خانواده سه شهید، 131 خانواده دو شهید، 120 خانواده شهید که تنها فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، در استان یزد وجود دارد.

 زارع ادامه داد: حدود 10 خانواده یزدی هستند که تمام فرزندان خود را به میدان نبرد اعزام کردند و شهید شدند یعنی بعضی از خانواده‌ها دو فرزند داشته و هر دو آنها شهید شدند و یا یک فرزند داشته و آن فرزند هم به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

* ابتکار جالب بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در ایام کرونا
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های این مرکز نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت 4 هزار شهید استان یزد که امروز برگزار می‌شود با 24 هزار خانواده ایثارگران گفت‌وگو کرده‌ایم و طبق پروتکل‌های بهداشتی از خانواده 7 هزار شهید جانباز و آزاده در فضای باز منزل (حیاط) دیدن کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به ابتکار این مرکز در فضای کرونایی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه قریب به 10 بسته پستی در این ایام به درب منازل این عزیزان ارسال شده‌ است؛ اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه ایثارگران و کمبود برخی از اقلام در روزهای ابتدایی کرونا، 500 هزار دستکش، 70 هزار ماسک، 110 هزار بسته ضد عفونی کننده از طریق پست در اختیار ایثارگران بزرگوار قرار دادیم.

زارع در ادامه سخنان خود به نقش ویژه جامعه ایثارگری این استان برای خدمات‌دهی به هم‌میهنان اشاره کرد و افزود: پدر یک شهید 16 واحد آپارتمان ساخته برای زوج‌های جوان که از آنها اجاره‌بها نمی‌گیرد و اجاره‌بهای آن حسب فرمایش پسر شهیدش قرائت یک حزب قرآن است‌.

وی از ساماندهی گلزار شهدای استان یزد خبر داد و گفت که این گلزار شهدا تماماً فرش شده‌ است و مردم در بدو ورود باید کفش از پای دربیاورد و وارد گلزار شهدا شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از ابتکار عمل این بنیاد در دوران کرونایی کشور خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کرونا در کشور برنامه‌ریزی کردیم از طریق رسانه‌های جمعی، جامعه ایثارگری را به عموم مردم معرفی کنیم چراکه این عزیزان علاوه بر رزمندگی و از خودگذشتگی در هشت سال دفاع مقدس، همچنان نیز لباس رزمندگی خدمت بر تن کرده‌اند و در حال حاضر نیز برای پیشرفت و اعتلای کشور شبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

زارع از خدمات ارزنده اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: تمام فعالیت‌های خود را برای ارج نهادن به مقام ایثارگران عزم کرده‌ایم؛ چراکه آنها با جانشان برای دفاع از کشور اقدام کرده‌اند برای همین می‌طلبد ما هم جانانه برای آنها کار کنیم.

وی در پایان از ایجاد اپلیکیشن آشنایی با شهدای استان یزد خبر داد و گفت: همسران شهدا الگوی بسیار خوبی برای جوانان ما هستند. همسر شهیدی در استان یزد وجود دارد که پس از شهادت همسر و دارا بودن 6 فرزند با کار در قالی‌بافی توانست 4 پزشک و 2 فرد تحصیل‌کرده با مدرک کارشناسی ارشد تحویل جامعه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
قریب به 10 هزار جانباز
نه
غریب