کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی

5 فروردين 1400 ساعت 21:01

علی‌رغم شمارش حدود ۹۶ درصد از آراء انتخابات سراسری فلسطین اشغالی، هنوز هیچ برنده مشخصی وجود ندارد و حتی ممکن است، این رژیم ناچار به برگزاری پنجمین انتخابات طی دو سال اخیر شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرد که علی‌رغم آنکه بیش از ۹۵.۶ درصد از آراء انتخابات سراسری فلسطین اشغالی شمارش شده است اما تا صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی هنوز هیچ برنده مشخصی در این انتخابات وجود ندارد زیرا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و رهبر حزب «لیکود» و «یائیر لاپید» رهبر حزب مخالف «یش عتید» هیچ کدام نتوانسته‌اند ۶۱ کرسی مورد نیاز از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را برای تشکیل یک کابینه راستگرا یا یک ائتلاف میانه‌رو به دست آورند.

طبق آخرین نتایج انتخابات سراسری فلسطین اشغالی که بعد از ظهر امروز اعلام شده است، حزب لیکود نتانیاهو سی کرسی، یش عتید هفده کرسی، شاس نُه کرسی، آبی و سفید هشت کرسی، اتحاد یهودیت توراتی، حزب کار و یامینا و حزب اسرائیل بیتنا ما هرکدام هفت کرسی، حزب صهیونیسم دینی، فهرست مشترک، امید جدید و مرتس هرکدام شش کرسی و حزب فهرست عرب متحد چهار کرسی را به دست آورده‌اند.

گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از آن است که هم‌اکنون ائتلاف نتانیاهو شامل حزب لیکود و دیگر احزاب راست‌گرای افراطی هنوز موفق به کسب کرسی‌های کافی برای تشکیل کابینه نشده‌اند و حزب رقیب نیز علیرغم آنکه تعداد کرسی‌های بیشتری در مقابل حزب نتانیاهو به دست آورده است اما هنوز به ۶۱ کرسی مورد نیاز دست پیدا نکرده است.

ابهامات در نتایج انتخابات سراسری فلسطین اشغالی به اندازه‌ای است که برخی کارشناسان احتمال کشیدن این انتخابات به دور پنجم را بعید نمی‌دانند.

صهیونیست‌ها روز سه‌شنبه برای چهارمین بار در کمتر از دو سال برای شرکت در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی به پای صندوق‌های رأی رفتند. بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی در دسامبر ۲۰۱۸ و پس از آن آغاز شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اولین انتخابات را کلید زد.

در انتخابات روز سه‌شنبه، احزابی چون لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، امید جدید به ریاست «گیدئون سعر»، آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز»، یامینا به ریاست «نفتالی بنت»، اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن»، یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» و لیست مشترک اعراب به ریاست «أیمن عوده» به رقابت پرداختند.

طبق گزارش جروزالم‌پست، میزان مشارکت در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی ۶۷.۲ درصد اعلام شده است که در مقایسه با انتخابات ماه مارس کاهش ۴.۳ درصدی داشته است.


کد مطلب: 758445

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/758445/آخرین-نتایج-انتخابات-رژیم-صهیونیستی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com