پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

مناسب‌ترین شیرینی برای عید کدام است؟

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب: 758331
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف مناسب‌ترین شیرینی در زمان عید توضیح داد.
مناسب‌ترین شیرینی برای عید کدام است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف شیرینی جات اظهار کرد:  یکی از بهترین شیرینی‌ها در زمان عید مصرف شیرینی نخودچی است.

او افزود: در بافت شیرینی نخودچی از آرد نخودچی استفاده می‌شود و آرد نخودچی از نخود گرفته می‌شود و نخود حاوی پروتئین است بنابراین مصرف این شیرینی به نسبت مابقی شیرینی جاتی که در عید استفاده می‌شود از نظر ارزش غذایی بهتر است.

جوزدانی تصریح کرد: بخش زیادی از شیرینی نخودچی را پروتئین تشکیل می‌دهد، اما در مقابل میزان روغن و شیرینی آن بسیار زیاد است که باید در مصرف حد تعادل حفظ شود.
او با بیان اینکه مصرف شیرینی جات در طول روز برای افراد مختلف متفاوت است، تاکید کرد: هر فردی در طول روز به صورت متوسط بین یک تا چهار عدد شیرینی کوچک بنابر بر سن و وزن خود می‌تواند استفاده کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: فردی که دارای وزن ۱۰۰ کیلوگرمی یا بیشتر از آن است به تناسب وزن خود می‌تواند از تعداد بیشتری شیرینی استفاده کند که در اینصورت اثرات جانبی ناشی از آن بر بدنش کمتر مشاهده می‌شود چرا که به نسبت وزنش دارای انرژی بیشتری است.

جوزدانی اضافه کرد: از آن جایی که افراد در نوروز ۱۴۰۰ همانند سال ۹۹ کمتر به دید و بازدید می‌روند و در خانه هستند بنابراین راحت‌تر می‌توانند در مصرف شیرینی جات حد تعادل را رعایت کنند و بیشتر به فعالیت بدنی بپردازند.

در مصرف آجیل حد تعادل را رعایت کنید
او درباره مصرف آجیل در ایام عید گفت: آجیل‌های خام حاوی ویتامین A و آنتی اکسیدان و مواد معدنی مانند سلیوم و ... هستند که تاثیر زیادی بر سلامت قلب و عروق و کاهش التهابات داخل بدن، کنترل فشار خون و ... دارند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: همه افراد باید به اندازه آجیل مصرف کنند و انرژی ناشی از خوردن یک تا دو کاسه معمولی از آجیل در طول روز در کنار دریافت انرژی باعث آسیب و ضرر به مفاصل و سیستم بدن خواهد شد و در نهایت هیچ تاثیری بر سلامتی نمی‌گذارد.

جوزدانی افزود: کنترل وزن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در جهت داشتن بدنی سالم و تندرست است در صورتی که اضافه وزن داشته باشیم مصرف هیچ ماده غذایی یا ماده خوراکی برای ما مفید نخواهد بود و انرژی آن بیشتر باعث چاقی می‌شود و مصرف آجیل در طول روز برای هر فردی بستگی به سن و جنس و وزن افراد دارد، اما نهایتا مصرف دو تا سه قاشق غذا خوری آجیل به صورت روزانه کافی است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان یادآوری کرد: افرادی که در نوروز خانه می‌مانند حتما میزان مصرفی آجیل و شیرینی جات را کنار بزنند تا در اینصورت در مصرف آن زیاده روی نکنند و اگر هم برخی افراد به دیدو بازدید می‌روند به هیچ عنوان پرخوری نکنند تا تعادل در استفاده آن‌ها حفظ شود، اما به علت عواقب جبران ناپذیر ناشی از ویروس کرونا از همه افراد خواهشمندم تا از دید و بازدید به خانه اقوام و دوستان پرهیز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
اگر شیرینی نخودچی بخوریم و آرد نخودچی توی گلویمان بپرد هزینه ی بیمارستان را از جهان نیوز بگیربم؟؟؟!!!